• Pingstdagen2010

Jag blir tokig!!!!!!!

Jag blir tokig på min blivande make, som helst vill att vårt bröllop ska vara helt gratis, grrrrhhh! När vi var på IKEA, för att kolla på olika tygservetter, undrade han vad det var för fel på de vanliga pappersservetter, som kostar 19 kr för 100 st. Dessutom föreslog han att vi ska ha billiga pappersdukar på borden. Vår shoppingrunda avslutades med att han ville att vi skulle gå hem och göra en dukningsbudget innan vi började handla en massa prylar.

Jag har försökt att förklara för honom vid ett flertal tillfällen, att allt till dukningen förutom blommorna kommer att hamna utanför budgeten, eftersom jag kommer att inhandla alla prylarna utspritt under året ur min egen kassa och inte ur de pengar som vi lägger undan till bröllopet varje månad. Jag jobbar och sliter för att hitta de billigaste alternativen och han bara snackar budget. Han är en underbar kille och människa men han är sssåååå ekonomisk. Min blivande make är spara och jag är fröken slösa! Just nu är han en bromsklosse och glädjedödare, som tar bort all planeringsglädje. Är det någon annan som har liknande problem?

• Svar på tråden Jag blir tokig!!!!!!!
  • kikki kikki

Jag inser att min "gubbe" är rätt så goo iaf...ler....han säger att "vill du ha det så köp det".
    Men jag visar och frågar han iaf om allt jag vill köpa för jag vill att han ska vara delaktig.
    Han är med och "tycker till" om allt men vill att jag ska få det så som jag vill ha det.

• Lövnäs

Min karl är den som får det att kosta lite mer... Tycker inte att vi ska snåla med att bara ha t.ex. vita pappersdukar, utan vi måste väl ha någon löpare eller nåt uppepå duken...

För övrigt så är han inte så jätteengagerad vad gäller inhandling till bröllopet utan jag kollar o så rådfrågar jag honom om vad vi ska ha. Han säger nästan aldrig emot mig vad gäller sånt.. Han säger bara att du har drömt om den här dagen o gör så att du får uppleva den som du vill ha den. Min goding!

• Pingstdagen2010

Jag tänker inte handla saker bakom hans rygg! Jag får köpa vad jag vill för mina egna pengar! Jag tycker inte att det är konstigt att jag lägger några extra hundralappar på dukningen. Varför ska han behöva betala för något som han tycker är onödigt. Han köper onödiga båtprylar för sina pengar :) Jag visade precis tråden för honom & han tycker liksom jag att ni överreagerar!

• F A M E

Du kan ju alltid kolla runt omkring här om de finns billigare.

Beror ju på lite vart du bor men jag har ikea´s servetter iris ca 100 st. Och vi gifter oss ganska snart. Och inte tänkte jag att dem skall vara kvar i mitt förråd senare.

sen fanns de en tråd förrut där dom pratade om låna av varandra. Kanske de kan vara något för er?

Då kan man ju hålla budgeten ner samtidigt inte behöva tumma på sina drömmar allt för mycket heller. =)

• KatjaB
    Pingstdagen2010 skrev 2009-07-18 22:14:37 följande:
    Jag tänker inte handla saker bakom hans rygg! Jag får köpa vad jag vill för mina egna pengar! Jag tycker inte att det är konstigt att jag lägger några extra hundralappar på dukningen. Varför ska han behöva betala för något som han tycker är onödigt. Han köper onödiga båtprylar för sina pengar :) Jag visade precis tråden för honom & han tycker liksom jag att ni överreagerar!
    jag tycker inte du behöver ta åt dig av kommentarerna. Det finns de som tycker att det ska vara millimeter rättvisa på allt, och de som tycker att man inte måste redogöra för minsta lilla jämt. Oftast så jämnar det ju också ut sig i slutändan iallafall, man väljer olika saker att lägga pengar på.
    Och så kan man ju tänka såhär, vad är mest värt för er? Att ha en jättefin dukning som du så otroligt gärna vill ha, eller att ha pappersdukar som du kanske kommer reta dig på kopiöst mycket.
  • Energy

Varför tror någon att man skulle göra nått bakom mannens rygg? Det är ju inte riktigt okej och förhoppningsvis få som ägnar sig åt.

Vill du köpa för dina pengar så gör det, han prioriterar ju inte det men du gör. Då blir ju båda nöjda, för det är ju bådas dag. Om nu inte mannen är totalt emot dekorationer och verkligen hatar sånt krafs, då får man nog helt ge upp.

