• thildamy

September 2009 del. 5

Fixat en ny tråd åt oss

förra tråden..
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3434016.html

här kommer alla i september jag hittat...

5 sept
    TesshjärtaFred
    CaSan
    miamedknuff
    september2009bröllop
    Ellani
    Still Å
    Bellrik
    me and my
    Prinsessa K

9 sept
    thildamy
    yasmineback (Las Vegas)
    2009NewYork (New york)
    Frittan (New York)
    NuevaYorke090909 (New York)

12 sept
    MyochErlend
    gosbruden
    ElinDLB
    Sanniis
    Galotti

19 sept
    Igia
    Rebellen75
    Arwent
    Mirfak

26 sept
    carolaj83
    Trudilutt
    alltidvi
    delirious

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 19:17
    19 september fiaojonny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 23:42
    5 september
    noodi

19 september
    tösabita
    minihopp
    trallande jänta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:19
    5 september
    cookie 27

19 september
    sjuttiosexan
    stl.48

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:31
    rättar b´fel på tilllägg ...
    minihopp den 9 september inte 19...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 11:58
    26 september
    emertin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 12:03
    19 september
    kennethsdotter

9 september
    MaLevi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 18:59
    19 sepetmber
    katarina1984

oj oj så många september brudar vi blir

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 13:52
    19 september
    baybee80

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 20:35
    19 september
    tindre

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-29 10:33
    4 september
    kärleken är evig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-12 21:19
    19 september
    AnnaMU

• Svar på tråden September 2009 del. 5
  • Sanniis

Ellani skrev 2009-08-16 21:29:02 följande:

Vad ska ni ha för färg på era strumpor, jag tycker vitt ser så blekt o onaturligt ut. Ska nog ta o köpa mig ett par i "solbrun" eller något annat fyndigt namn Eller är det så att man "ska" ha vita, som en del vill hävda?
    [/citat]
    Mina skor har öppen tå så jag skippar strumpor. Men om jag skulle haft skulle jag nog valt några slags bruna/hudfärgade.
    MaLevi skrev 2009-08-17 06:06:24 följande:
    [citat]
    Hur gör ni med borddekorationen? Fixar ni det själva eller inte?
    Vi låter restaurangen och floristen fixa med bordsdekorationen. Någon dag innan lämnar vi in favoraskar och annat som vi vill ha med i dukningen, men resten får de fixa. Ganska skönt, för jag/ vi har svårt att bestämma oss för hur vi vill att dukningen ska se ut.
  • Sanniis

Ojdå, blev lite knas med citaten....

• Cookie27

Vi har köpt godis från Myhearts. Vita och rosa små hjärtan. Dessa kommer att ligga i små favouraskar vid varje plats. Sen ska vi ha vita dukar, rosa spetsliknande tyg till löpare. Ljusstakar (för små blockljus) och vaser med rosa/vita rosor. Vita servetter ska vi ha också.

Oj vad färgmatchat det kändes nu... kanske måste lägga till lite annat också. Min mamma är "ansvarig" för dukningen och hon kommer och hälsar på nästa vecka och då ska vi provduka. Efter det blir det kanske till att komplettera lite :)

Annars så blir det min mamma som kommer att instruera personalen till hur det ska dukas. Detta görs dagen innan, allt för att vi inte ska behöva oroa oss och stressa på själva bröllopdagen.

Nu sitter jag på jobbet och det är 10 arbetsdagar kvar. Måste bara säga att jag INTE är motiverad att jobba. :)

• emertin

Jag har köpt ett genomskinligt plastparaply på käpp på Claes Olsson, hade funderingar på att köpa ett i vitt tyg men jag tänkte att om det blir störtregn så är det nog ganska bra med ett i plast. Dessutom så syns vi igenom paraplyet så då kanske det blir lite roliga foton...

• emertin

Vi kommer att ha middagen på en restaurang och dom ordnar med blommor, jag har sagt att jag vill ha röda rosor och murgröna. Men jag har ingen aning om hur dom kommer duka.... berättade det för syrran och hon tyckte att jag var lite galen som inte kollat upp det men jag tycker att det känns ganska skönt att inte behöva grubbla på det.

• Igia

Jag tror ang strumpbyxor vs stay ups så är det nog lättare med stay ups pga av klänningen, men det beror ju på vilken modell man har. Jag kommer ha stay ups för jag gillar inte strumbyxor. De åker ner lite i grenen och korvar sig i midjan å så. Men man tar det man gillar bäst och vad som funkar praktiskt...

Vi kommer att sköta dukningen själva och gör det dagen innan på fm. Kommer att ha svarta dukar med silver löpare, blå och mörkgrå/silver blockljus, svarta små små blockljus och blå värmeljus. Stolarna kommer att vara klädda i vitt med ett svart band.

Sedan kommer vi att ha blå karaffer för vin och vatten. Blockljusen kommer stå på blå glasassietter i grupper om tre ljus. Sen har jag silverskålar som buketterna ska ligga i.

Funderade ett tag på om jag skulle ha nåt som blockljusen stod i typ sand men vet inte om jag orkar hålla på...

Kommer iaf att få bilder idag eller imorgon på mitt liv så det känns bra.

• FiaoJonny

Igia, låter finfint! Sand kan ju bli jobbigt också, ifall någon skulle råka spilla ut eller så.

• Igia

FiaoJonny: Lite så tänkte jag oxå. Man tänker kanske inte så mkt på det om de står i nåt eller bara på fatet...

• TesshjärtaFred

Vi sköter också dekoration och dukning själva. Vi kommer att ha vita linnedukar och vita servetter dunilin. Servetterna rullas och sedan ska vi linda naturgarn några varv runt och sätta på adresslappar som vi har som bordsplacering.

På varje bord kommer det att stå två cylindervaser med gröna äpplen och ett vitt blockljus i, sedan små ljuslyktor med värmeljus utspridda på resten av borden.
    Murgröna ska slingra runt cylindervaserna och sen ut bit ut på borden, plus att det ska vara gröna och genomskinliga glasstenar utplacerade.

Vi kommer inte att ha så mycket blommor förutom brudbukketten som kommer att stå framför oss. Eventuellt placerar vi ut buketter med vita rosor på lämpliga ställen.

• Mirfak
    MaLevi skrev 2009-08-17 06:06:24 följande:
    Hur gör ni med borddekorationen?[...]
    Fixar ni det själva eller inte?Jag kommer att göra borden själv. Just nu lutar det åt små skålar med svartgenomskinligt band runt och vita, silver och lila godishjärtan. Men vet inte om silver är en hit?!?! Kanske ska hålla mig till 2 färger?!?!?Förslag på något roligt borddekor med godis?
    Vitt kommer inte att bli mkt tillsammans med vitt oh lila. Det kommer att piffa upp den vita färgen lite, så kör hårt på det! Kommer bli skitsnyggt!

Jag ska göra dukningen själv, kommer använda mig av höstfärgade löv och rönnbär på borden. Har vita pappersdukar, ovanpå det en vit tapet med svart medaljongmönster på. Kommer även ha några lila låga skålar som jag ska ha nån form av blomma i. Kanske lila nejlikor...
    Jag borde göra en provdukning och se hur allt funkar...
Svar på tråden September 2009 del. 5