• thildamy

September 2009 del. 5

Fixat en ny tråd åt oss

förra tråden..
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3434016.html

här kommer alla i september jag hittat...

5 sept
    TesshjärtaFred
    CaSan
    miamedknuff
    september2009bröllop
    Ellani
    Still Å
    Bellrik
    me and my
    Prinsessa K

9 sept
    thildamy
    yasmineback (Las Vegas)
    2009NewYork (New york)
    Frittan (New York)
    NuevaYorke090909 (New York)

12 sept
    MyochErlend
    gosbruden
    ElinDLB
    Sanniis
    Galotti

19 sept
    Igia
    Rebellen75
    Arwent
    Mirfak

26 sept
    carolaj83
    Trudilutt
    alltidvi
    delirious

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 19:17
    19 september fiaojonny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 23:42
    5 september
    noodi

19 september
    tösabita
    minihopp
    trallande jänta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:19
    5 september
    cookie 27

19 september
    sjuttiosexan
    stl.48

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:31
    rättar b´fel på tilllägg ...
    minihopp den 9 september inte 19...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 11:58
    26 september
    emertin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 12:03
    19 september
    kennethsdotter

9 september
    MaLevi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 18:59
    19 sepetmber
    katarina1984

oj oj så många september brudar vi blir

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 13:52
    19 september
    baybee80

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 20:35
    19 september
    tindre

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-29 10:33
    4 september
    kärleken är evig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-12 21:19
    19 september
    AnnaMU

• Svar på tråden September 2009 del. 5
  • TesshjärtaFred

Vad ska ni ha för underkläder tjejer?
    Jag har redan köpt jättefina vita trosor, och jag har hudfärgade hanky panky hemma också ifall det inte skulle funka med vitt under klänningen. Överdel hade jag tänkt ha en freebra eftersom det ändå är korsettskenor i klänningen och jag har inte så stor byst, 75B. Dessutom är min blivande inte en kille som går igång på underkläder så det känns onödigt att lägga ner massa pengar på det. Vi kommer festa så länge vi orkar så det blir nog bara att slita av sig underkläderna och sova. Men jag har inte bestämt mig än.
    Däremot tänkte jag köpa den här till vår minibröllopsresa i Paris som vi åker iväg på på måndagen.
    www.bodhi.se/catdetail.asp&subsid=DJAAAAAAJDHIGNBJ&stylesid=PABGACGOIDANLJHH&color_ID=&size_ID=&vendor_ID=&price_ID=

• alltidvi

Jag har inte heller satsat på direkt snygga underkläder. Jag har köpt en spanx + en basic balconettebh från change, allt i sexigt "hudfärgat" .

Jag har däremot köpt fina vintageinspirerade underkläder från twilfit (puder+svart) som jag tänkte byta om till när klänningen åker av. Jag kommer också ha dem när jag tar secretbox bilder.

TesshjärtaFred skrev 2009-08-19 13:36:13 följande:
    Vad ska ni ha för underkläder tjejer?Jag har redan köpt jättefina vita trosor, och jag har hudfärgade hanky panky hemma också ifall det inte skulle funka med vitt under klänningen. Överdel hade jag tänkt ha en freebra eftersom det ändå är korsettskenor i klänningen och jag har inte så stor byst, 75B. Dessutom är min blivande inte en kille som går igång på underkläder så det känns onödigt att lägga ner massa pengar på det. Vi kommer festa så länge vi orkar så det blir nog bara att slita av sig underkläderna och sova. Men jag har inte bestämt mig än. Däremot tänkte jag köpa den här till vår minibröllopsresa i Paris som vi åker iväg på på måndagen. www.bodhi.se/catdetail.asp
  • thildamy
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-19 13:36:13 följande:
    Vad ska ni ha för underkläder tjejer?Jag har redan köpt jättefina vita trosor, och jag har hudfärgade hanky panky hemma också ifall det inte skulle funka med vitt under klänningen. Överdel hade jag tänkt ha en freebra eftersom det ändå är korsettskenor i klänningen och jag har inte så stor byst, 75B. Dessutom är min blivande inte en kille som går igång på underkläder så det känns onödigt att lägga ner massa pengar på det. Vi kommer festa så länge vi orkar så det blir nog bara att slita av sig underkläderna och sova. Men jag har inte bestämt mig än. Däremot tänkte jag köpa den här till vår minibröllopsresa i Paris som vi åker iväg på på måndagen. www.bodhi.se/catdetail.asp
    åå ska ni till paris.. tell me more !!!

vi sitter och funderar på en weekend till paris i oktober el. november var ska man bo ? bra hotell, resturang osv.
  • TesshjärtaFred

Thildamy: Har ingen aning än, för jag har aldrig varit där. Men jag återkommer när jag vet mer.

