• Stefan09

Vänta med sex

Eftersom Bibeln är sann så kan inte traditionerna den beskriver vara påhittade och visst får man ifrågasätta Bibeln men om man nu tror på den är inte ditt resonemang helt ok. Du kan inte utgå ifrån att Bibeln är skönlitterär för då hoppar du samtidigt på många kristna helt utan anledning? Tar jag Bibeln för sann är det upp till mig lika mycket som det är för er att elda upp den. Ni kan inte tro båda på Gud och mammon. För MIG är äktenskapet instiftat av Gud och endast HAN gör det giltigt inte våra traditioner utan instiftelseorden. Jag vill ju lyda Bibeln så gott jag kan lika mycket som ni verkar vilja synda så gott ni kan.

• Stefan09

Ja det sista i inlägg 194 såklart?

• Stefan09

1 Kor 7:8-9
    8 Till de ogifta och änkorna säger jag att det är bäst för dem om de förblir som jag*. 9 Men om de inte kan leva avhållsamt skall de gifta sig, eftersom det är bättre att gifta sig än att vara upptänd av begär.

*ogift

Vill ni ha det ännu tydligare? Fråga Gud!

• Stefan09

Varför är ju det viktiga? Men ok jag ska leta vidare för er skull...

• Stefan09

Ett perfekt exempel är ju Höga visan.

• Stefan09

Fast du vet att det står samma sak på alla språk va?

• Stefan09

Haha kul att ha bra argument ibland...

Vem har någonsin sagt att teologi är lätt? Gud har humor så chilla.

Ska jag verkligen citera hela Höga visan, läs den istället jag tror det blir bättre för alla om du inte vill fylla hela tråden på en gång.

• Stefan09

På Höga visan ja ok men lägg in texten så gör jag det gärna men jag gör det inte själv av hänsyn till alla...

• Stefan09

Du vet att det är åtta kapitel va, vill du fortfarande att jag ska citera eller ska du läsa själv?

Svar på tråden Vänta med sex