Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

MW 090829 skrev 2009-07-16 10:02:45 följande:

Tyckte jag läste någonstans att seden säger att om föräldrarna är skilda ska de ändå sitta bredvid varandra längst fram för att visa stöd och ....
    Jo men sen är det ju skillnad om man har en bra relation till de nya styvföräldrarna eller inte, tur att man inte har de problemen.
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-07-16 14:41:49 följande:
    Åh jag blir så less - här på BT och i verkliga livet är det många som verkar anse att en bröllopsfest utan alkohol är en hemskt tillställning där gästerna inte visas hänsyn och att man som brudpar är antingen snål eller präktig! Vi har tidigare varit på 2 bröllop utan alkohol och har haft sjukt roligt på båda. Vi kommer ha ett alkoholfritt bröllop då vi inte dricker särskilt mycket och vid alla andra fester och tillställningar i min släkt så får vi göra det bästa av situationen när folk börjar bli lite väl runda under fötterna och humorn inte riktigt är lika bra som om man själv är onykter. Men det är ju vårt val och då har vi kul så länge vi kan och går sedan hem. Nu är det en fest som vi har och då blir det alkoholfritt. Men då jäklar blir det högljudda protester från min släkt och vänner som inte alls förstår och verkar ha grundsynen att vår bröllopsfest blir tråkig. Blir verkligen ledsen.. Äh, brukar inte bry mig men när man jobbar så hårt för att allt ska bli så bra som möjligt för gästerna är det liksom trist när det här får sådant fokus!
    Vad tråkigt att de har reagerat så här!! Känner dock igen det lite grann, fast vi funderade på å ha betalbar från början, men där blev det med ramaskrik ifrån vissa. Så nu kommer vi ha fri bar i stället, för man orkar verkligen inte diskutera "gräla" om en sån struntsak. Man tycker ju att gästerna borde vara glada över å få komma...
    Hoppas att det löser sig
  • SaraPayam
    MammaMiaa skrev 2009-07-16 15:51:38 följande:
    jag är lite orolig att min chef med en del arbetskamrater tänker hitta på något med mig en så kallad hippa.
    Men de har inte pratat med min BM om när jag kan. Eller de har tänkt ha de på arbetstid. Jag har liksom barn att hämta och ta hand om.
    Min Bm kan inte bara lämna sitt jobb för att mitt jobb ska hippa mig.
    Det låter ju jättekul, jag hade blivit jätteglad om de hade hittat på något sånt för mig på jobbet. Men det är ju mitt i semestertiderna, så jag förväntar mig inget
  • SaraPayam
    MilosMamma skrev 2009-07-16 19:21:25 följande:
    Så gjorde min morbror i augusti förra året när dom gifte sej.Dom tänkte ha betalbar men hans blivandes systrar börja hacka ner på dom då. "Kan man inte ha fri bar bör man inte gifta sej för då har man inte råd"Ja världens löjligaste saker.Vi komemr ha betalbar och säger nån nått så är det ju bara o vara nykter för dom.Sådär skiter jag fullständigt i vad dom tycker.Tips o råd kan alla komma med, men attityder och bestämelser kan dom lämna hemma, annars får dom själva va hemma.=)Hård jag lät nu, men jag blir så upprörd över folks åsikter. Folk borde lära sej knipa.
    Jag håller med helt å hållet. Det är ju ändå vårt bröllop, å vill vi ha det på ett visst sätt så fine, det är det ju bara å acceptera det, men folk har ju väldigt svårt för det

Hur gick det med radioprogrammet??
  • SaraPayam
    MilosMamma skrev 2009-07-16 19:58:26 följande:
    Bara fint.Hon skulle intervjua chefredaktören för Allt om Bröllop och sen nån mer, så det sänds i augusti, dag vet vi inte än, men jag ska få alla uppgifter närhon vet=)
    Spännande Du får ju säga till så att vi alla kan lyssla på dig
  • SaraPayam

Jag har inte blivit hippad än, å m2b har inte heller fått nån svensexa ännu, men vi misstänker att det kommer bli av på lördag

• SaraPayam

Jag håller med, tycker med att det är skönt å bara ha 6 dagar kvar nu, det mesta är ju klart, å nu är det bara 4 arbetspass kvar innan bröllopet, vilket känns otroligt skönt.

Igår blev jag hippad, hade en toppendag med tjejerna Vi hade så kul.

Jag funderar på när man egentligen ska skriva ut festprogrammet, det räcker väl å göra det på onsdag eller torsdag, eller vad tror ni??

• SaraPayam
    Boomtown skrev 2009-07-26 10:49:14 följande:
    Är det någon som har bilder på dukning? Jag behöver lite inspiration.Herregud vad nervös man blir när man hör er andra. Jag är ju sist ut här. Jag kommer nog att få psykbryt innan den stora dagen. Min kille tycker att det går bra att vänta i det oändliga att köpa kostym. Det är rea nu, men det kommer igen säger han. Grrr. Och han är av större size så det är inte bara att plocka åt sig i sortimentet. Men nu tänker jag inte tjata mer. Men det är tråkigt att dra på saker in i det sista.Då är det ett gäng som tar tag i saken på lördag då! Spännande.
    Du kan ju kolla lite här
    www.projectwedding.com/photo/browse
  • SaraPayam

Nu är jag fru
    Är så lycklig. Dagen kunde verkligen inte ha blivit bättre. Det finns lite bilder i galleriet om ni vill se

• SaraPayam
    SaraPayam skrev 2009-08-02 22:57:54 följande:
    Nu är jag fru Är så lycklig. Dagen kunde verkligen inte ha blivit bättre. Det finns lite bilder i galleriet om ni vill se
    Glömde skriva att jag återkommer med en lite mer utförlig berättelse sen, nu vill jag bara njuta av å vara fru
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3