Inlägg från: Sjuttiosexan |Visa alla inlägg
  • Sjuttiosexan

September 2009 del. 5

Ellani skrev 2009-08-31 22:28:19 följande:
    Så gör man bara inte! Har man tackat ja så har man. Punkt!
    Ja! Jag förstår inte hur man har mage och ringa och lämna återbud *grr* En annan kompis gjorde det ett par dagar efter att hon tackat ja, också irriterande men då hade inte osa datumet gått ut och vi hade inte börjat med bordsplacering osv än..

Men jag tänker helt enkelt klippa lappar och klistra över deras namn med andra namn som får flytta till deras platser om de inte behagar komma.
  • Sjuttiosexan
    Mirfak skrev 2009-08-31 23:22:47 följande:
    Hej tjejer!Det är väldigt nära för en massa av oss nu! Jag känner mig nöjd att det är en bit bort fortfarande, men tiden ticka på nu :)I lördags fick jag min möhippa! Det var jätteroligt! Dom klädde ut mig till pirat, drog ner mig på stan och jag hade några uppdrag att lösa. Sen hem till en kompis för fika, ostbricka och vin. Efter det massage :)Dom tog ut mig på restaurang och vi åt alla jättegod mat. Sen ut på Matfesten som var här i stan där vi sammanstrålade med lite fler vänner... Fortsatte på ett uteställe, sen klättrade vi lite träd i parken och avslutade det hela med att bada i älven. Jag kom hem strax före 5 på morgonen...Det blev lite väl mkt vin för mig, jag får fortfarande lida för det... har skrubbat upp knäet så pass att jag knappt kan gå nu :/ Tack och lov för att hippan var så pass långt från bröllopet!
    Vilken lyckad hippa! Synd på knäna dock, haha ;)
  • Sjuttiosexan
    emertin skrev 2009-09-01 13:01:27 följande:
    Vad hade dom för ursäkt?
    Att deras barnvakt hoppat av. Visst sånt kan hända, men jag hjälpte dem genast med numret till en tjej som skulle varit barnvakt åt våra (och jag vet hon ställer upp), nu återstår bara att se om de ringer henne. Vi lär ju få veta liksom.. Dessutom är det "stora" barn så vem som helst kan väl se till att de får i sig middag, borstar tänderna och somnar. Värre med ett litet barn som är beroende av mamma och pappa. Och då ska tilläggas att två av gästerna åker 50 mil och lämnar varsin ettåring hemma.
  • Sjuttiosexan
    Arwent skrev 2009-09-01 20:32:11 följande:
    Hej!Nu har jag inte läst här på länge men jag börjar bli orolig att alla gäster ska vara sjuka i svininfluensa dem 19:e. Eller att vi blir sjuka. Är ni rädda för det?
    [/citat]
    Jag är dundernojjig att bli sjuk! Hade lite ont i magen idag (vilket förmodligen berodde på kombinationen lättare magkatarr+kaffe) och fick nästan lite panik! Vad gör man om man blir akut magsjuk liksom?!

[citat]
    Idag var jag och skulle hämta min vigselring... men jag är fortfarande utan både den och förlovningsringen för den behöll dom. Kan säga att det inte var många rätt dom hade gjort
    Fel modell, fel storlek, fel gravyr och fel passform.....
    Hoppas att dom har satt i rätt diamant men det är ju inte att ge sig sjutton på.

Dom ska göra om hela ringen från grunden och kan inte lova att den är klar till vigseln, känns sådär måste jag säga...[/citat]

Usch vilket stressmoment! Men som du skrev kan du ju låna en annan ring under vigseln. Bara slutresultatet av din blir som du vill ha den..

[citat]
    Jag ska prova klänningen i morgon kl 10 iaf. Fick en släng av nervositet förut eftersom hon sa att den var i silk, men jag mailade henne och hon försäkrade att det är sidentyg och hon skrev att hon just pressat den och att den är jättefin. Ska bli kul att se den i morgon!
    Det kommer gå braaa! :) Efter kl 10 imorgon kommer du vara avslappnad som gelé efter all denna spänning ;)
  • Sjuttiosexan

Oj va konstigt det blev med citatet :O Ni ser vad jag skrivit ändå hoppas jag ;)

• Sjuttiosexan
    Pärlan2009 skrev 2009-09-02 07:51:27 följande:
    Jag önskar er alla ett stort lycka till! Vi gifte oss i lördags och det var så underbart att jag nästan är avis på er som har kvar upplevelsen!
    Åh vilka härliga ord! Jag blir nästan lite tårögd.. Längtar så till stora dagen! :D
  • Sjuttiosexan
    TesshjärtaFred skrev 2009-09-02 15:04:08 följande:
    Det gick jättebra! Den var verkligen superfin. Måste tas in på några ställen men det skulle hon fixa. Sen var det ett släp som jag egentligen inte vill ha (hon verkar inte ha fattat hur jag menade trots att jag förklarat typ 70 ggr), men det är inget långt släp och hon skulle fixa så jag kan knyta upp det, så jag hoppas att det blir bra ändå. Jag orkar liksom inte bry mig känner jag, och jag tror inte att hon skulle hinna fixa det också. Så det får bli som det blir helt enkelt.
    Åh så skönt! Jag slår vad om att du kommer bli jättefin även om du har ett släp du inte tänkt dig från början :)
  • Sjuttiosexan

Thildamy min blivande fick vackert släpa ut sig på stan dagen efter svensexan Nu är det inte så illa som det låter, han fick sova ut, jag körde och vi gjorde det vi skulle rätt snabbt (och han fick sätta sig på en stol och dricka vatten hos floristen;) )

