• Tx2

Göteborgsbrudar 2009- Del 6!!!

I år gifter vi oss! Wehhiii!

MARS
    7: hummle, Örgryte gamla k:a

MAJ
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: Baver, st Birgittaskapell + Bryggan under Bron
    16: Sweetsun ,Bohus Fästning + Nödinge Bygdegård(finnbastun )
    16: Myrmor aka Artist, Villa Herne, Vänersborg
    23: Skille

AUGUSTI
    8: Daniela och Mikael, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    8: J D och D J, Hindås kyrka + Hindås stationshus

OKTOBER
    10: Carolina och Jonas, Lindome Kyrka + Lindome K:a Församlingshem

DECEMBER
    linvinter
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3485975.html

Gamla trådar (om någon vill ha en nostalgi-tripp):
    Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd 2: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd 3: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html
    Tråd 4: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224370.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3370141-71.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 6!!!
  • J D
    skille skrev 2009-07-28 09:01:08 följande:
    Sist gang jeg sjekket bodde ejg i Sverige og enkelte svensker er helt idioter og ikke lar man sjekke kjønnet før i uke 26! nok en god grund hvorfor man ikke bør bo i dette landet!
    Haha, kul anledning för att lämna ett land . Man kan väl betala för att få reda på det innan dess eller är jag ute och cyklar? När den dagen kommer för oss vill jag också veta könet just för att folk ska sluta tjata om kön eller hålla på och hypa vilken färg som är rätt att köpa men det är ju jag/vi det . Lycka till hursomhelst!
  • J D
    Danielaa skrev 2009-07-27 21:21:49 följande:
    Baver: Festprogrammen e nästintill klara! Bara ett par detaljer kvar men dom e tryckta, vikta, häftade osv...! Massa småpyssel som e kvar, lite som ska handlas för festen osv.. å lite som ska dubbelcheckas, beställningar/bokningar som ska kollas att allt e klart å lite sånt! Så de känns som vi har de någorlunda under kontroll iaf, vilket jag inte trodde innan att jag skulle tycka. Ser fram emot att se dig/er i kyrkan! Kommer maken oxå? JD: hur går de för er? Imorrn ska jag till frissan å njuta en stund, nyklippt å slingad inför bröllopet måste jag ju vara!
    Vad skönt för er att ni har festprogrammen under kontroll!

För oss går det bra! Jag kände mig lugn igår men lyckades stressa upp mig på grund av att fästmannen var ngt mer stressad än jag. Har dock fått i uppdrag av chefen att ta hand om mig själv inför bröllopet under denna sista vecka som jag är ensam på kontoret (innan jag går på semester) så jag ska nog hinna ordna upp allt. Siktar på att bara ha sådant som kan göras i sista minuten kvar till nästa vecka!

• Tx2

Låter som ni båda har allt under kontroll.

Det hade jag kunnat sagt till dig Skille, min kollega kollade könet nu i våras. Om du vill könsbestämma måste du kolla privat, ibland kan dem säga vid rutin-ultraljudet men endast om dem är säkra och vill. Du skulle bett A köpa med ett graviditetstest som dem har i usa som skall kunna visa om det är en rosa el blå.

• J D
    Tx2 skrev 2009-07-28 10:56:09 följande:
    Låter som ni båda har allt under kontroll.Det hade jag kunnat sagt till dig Skille, min kollega kollade könet nu i våras. Om du vill könsbestämma måste du kolla privat, ibland kan dem säga vid rutin-ultraljudet men endast om dem är säkra och vill. Du skulle bett A köpa med ett graviditetstest som dem har i usa som skall kunna visa om det är en rosa el blå.

Hyfsat iaf .

Va, vad är det för ett fancy test?! Fungerar sådana verkligen? (Inte för att det är aktuellt för mig men det låter mkt spännande).

• Tx2

Kollegan visade någon artikel i aftonbladet strax efter att dem gjorde sitt ultraljud. Minns inte hur säkert testet var (men som alltid går det inte att få 100% resultat när det handlar om att könsbestämma, även om man tror tex på ultraljudet att det är en tjej så kan det visa sig att det är pojke när den väl visar sig).

• J D
    Tx2 skrev 2009-07-28 11:56:34 följande:
    Kollegan visade någon artikel i aftonbladet strax efter att dem gjorde sitt ultraljud. Minns inte hur säkert testet var (men som alltid går det inte att få 100% resultat när det handlar om att könsbestämma, även om man tror tex på ultraljudet att det är en tjej så kan det visa sig att det är pojke när den väl visar sig).
    Aha, coolt!
  • hummle

10 dagar kvar!!!
    AAAAAAAAAAAA sjukt nära nu ju
    men ni tycks ha allt under kontroll... lite små saker e väl bra att ha kvar?! men njut oxå av nuet. d e trots allt d sissta dagarna ni är "sambos"

danielaa: siktar oxå in på att komma o se er bli man o fru. hoppas att d e ok att dycka upp.

nä nu ska här plockas d sissta, vi ska ha en heldag på liseberg m svärföräldrarna o barnen
    lillgrabben va tvungen o dra ut framtanden igår då han slagit sej mkt illa i munnen i helgen lite extra plåster på såren behövs idag, men vilken kämpe han varit.
    annars kör jag som en dåre (alltså MÄNGD TRÄNAR ) o ska ta upp körningen i bilskolan nästa vecka.

• skille

NÅ virker det som det blir stor shopping av babyklær i usa, og jeg har hele 4 uker å shoppe på HEHE. Nice, leve livet ligge i poolen og late meg og bare ha det bra:)

• Tx2

hummle: kul att det går framåt med körandet. Och en heldag på liseberg skulle jag inte säga nej till.

Skille: Blir usa före el efter? Var riktigt missnöjd när jag skulle shoppa kläder till min ögonsten i usa. Antingen var allt rosa och puttinuttigt el så var det bara blåttblåttblått och bilar. Så det slutade med att hon fick mest "killkläder" för dem var snyggare.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 6!!!