Inlägg från: Sjuttiosexan |Visa alla inlägg
  • Sjuttiosexan

September 2009 del. 5

Floristen är det jag är minst nervös för! Tror de får blommor varje dag och de jobbar snabbt och snyggt (de flesta iaf)

Jag är mer nervös för vad folk kommer tycka om festprogrammen och om vi kommer hitta den perfekta gästboken. Såna grejjer.. Är inte heller direkt stressad men som du Emertin så sover jag uselt på nätterna :/

Ska tilläggas att jag är lite olycklig för att jag inte hittar den perfekta skon.. Skulle vilja ha en i guldfärg med ca 6-7 cm klack. Om jag varit ute i lite bättre tid hade jag kunnat beställa på pernillas brudbutik men de har leveranstid på 3-4 veckor så hon vågade inte lova = jag vågar inte beställa.

• Sjuttiosexan

Det är skönt att fixa många "smågrejjer" på en dag så man kan pricka av mycket på listan tycker jag :) Hoppas du får vara frisk nu! Hoppas vi alla får vara friska..

• Sjuttiosexan

Sanniis jag funderar på om vi ska ha en stor gästbok, typ fotoalbum, och rita in "plats för foto" någonstans på varje sida så gästerna skriver lite på varje sida. Hmm.. Förstår du hur jag menar? :) Vi blir 50 gäster så en stor tjock gästbok känns lite onödigt precis som du säger..

Emertin vi kommer ha en liten välkomsttext, kort info om båt, festlokal och efternamnet vi kommer ta, ordningsregler gällande rökning och typ "glasdörrar med höga trösklar är fönster
    och dessa får man ej gå ut igenom", meny, presentation av gästerna, nummer till taxi, bröllopsskrock typ "den som svarar ja högst blir den bestämmande i äktenskapet", konversationstips med glimten i ögat :) Nu är bara frågan i vilken ordning allt ska vara :/

• Sjuttiosexan
    Snoddasen skrev 2009-08-19 11:52:15 följande:
    Nu tjejer är det inte långt kvar till september =)Själv gifter vi oss i oktober =)Börjar ni bli nervösa måntro?
    Som tusan
  • Sjuttiosexan

Bellrik vilken rolig idé med lappar och kuvert att klistra igen med datum på :)

Jag ska bara ha sjal så jag hoppas på varmt väder! Klänning och sjal alltså.. Hahahaa ;)

• Sjuttiosexan

Min älskling blev kidnappad idag! Till svensexa alltså ;) Så himla kul för han anade verkligen ingenting och de har planerat och ordnat så himla bra! En "lagom snäll" svensexa, men jag gissar att han är rätt rund under fötterna i natt så jag fixade ledigt imorgon åt honom för säkerhets skull :D

• Sjuttiosexan
    carolaj83 skrev 2009-08-20 16:15:31 följande:
    HJÄLP MIG!vad ska vi ha för välkomsdrinkar?jag är lika kräsen på sprit som mat, gillar varken vin eler champange...vill gärna ha någon fruktig lätt drink, förslag?
    Vad sägs om en Dagens? Vitt vin, fruktsoda och lime eller hallon, mums :)
  • Sjuttiosexan

Jag har köpt ett vitt paraply åt oss men det är eeenbart som solskydd! (och för att om man har regnkläder med sig så håller regnet sig borta;) )

• Sjuttiosexan

Jag var hos frissan idag och slingade håret och gjorde provuppsättning. Det blev så himla snyggt! Jag är jättejättenöjd och bara lääängtar till bröllopsdagen. Kommer känna mig som en riktig prinsessa :D

Hade barnvakt till 17.30 och frissan blev klar nästan en timme tidigare än vad vi avsatt tid för (visst inte riktigt hur lång tid frisyren skulle ta plus att hon inte behövde klippa mina toppar :) )så jag fick en bonustimme på stan. Hann boka bröllopsnatt, köpa gåva till tärnan och kolla på lite gästböcker. Idag känns det som jag är ute i god tid. Undra hur det känns imorgon med en bakfull sambo ;)

• Sjuttiosexan

Bellrik mitt bästa tips ang gästbeskrivningarna är att tänka lite på dem rätt ofta och skriva ner direkt när du kommer på något. Jag har skrivit massa beskrivningar i mobilen när jag varit på språng :) De gäster som enbart blivande mannen känner är hans uppdrag att skriva om (i första hand)och gästbeskrivningar är verkligen något man kan tänka på även om man inte är i Sverige så bara se till att han gör det..
    Vi ska inte ha vigselprogram. Var faktiskt prästen som menade på att de oftast ligger kvar och skräpar i kyrkan så vi hoppar det rakt av. Info om solisten kommer i festprogrammet istället :)

Svar på tråden September 2009 del. 5