Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

Hej tjejer nu har jag med hittat hit

Jag tror inte heller att jag kommer bli hippad, men jag hoppas verkligen på att det blir nåt, kommer nog bli lite besviken annars

Milosmamma; Vad kul, hur kommer det sig?

• SaraPayam
    MilosMamma skrev 2009-07-12 20:38:48 följande:
    Ja det är helt galet förstår ni.Jag fick ett mejl idag från en tjej som jobbar där.Hon ska göra ett repotage om bröllop och att gå ner i vikt till den dagen.Så hade hon surfat runt på google och hittat min blogg!Så hon ringer mej i morgon o ställer lite frågor, anser hon min resa/berättelse intressant ska jag vara med i radion, eller ja hon komemr ju hitmen spelar in o så. Spännande värre =)
    Vad spännnade, när kommer detta å ske?
  • SaraPayam
    Lakritsbåten skrev 2009-07-12 23:11:02 följande:
    skriver ni ut efternamn på bordsplaceringskartan och placeringskorten? Vi har problem att två har samma förnamn och samma första bokstav i efternamnet så "Inger B" hjälper oss inte.
    Vi har skrivit med efternamnen, vi tyckte att det såg lite snyggare ut
  • SaraPayam
    lönnsjö skrev 2009-07-13 19:04:27 följande:
    Lakritsbåten: kolla på Brandos. De har många tjusiga skor.Köpte mina där Någon som har tänkt att ha paraply? ifall det regnar under fotograferingen...man vet ju aldrig...sen tycker jag att det är fint med paraplybilder, ett vitt paraply då. Vart hittar man det?Vi provsmakade maten och vinet i lördags. Åh så gott det var!! kommer att bli toppen.Fyra veckor kvar att arbeta Så himla tråkigt för alla andra man känner har semester nu.
    Jag funderar på det där med paraply, det kan ju kanske vara bra å köpa ett ut i fall att det skulle regna, om inget annat så kanske det håller regnet borta

Vad kul, vad blir det för mat?

Jag håller med, det känns så tråkigt, men nu är det snart det bara 16 arbetspass kvar Fick i alla fall veta att jag fick ledigt de dagarna då vi ska på bröllopsresan, så det känns såååå skönt, har vart jätteorolig för det. Så nu kan man äntligen pusta ut
  • SaraPayam
    lönnsjö skrev 2009-07-13 22:17:36 följande:
    Lakritsbåten: Jättesöta skor Hoppas de är toppen!SaraPayam: Vad skönt att det ordnat sig med ledigheten Härligt!!Till förrätt blir det skaldjurssallad med rhode island och brytbröd. Ett vitt vin Gallo Chardonny. Inget avancerat vin, men jag tyckte det smakade mycket bra Varmrätten blir helgrillad vildsvinsytterfilé, smörslungad nypotatis med kantarellsås och grillade grönsaker. Ett rött vin Mc Pherson, som var jättegott och jag som aldrig tyckt om rött vin. Toppen!!Till efterrätt har vi valt att ha bröllopstårtan.Blir så mycket ätande annars...skaju ha "nattamat" också. Varmkorv och Pucko Oj jag längtar verkligen nu, samtidigt som nerverna blir allt mer spända
    Tack

Det låter supergott
  • SaraPayam

Vi kommer ha;

Champange & snittar

Förrätt;
    Kantarellcapuccino med pocherade blåbär och ankleversandwich

Huvudrätt;
    Lingon- och chokladglacerad hjortfilé med whiskykalvsky och raggmunksbakelse med smak av rostad vitlök samt aprikosragu

Slottets ostar

Efterrätt;
    Creme brulle med smak av hallon serveras med citronmelliskräm samt bärmix

Sen blir det kafft å tårta & senare på kvällen blir det nattamat

• SaraPayam
    lönnsjö skrev 2009-07-15 13:02:15 följande:
    Hahaha, jag kommer att äta som en häst när maten väl serveras. All spänning och nervositet är bortblåst, aaaahhhh då kommer jag att äta som sagt
    hahahah ja så kommer det säkert bli
  • SaraPayam
    lönnsjö skrev 2009-07-15 13:08:37 följande:
    Jo förresten: vad ska ni skåla i? Tips på gott bubbel tages tacksamt emot.
    Vi vet inte vad det blir, men champange va det i alla fall, men vet inte sorten

Annars tycker jag att Asti cinzano är väldigt gott. Vet inte om det stavas så
    Men den är lite sötare, passar jättebra till jordgubbar.
  • SaraPayam
    MammaMiaa skrev 2009-07-15 13:22:36 följande:
    Vi ska ha följade mat
    Fördrink:
    Tunnbrödsrulle med räkor & Champange
    Förrätt:
    Örtbakad lax
    Huvudrätt:
    Ryggbiff  med kallpotatissallad, marinerade grönsaker & ostronskillingsås
    Dessert:
    Keylimepaj
    Kaffe & tårta
    Korv med bröd till nattmat
    Det låter jättegott .-D Den där keylimepajen lät intressant, vad är det i den?
  • SaraPayam
    MammaMiaa skrev 2009-07-15 13:28:40 följande:
    Jag vet inte riktigt vad där är i pajen. För vi gör ingen egen mat. Vi har kockar som fixar all mat till oss. Men sök på nätet så hittar du säkert recept på pajen. Den är ungefär som cheese cake.
    Aha, cheese cake, är ju alltid gott Jo vi gör ju inte heller maten själv, vilket känns skönt, hade nog blivit superstressad då...
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3