• thildamy

September 2009 del. 5

Fixat en ny tråd åt oss

förra tråden..
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3434016.html

här kommer alla i september jag hittat...

5 sept
    TesshjärtaFred
    CaSan
    miamedknuff
    september2009bröllop
    Ellani
    Still Å
    Bellrik
    me and my
    Prinsessa K

9 sept
    thildamy
    yasmineback (Las Vegas)
    2009NewYork (New york)
    Frittan (New York)
    NuevaYorke090909 (New York)

12 sept
    MyochErlend
    gosbruden
    ElinDLB
    Sanniis
    Galotti

19 sept
    Igia
    Rebellen75
    Arwent
    Mirfak

26 sept
    carolaj83
    Trudilutt
    alltidvi
    delirious

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 19:17
    19 september fiaojonny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 23:42
    5 september
    noodi

19 september
    tösabita
    minihopp
    trallande jänta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:19
    5 september
    cookie 27

19 september
    sjuttiosexan
    stl.48

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:31
    rättar b´fel på tilllägg ...
    minihopp den 9 september inte 19...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 11:58
    26 september
    emertin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 12:03
    19 september
    kennethsdotter

9 september
    MaLevi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 18:59
    19 sepetmber
    katarina1984

oj oj så många september brudar vi blir

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 13:52
    19 september
    baybee80

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 20:35
    19 september
    tindre

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-29 10:33
    4 september
    kärleken är evig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-12 21:19
    19 september
    AnnaMU

• Svar på tråden September 2009 del. 5
  • emertin
    Igia skrev 2009-08-20 10:45:52 följande:
    Fick ett tips idag på en brudbutik säljer ut sitt sortiment till halva priset nu. Ska gå dit och titta ifall klänningen inte kommer i tid...
    Ligger den möjligen i Stockholm?
  • emertin

Jag har också svårt att sova, ligger och grubblar och oroar mig för saker. Har ju en liten kille att ta hand om också så det gäller att jag sover när jag får chansen....

Vår präst har semester den här veckan men jag ska ringa henne på måndag och säga att vi vill ha samtal så snart som möjligt. Min sambo är ledig nästa och nästnästa fredag så det skulle passa jättebra då.

• Tindre
    emertin skrev 2009-08-20 11:50:22 följande:
    Har ni fått välja präst? Här blev man tilldelad den som jobbade just den dagen. När jag ringde tidigare hade dom inte gjort schema ännu och nu var det spikat och klart och gick inte att ändra Har aldrig träffat den här prästen och hade egentligen velat ha en karl men men....
    [/citat]

Ja, vi hade tur för jag träffade en tjej här på BT som rekomenderade en präst varmt - hennes pappa. Vi gifter oss inte i vår hemförsamling så jag hade ingen aning om hur prästerna skulle vara. Så jag ringde in och "önskade" honom, för precis som du så fick jag inte "boka". Fast jag tror inte att du behöver oroa dig det minsta. De flesta prästerna är ju jätte rara, det är ju en del av jobbet liksom.
    emertin skrev 2009-08-20 11:54:14 följande:
    [citat]
    Visst ska man det, men man ska även vara oskuld om man ska ha vit klänning, slöja och/eller krona.....
    Haha! Japp, du har rätt. Och det är nog inte många som klassar sig in i den kategorin.
  • Tindre

Äsch, va tossigt det blev med citeringen där uppe.. Nåja, då har man lärt sig det också.

• bellrik
    Cookie27 skrev 2009-08-19 22:19:41 följande:
    Jag hoppas också på fint den 5:e för jag har inget att ha över klänningen :) I värsta fall får jag frysa lite på fotograferingen ute men det överlever jag!Så absolut SKA det vara fint den 5:e
    Ja det hoppas jag med, har ingen backup plan när det gäller extra värme, får väl ställa mig nära min make då... :)
  • Mirfak

Idag har jag betalt av det sista på klänningen! Nu är den min!
    Den är dock kvar på butiken tills iaf den 10e. Dom ska sy in den till dess och vi har katter hemma som äter tyll så jag är mkt nöjd med att dom har kvar den där så länge som möjligt :)

Hatten som vi beställt till m2b kom idag. Men den var 200 kr dyrare än vad vi trodde, hoppas det inte är mkt mer som blir fel pris...

Ska senare ikväll iväg till bröllopslokalen, ska mäta på riktigt och sen kan vi göra en ordentlig bordsplacering. Har faktiskt inte ens börjat med det...
    Pratade med serveringspersonal igår, hon kom med massa bra förslag på vad vi skulle kolla om i lokalen, hur många perkulatorer och termosar det finns, om det finns tårtspadar, uppläggningsfat osv.
    Bra att ha andra som hjälper en komma ihåg sånt ;)

• Arwent

Ja här kommer det vara strålande sol och alldeles lagom varmt den 19:e och säkert alla andra dagar i september också. Men jag har införskaffat mig en liten shal, schal, ahcal äsch vad #¤&&&%6tygyr655! Hur stavas det? Ett tygstycke att ha över axlarna. På H&M iaf för inte många kronor. Det är ju inte många långa stunder man är utomhus ändå.

Paraplyer har jag köpt nu med. Jättefina stora vita på tradera för 69 kr st, fullt överkommligt pris. Onödigt egentligen för det ska ju inte regna

Och Prällen har vi pratat med idag. Vi fick önska om vi ville men vi hade ingen uppfattning om någon utav dom så de fick bli den som jobbade just då. Eller alla tre fick jobba den helgen för det var fullbokat i alla tre kyrkorna i det pastoratet med vigslar och dop! Tänk så det kan bli
    Men han verkade jättebra. Vi valde psalmer 411 och 84 som flitigt rekommenderas i prästtråden här i närheten.

Men annars är här väldigt positivt just nu, sjuk bebis och en ständigt upptagen blivande man men jag har stenkoll på läget känner jag nu! Så jäkla skönt, oj nu svor jag.

Nu ska jag sluta spamma tråden och önska er en fortsatt trevlig dag. I morgon är det fredag!

• carolaj83

HJÄLP MIG!
    vad ska vi ha för välkomsdrinkar?
    jag är lika kräsen på sprit som mat, gillar varken vin eler champange...vill gärna ha någon fruktig lätt drink, förslag?

• Arwent
    carolaj83 skrev 2009-08-20 16:15:31 följande:
    HJÄLP MIG!vad ska vi ha för välkomsdrinkar?jag är lika kräsen på sprit som mat, gillar varken vin eler champange...vill gärna ha någon fruktig lätt drink, förslag?
    Då måste jag få rekommendera den här: www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=

Vitt bubbelvin som är otroligt gott och lättdruket.
  • bellrik
    carolaj83 skrev 2009-08-20 16:15:31 följande:
    HJÄLP MIG!vad ska vi ha för välkomsdrinkar?jag är lika kräsen på sprit som mat, gillar varken vin eler champange...vill gärna ha någon fruktig lätt drink, förslag?
    En vanlig vodka, fruksoda, lime variant är ju alltid bra om ni vill ha en drink-drink, finns det inget bubbel alls du gillar? dt finns ju både torrt och sött? En riktigt cider då? Finns goda torra varianter på systemet.
Svar på tråden September 2009 del. 5