• Stefan09

Vänta med sex

Tack för ett av få bra inlägg!

didis skrev 2009-09-28 17:53:22 följande:
    Så för att sammanfatta flera sidors debatt:det finns ett fåtal i den här tråden, för det mesta kristna med dragning åt det mer konservativa hållet, som vill vänta med sex därför att gud har sagt så. Det är mer imponerande när män väntar med sex än när kvinnor gör det men trots det är de lika kåta. Sex är kopplat till synd och skam men bara om man inte är gift.De flesta andra ser sex som en naturlig del av livet som det är synd (sic!) att avstå ifrån och anser det tveksamt om en eventuell gud överhuvudtaget har något med sex att göra. De ser inte sex som en gåva utan mer som en win-win-situation och förstår inte varför man ska avstå från någon som inte är skadligt utan bara skönt.Eller??
  • Stefan09

Man borde kanske själv bli moderator på denna tråden för att få lite vettigt innehåll som inte handlar om personangrepp utan om ämnet?

Uppmaning till den som är moderator, RENSA! Man blir ju inte klok på vad ämnet är om man läser folks inlägg och det ska inte handla om att förklara sina åsikter utan att framför dem. Ingen bryr sig om sura kommentarer men alla gillar upplevelser.

• Stefan09

Hur kan du leva i celibat om du är gift?

Ok nu ska vi klargöra vad som krävs för att göra ett personangrepp, ett angrepp och på en specifik person. Jag angrep stämningen och frånvaron av ämnet = angrepp men inget personangrepp. Så enkelt var det, lär er.

• Stefan09

Jag förstår tyvärr inte vad du menar? Skulle kristna ha större auktoritet än ateister?

Fjosok skrev 2009-09-28 23:23:52 följande:
    Stefan: Är inte gift och kommer inte att gifta mig. Oavsett vad folk i den kristna världen tycker i frågan :)
  • Stefan09

Klart det kan men det var inte så jag menade?

• Stefan09

Förklara hur det är laddat och hur det skulle vara fel vilket du antyder?

Vad är det för fråga, man är gift när man är gift?! Det finns ingen gråzon vad jag har hört...

Men vänta nu, är du inte jordisk nu? Vilken planet lever du då på? Det var alldeles för flummigt för att betyda något.

• Stefan09

Vadå när är man gift? Det är ju uppenbart! Jo det är flum och uppenbart. Om du nu kallar dig kristen förvånas jag över ditt resonemang? Deras? Dina!

• Stefan09

Nej jag syftade på Bibeln om det var otydligt Duchess!

• Stefan09

Om inte ett citat är tillräckligt så kan jag nog inte bidra med mer logik i resonemanget tyvärr, det var väldigt tydligt citat så läs det.

Svar på tråden Vänta med sex