Inlägg från: Sjuttiosexan |Visa alla inlägg
  • Sjuttiosexan

September 2009 del. 5

Hej tjejer! Jag och min älskade fästman gifter oss 5e september, får jag leka med er då? ;)

Arwent jag kollade dina bilder, vita lappen var snyggast tycker jag, men nu till det viktigaste - skorna! Var har du köpt dem?! Jag letar "guldskor" med ljus och lykta men har inte hittat rätt.. Tills nu kanske ;) (vågar jag fråga vad de kostar också?)

• Sjuttiosexan

Vilken otur för mig Arwent ;)
    Har hittat en sida på nätet där man kan skräddarsy sin egna sko, "Pernillas brudbutik", är det någon av er som vet nåt om den?

Åh kära hjärtanes, är det bara 21 dagar kvar?! :O Så nervös jag blev nu ;)

Vi ska ha lite snacks och godis till kvällen men jag har ingen aning om hur mycket man kommer behöva. Bättre med för mycket känns det som men man vill ju inte bli sittande med ett mindre lager sedan när festen är över..

• Sjuttiosexan
    MyochErlend skrev 2009-08-15 14:05:38 följande:
    ska ni hs presentöppning på bröllopet eller gör ni deet själva efteråt?
    Vi önskar oss inga presenter utan bidrag till bröllopsresan istället, men får vi presenter kommer vi öppna dem efteråt. De som är nyfikna får fråga oss vad vi fick ;)
  • Sjuttiosexan
    Rebellen75 skrev 2009-08-14 22:58:56 följande:
    Det tycker inte jag. Jag skulle vilja åka utan barn men om vi åker på en längre tripp typ 2 veckor är det lite svårt att få barnvakt till 3 st. Så vi funderar på ta en weekend utan barn och sedan åka med barnen troligtvis till Thailand, men vi får se inget bestämt ännu. I så fall blir det på jullovet eller sportlovet vi åker.
    Precis så kommer vi göra, en weekend för oss själva och sedan får barnen (givetvis jungfrufödsel, haha) hänga med när vi åker bort lite längre...
  • Sjuttiosexan

Jag tror vi kommer satsa på 4-5 påsar chip och ca 2kg godis (av samma sort, typ geléhjärtan) till 53 personer. Det är ju inte meningen att gästerna ska äta sig mätta på snacksen, och tar de slut så tar de slut, ingen big deal känns det som,

MEN! Hur mycket vin, sprit och öl beräknar ni per person? Det är de svåraste tycker jag..

• Sjuttiosexan

Tack Thildamy, då var vi inte helt ute och cyklade i vår alkoholplanering ;)

Carolaj83 vi öppnade dop presenterna på dopkaffet, det kändes mest naturligt att öppna dem då, det är ju inget inslag som stoppar upp en fika så som det kan göra med festen :)

• Sjuttiosexan
    Mirfak skrev 2009-08-17 21:20:47 följande:
    Det blir inte så spännande med nåt annat heller om det regnar. Bubblor flyger iaf fastän det är blött ute... Ris och annat kletar nog ihop sig ganska mkt.Vi ska nog åxå ha såpbubblor, en kompis gifte sig ifjol, de hade hemmagjorda bubblor. Billigt och bra, blev inga fläckar heller :)
    Någon som har tips på var man kan köpa "bröllopskonfetti" eller vad man ska säga. Kollat på myheart.se men hittade inte det jag sökte (köpte massa annat istället ), jag vill ha små vita hjärtan som doftar vanilj regnandes över mig
  • Sjuttiosexan
    Mirfak skrev 2009-08-18 12:50:37 följande:
    Det går inte att köpa en hjärt-stans och vitt papper? Sen vet jag inte riktigt hur du ska få vaniljdoft på det hela... kanske med en parfymflaska eller så stoppar du alla utstansade hjärtan i en burk med vaniljstänger i? På en månad borde de hinna ta doft av stängerna...
    En månad?! Det är ju bara 18 dagar kvar :O Det är inte just vaniljdoften som är det viktiga, det är att slippa få massa "snuskris" över sig. Med min otur börjar det regna och sedan ser jag ut som en stor sushi! Hahaa ;)

Det var precis de jag vill ha som finns på Calligraphen men blivande mannen tyckte det var lite väl dyrt (och jag instämmer..) så det blir vanligt ris (och ljusrosa rosenblad som min tärna fått i uppdrag att fixa )
  • Sjuttiosexan
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-18 21:12:57 följande:
    Jag vet inte hur det är med er andra, men personligen tänkte inte jag vara insmord i lim (förhoppningsvis är min man redan fast), så risken för att riset ska fastna är nog inte så stor. Nej, men skämt å sido, jag har varit på bröllop då det spöregnat och ris har använts och det är verkligen inget problem. Det är inte direkt så att riset hinner svälla under tiden det färdas från den som kastar tills det hamnar på brudparet.
    Hahahaaa ;) Tur! Jag såg framför mig hur det skulle komma stora kockor med ris och landa med en tjoff rakt i dekoltaget, hahaha ;)

Jag kan inte förstå att det bara är 18 dagar kvar! Min blivande make jobbar borta i veckorna så det känns som allt ligger på mig att fixa. Så är det givetvis inte, han ringer och fixar det som går på distans, men ändå. Och nu på torsdag ska han på svensexa (ooops.. Men inte en chans att han läser här ;) ), och han har planerat att vi ska till konditorn och tryckeriet som ska fixa festprogrammen på fredag 07.30. Jag tror jag kan räkna med att fixa det själv ;) Men jag vet hur han vill ha det så.. Det hade blivit som jag vill i slutändan ändå! Haha ;)
  • Sjuttiosexan

Förstår dig Thildamy, men du kommer hinna! Floristen kommer med största säkerhet inte behöva mer än 10-14 dagar på sig, barnens festprogram sätter du ihop på en kväll, transport löser du med ett enkelt samtal bara du vet vad ni ska ha, klänning till dagen efter kanske du kan kolla lite efter på nätet (så du bara kan kuta till butiken för att prova och köpa) och tårtställning finns att hyra (även om det kanske kostar lite mer så kommer ni inte stå utan).

Svar på tråden September 2009 del. 5