Vi gjorde upp en budget för hur mycket jag kunde lägga totalt på dekorationer sen handlade jag för det och höll honom utanför.

Jag berättade för honom om den här tråden och han skrattade och höll självklart med era män. Han är ju trots allt min envisa man. =(
    Så just nu är jag i ett stadie av anti-bröllops-planer... Jag skiter snart ärligt i allt vad bröllop heter. Han kan ha ett eget bröllop!

• Energy

Det skulle inte vara så där i slutet av inlägget! *Muttrar* Jag som skrev ett långt inlägg.

Som det skulle vara: Jag berättade för honom om den här tråden och han skrattade och höll självklart med era män. Han är ju trots allt min envisa man.
    Han förstår deras tankesätt skillnaden är väll att idag förstår han även MIG och mitt tankesätt.
    och han tycker själv att det blir fasligt fint med dekorationer, tårta och allt sånt. Jag har däremot inte tagit mig så långt att förstår allt han tycker är suuuuper viktigt som ett lyxigt badrum. OT jag vet, men jag jämför med hans kärlek till badrum.

Jag tycker det funkar med ett badrum som inte är allt för gräsligt, men han tycker det är super viktigt med snygga badrum. Badrum = Viktigt för han , Dekorationer och annat = Viktigt för mig. Haha.

• Energy

Jag citerade en blogg i inlägget som bara kom med sista raden i. Jag skrev den när vi planerade vårt bröllop:

Idag bråkade vi över bröllopsplaneringen. För nu är han igång igen med sitt eviga jävla tjat om att vi borde beställa alla saker 1 månad innan bröllopet. Även sakerna från Usa, där dom även behöver 3 veckor på sig för att tillverka saken...
    Fasen jag är så arg på honom! *Muttrar jätte fula saker*

Och detta eviga behov av att ifrågasätta allt.
    - Varför ska man ha vigselprogram?
    - Varför ska man ha ett festprogram?
    - Varför ska man ha placeringskort? Alla kan väll sätta sig där dom vill.
    - Varför måste allt vara så genomtänkt, kan det inte vara lite spontant?

Vår förlovning var spontan. Och också en av de sämsta kvällarna jag varit med om. Jag har förträngt den dagen och gjort mig av med ringen. >=(
    Så just nu är jag i ett stadie av anti-bröllops-planer... Jag skiter snart ärligt i allt vad bröllop heter. Han kan ha ett eget bröllop!

• KatjaB
    Energy skrev 2009-07-19 00:18:59 följande:
    Jag citerade en blogg i inlägget som bara kom med sista raden i. Jag skrev den när vi planerade vårt bröllop: Idag bråkade vi över bröllopsplaneringen. För nu är han igång igen med sitt eviga jävla tjat om att vi borde beställa alla saker 1 månad innan bröllopet. Även sakerna från Usa, där dom även behöver 3 veckor på sig för att tillverka saken...Fasen jag är så arg på honom! *Muttrar jätte fula saker*Och detta eviga behov av att ifrågasätta allt.- Varför ska man ha vigselprogram?- Varför ska man ha ett festprogram?- Varför ska man ha placeringskort? Alla kan väll sätta sig där dom vill.- Varför måste allt vara så genomtänkt, kan det inte vara lite spontant?Vår förlovning var spontan. Och också en av de sämsta kvällarna jag varit med om. Jag har förträngt den dagen och gjort mig av med ringen. >=(Så just nu är jag i ett stadie av anti-bröllops-planer... Jag skiter snart ärligt i allt vad bröllop heter. Han kan ha ett eget bröllop!
    haha, ja ifrågasättandet känner jag igen
    min m2b har dessutom en benägenhet att få lite kalla fötter dagen innan nåt stort. som båda gångerna vi haft namngivningsceremonier för våra barn. han är med o planerear, tycker det är kul o viktigt. dagen innan blir han nervös o fattar inte alls vad ceremonier ska vara bra för, han har inte alls lust. vi pratar o han tycker att det känns lite bättre o på ceremonin så tycker han det är så fint att han fäller en tår.
    innan jag kände honom lika väl som idag blev jag sur o tyckte att han förstörde, nu vet jag bättre o vet när han egentligen bara är nervös
  • gotlandsulrika

Jag och min gubbe är inte överens eller tycker lika i så många frågor UTOM just bröllopet. Där är vi väldigt överens om att det ska vara storslaget vilket är skönt :)

Tyvärr lägger sig andra i och tycker att vi borde hålla i tyglarna..trist!

Svar på tråden Jag blir tokig!!!!!!!