• thildamy

September 2009 del. 5

Fixat en ny tråd åt oss

förra tråden..
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3434016.html

här kommer alla i september jag hittat...

5 sept
    TesshjärtaFred
    CaSan
    miamedknuff
    september2009bröllop
    Ellani
    Still Å
    Bellrik
    me and my
    Prinsessa K

9 sept
    thildamy
    yasmineback (Las Vegas)
    2009NewYork (New york)
    Frittan (New York)
    NuevaYorke090909 (New York)

12 sept
    MyochErlend
    gosbruden
    ElinDLB
    Sanniis
    Galotti

19 sept
    Igia
    Rebellen75
    Arwent
    Mirfak

26 sept
    carolaj83
    Trudilutt
    alltidvi
    delirious

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 19:17
    19 september fiaojonny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 23:42
    5 september
    noodi

19 september
    tösabita
    minihopp
    trallande jänta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:19
    5 september
    cookie 27

19 september
    sjuttiosexan
    stl.48

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:31
    rättar b´fel på tilllägg ...
    minihopp den 9 september inte 19...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 11:58
    26 september
    emertin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 12:03
    19 september
    kennethsdotter

9 september
    MaLevi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 18:59
    19 sepetmber
    katarina1984

oj oj så många september brudar vi blir

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 13:52
    19 september
    baybee80

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 20:35
    19 september
    tindre

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-29 10:33
    4 september
    kärleken är evig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-12 21:19
    19 september
    AnnaMU

• Svar på tråden September 2009 del. 5
  • Sjuttiosexan
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-18 21:12:57 följande:
    Jag vet inte hur det är med er andra, men personligen tänkte inte jag vara insmord i lim (förhoppningsvis är min man redan fast), så risken för att riset ska fastna är nog inte så stor. Nej, men skämt å sido, jag har varit på bröllop då det spöregnat och ris har använts och det är verkligen inget problem. Det är inte direkt så att riset hinner svälla under tiden det färdas från den som kastar tills det hamnar på brudparet.
    Hahahaaa ;) Tur! Jag såg framför mig hur det skulle komma stora kockor med ris och landa med en tjoff rakt i dekoltaget, hahaha ;)

Jag kan inte förstå att det bara är 18 dagar kvar! Min blivande make jobbar borta i veckorna så det känns som allt ligger på mig att fixa. Så är det givetvis inte, han ringer och fixar det som går på distans, men ändå. Och nu på torsdag ska han på svensexa (ooops.. Men inte en chans att han läser här ;) ), och han har planerat att vi ska till konditorn och tryckeriet som ska fixa festprogrammen på fredag 07.30. Jag tror jag kan räkna med att fixa det själv ;) Men jag vet hur han vill ha det så.. Det hade blivit som jag vill i slutändan ändå! Haha ;)
  • Sjuttiosexan

Förstår dig Thildamy, men du kommer hinna! Floristen kommer med största säkerhet inte behöva mer än 10-14 dagar på sig, barnens festprogram sätter du ihop på en kväll, transport löser du med ett enkelt samtal bara du vet vad ni ska ha, klänning till dagen efter kanske du kan kolla lite efter på nätet (så du bara kan kuta till butiken för att prova och köpa) och tårtställning finns att hyra (även om det kanske kostar lite mer så kommer ni inte stå utan).

• emertin

Jag har massa saker kvar att fixa men känner mig inte så stressad i alla fall, fast jag sover uselt på nätterna så helt lugn är jag kanske inte

Precis som Sjuttiosexan så jobbar min karl borta i veckorna men jag hoppas att vi ska hinnar massor den här helgen.

Har varit och pratat en snabbis med en florist men han hade fortfarande sommarstängt så jag ska tillbaka 21:a.

Tror att allt löser sig till det bästa för oss alla

• Sjuttiosexan

Floristen är det jag är minst nervös för! Tror de får blommor varje dag och de jobbar snabbt och snyggt (de flesta iaf)

Jag är mer nervös för vad folk kommer tycka om festprogrammen och om vi kommer hitta den perfekta gästboken. Såna grejjer.. Är inte heller direkt stressad men som du Emertin så sover jag uselt på nätterna :/

Ska tilläggas att jag är lite olycklig för att jag inte hittar den perfekta skon.. Skulle vilja ha en i guldfärg med ca 6-7 cm klack. Om jag varit ute i lite bättre tid hade jag kunnat beställa på pernillas brudbutik men de har leveranstid på 3-4 veckor så hon vågade inte lova = jag vågar inte beställa.

• thildamy

jo klänningen Tess e för att vi ska ha brunch och presentöppning dagen efter och vill ju inte kuta om kring i brudklänning då med och har inte någon gammal trasa hemma.. men få nog ta och lägga i en högre växel och dra ut på stan...

barnfestprogrammet har jag klart på datorn deyt svåraste tycker många.. men jag tar mig inte för att skriva ut det , och pysslet med att vända sida så allt blir rätt väg,

ska ta och ta en runda på stan nu på torsdag och försöka avverka

• Sjuttiosexan

Det är skönt att fixa många "smågrejjer" på en dag så man kan pricka av mycket på listan tycker jag :) Hoppas du får vara frisk nu! Hoppas vi alla får vara friska..

• thildamy

ja det hoppas jag verkligen, önskar er det samma !!!

• Cookie27

Igår fick vi ett sent bortfall från ett par så nu blir det till att fixa om i bordsplaceringen igen... Men det är sånt man får räkna med.

igår satt jag ockå och vek ihop och fyllde med godis hälften av alla favouraskar och jag är inte det minsta pysslig så det tog tid. Fast det var bättre än när min m2b försökte så han fick vara behjälplig på andra sätt istället igår.

Sen så har vi börjat diskutera menyn med resturangen då de ändringar som jag skickat för 2 månader sen glömts bort. Men det kommer lösa sig också.

Mina underkläder kom också igår som jag beställt! Sen så har jag gått igenom tidsplaneringen med fotografen. Idag ska jag ringa tårtstället och bestämma de sista sakerna.

Men jag som kände att jag hade full koll börjar få lite panik nu. Det är MYCKET småsaker som inte är färdiga. Men jag har en lista och ska försöka vara systematisk.

Nu blir det jobb (utan att tänka för mycket bröllop)

Ha en bra dag :)

• emertin
    Sjuttiosexan skrev 2009-08-18 22:50:31 följande:
    Floristen är det jag är minst nervös för! Tror de får blommor varje dag och de jobbar snabbt och snyggt (de flesta iaf)Jag är mer nervös för vad folk kommer tycka om festprogrammen och om vi kommer hitta den perfekta gästboken. Såna grejjer.. Är inte heller direkt stressad men som du Emertin så sover jag uselt på nätterna :/Ska tilläggas att jag är lite olycklig för att jag inte hittar den perfekta skon.. Skulle vilja ha en i guldfärg med ca 6-7 cm klack. Om jag varit ute i lite bättre tid hade jag kunnat beställa på pernillas brudbutik men de har leveranstid på 3-4 veckor så hon vågade inte lova = jag vågar inte beställa.
    Jag vill jättegärna se förslag på festprogram, vi har inte ens börjat med dom ännu
  • thildamy
    emertin skrev 2009-08-19 09:18:29 följande:
    Jag vill jättegärna se förslag på festprogram, vi har inte ens börjat med dom ännu
    inboxa mig din email så kan jag skicka ett tips från vårat
Svar på tråden September 2009 del. 5