Jag tänker inte bry mig om solbrännan. Jag är rödhårig och fräknig så det är nog ingen som höjer på ögonbrynen om jag ser blek ut, snarare tvärt om

• Sjuttiosexan

Jag fick mina naglar fixade idag och jag är så sjukt missnöjd! Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.. När tjejen var klar sa jag att jag var nöjd men sen när jag tittat på dem en stund så kände jag bara neeej! Frågade henne genast hur man tar bort ev nagellack för jag bara tänkte att jag målar över skiten! Problemet är att det är för mycket, alltså för brett, av den vita gelen så mina i vanliga fall långa rätt slanka naglar nu ser ut som korta fyrkanter och då känns fingrarna korta och handen bred. Har målat över med lacket jag använder när jag gör fransk manikyr så det ser lite bättre ut men inte tusan är det snyggt! Visst kan jag måla över med ett heltäckande men jag vill ju så gärna ha fransk manikyr. Jag borde gjort mina naglar själv istället. Åh vad det är lätt att vara efterklok!

Naglarna är säkert bra gjorda så sett men det är så himla fult! Dessutom är jag påtok för mesig för att gå tillbaka imorgon och be henne göra om. Går hellre till en annan salong men då är problemet att den inte har något bra rykte. Att tjejen som gjorde det bara ta bort gelén är inget alternativ eftersom hon redan filat kanterna (och därmed förstört) nageln under. Jag är så himla arg på mig själv att jag inte stoppade henne när jag såg att det inte skulle bli snyggt! Händerna är ju verkligen i centrum på bröllopsdagen. Nu sitter jag och smörjer nagelbanden helt maniskt i förhoppning att nageln ska växa (så det vita flyttar utåt).

Var det inte någon i tråden som jobbar med naglar? Vad är ditt bästa tips? Vad ska jag göra?! Jag behöver alla tips och råd jag kan få!

(förlåt att det blev långt, jag behövde "prata" av mig lite..)

• Sjuttiosexan
    emertin skrev 2009-09-02 22:48:27 följande:
    Gumman va jobbigt Hoppas att du får bra tips härifrån och att det ordnar sig!!!! Vet inte hur fort dina naglar växer men lite borde dom ju hinna ut innan dagen DDu ska se att det känns bättre imorgon!!KRAM
    Tack söta! *kramar tillbaka* Just nu tvivlar jag på att det känns bättre imorgon, men jag ska iaf ut och leta efter ett heltäckande lack som jag kan måla över dem med i värsta fall.. Ett ljust fräscht lack skulle nog bli fint tror jag.

Känns som det närmar sig möhippa för din del, spännande! :D
  • Sjuttiosexan

Ja det lutar nog ditåt, ett heltäckande lack. Tack, det känns genast bättre nu! :)

Förstår att du är nervös :) Jag fick också brev men i det var det en väldigt detaljerad packlista och då är det lite lättare ;)

• Sjuttiosexan

TesshjärtaFred det är bra att du sorterar bort ett "stressmoment" :) Jag önskar er en underbar dag!

• Sjuttiosexan

Emertin pass och kanel?! Nu blir tillochmed jag nyfiken! haha ;)

Ellani TACK för tipsen! Det vita är mest uppifrån och ner men de känns även för breda. Har funderat på om jag vågar fila med putsfilen men då ska jag våga göra det. (hon la gele och sedan in under uv-ljus, då funkar det hoppas jag)

Nu har jag förlikat mig med tanken på ett heltäckande lack och det känns väl ok men inte jättekul. Det som grämer mig mest är att jag hade väldigt fina naglar innan (vilket hon kommenterade) så hade jag bara bett henne förstärka utan det vita och sedan målat dem själv hade jag varit väldigt nöjd idag! (jag brukar måla fransk manikyr på mig själv och får ofta kommentarer om mina snygga naglar..)

Usch vilken gnällkärring jag känner mig som nu! Nästa inlägg från mig ska handla om hur snygga mina naglar blivit, haha ;)

• Sjuttiosexan
    emertin skrev 2009-09-03 15:06:05 följande:
    Det där med att eventuellt ställa in om det blir sjukdomar börjar bli verkligt för oss, min pappa ligger på intensiven
    Åh nej Emertin, så fruktansvärt! Inte att ni kanske tvingas in alltså, det är bara en liten detalj i det här sammanhanget. Jag önskar av hela mitt hjärta att din pappa blir bra snart! Kram!
  • Sjuttiosexan

Emertin mitt bästa tips när det gäller naglarna är att säga stopp direkt och fråga hur hon tänkt om du ser att något börjar se konstigt ut eller inte som du tänkt dig. Jag önskar att jag inte var så mesig när det begav sig :/ Men jag ska erkänna att jag börjat vänja mig nu :) Med två lager lätt genomskinligt lack så ser det rätt ok ut ;)

Nu är det fredag. Det betyder att vi som ska gifta oss på lördag gifter oss imorgon! Weeeeeee! Jag kommer aldrig kunna sova 8)

• Sjuttiosexan

Imorgon är det dax! Jag känner mig väldigt lugn och avslappnad just nu, så när dom på lite fjärilar som fladdrar i magen ;) Men allt är under kontroll och jag ser verkligen fram emot morgondagen :D

• Sjuttiosexan

Åååh vilken fantastisk dag det var igår! Vi har helt underbara vänner och allt blev så himla lyckat, ett riktigt minne för livet!

Hoppas alla gårdagens brudar fick en lika härlig dag som jag och min man (weeeee!) Till er som är kvar säger jag slappna av, var närvarande och bara njuuut i fulla drag! Det är helt underbart att gifta sig!

Svar på tråden September 2009 del. 5