• TesshjärtaFred

Har förresten noll koll på den här resan kan jag säga. Det är älsklingen som har bokat och styrt upp allt med resa och hotell. Så jag kan lugnt luta mig tillbaka och bara se fram mot resan.

• Tindre
    Snoddasen skrev 2009-08-19 11:52:15 följande:
    Börjar ni bli nervösa måntro?
    Ha! Jag kan stoltsera med "fjärilstämjare" i mitt CV med tanke på hur det bubblar och spritter i min mage.
    Jo visst är jag nervös, men det känns härligt! Ännu är det ju en månad kvar för oss 19:e september brudar men oj va tiden går fort... Snart är det vi!

Hur ser det ut för er andra? Är det många poster kvar att bocka av på "att göra listan"? Jag har mest smått tjafs kvar, men det tar ju tid.. Kanske har jag glömt något? Hjälp mig lite här, hur ser era "kvar att göra" listor ut? Det här är vår [läs: min]
    Svara till restaurangen
    eventuella allergier
    antal personer
    mat
    vin
    Håller hotellet med alkoholfritt?
    Internet - Spotify
    Få svar från X ang musik ? tis nästa vecka
    Få svar från Kantorn
    Kontakta kantorn igen gällande mick mm (fösta mailet) samt intro till Ronja
    Ta kontakt med X ang fotot
    Fel mailadress kan M ringa?
    Försöka ringa han som har ladan igen
    Musik på festen ?
    X fixar musik,
    X DJ och kopplar in?
    Hur kommer PA-systemet upp?
    Festprogrammet
    Menyn ? VIN! Köpa bubbel och prova
    Korrläsa
    Skriva ut
    Fixa utsidan för festprogrammen
    Vigselprogrammet
    ska X spela?
    Skriva ut
    Fixa omslagen till CD-skivor
    Fixa gästboken ? var sjutton är den?
    Köpa kinesiska lyktor på vatten
    Kolla med X och Kommunen
    Dansen
    Presenter till tärnor/bestman/solister?
    Påse för ringar till hunden
    Lämna in förlovningsringar för upputsning/gravering
    Skriva packningslisa
    Skriva detaljerat schema om vem som gör vad
    Köpa smink
    Göra hårnålar

Någon som ser något "uppenbart" saknas?

Nu kör vi så det ryker! Tjo.
  • TesshjärtaFred

En annan sak jag har tänkt på, ska ni har någon cape eller sjal eller liknande?
    Vi gifter oss ju den 5:e september och förhoppningsvis är det inte för kallt. Vi ska ha utomhusvigsel så det är inga krav på att jag måste vara påklädd, som för kyrkan exempelvis.
    Jag tycker att det blir snyggare utan någon cape eller så, men är rädd för att det kanske ska bli kallt.
    Å andra sidan, det är ju inte så lång tid, och man kommer nog ha så mycket adrenalin i kroppen att man inte märker om det är kallt. Vad tror ni?

• thildamy

jag har inte tänkt ha något "extra" på mig... bara axlar är det som gäller för mig
    Men till mina små näbbar ska jag köpa någon kofta el. bolero dom kan ta på sig men jag tror att vi ska ha bra värme..... hoppas!!!

Gästbok köpte jag på gallerix... inte en riktig men ett spiral block med kraftigare "pärm" i rosa och så står det carpe diem på framsidan så jag satte fast lite pliserade hjärtpärlor i ena hörnet funkar klockrent.

mitt små tjafs jag har kvar nu..
    ja det var ju barnprog. då skriva ut endast.
    köpa lite alkolhol
    köpa lite satinband
    gå till floristen
    titta in till frisören
    vara förbi hotellet och checka av

och spana på en klänning till vår brunch

tänkte avverka det mesta i morgon

jo sen har jag kvar att bara vara fila lite fötter och bara må gott innan det drar ihop sig för provsmikning och inhandla det gotta som behövs till festen

• bellrik
    emertin skrev 2009-08-18 22:45:21 följande:
    Jag har massa saker kvar att fixa men känner mig inte så stressad i alla fall, fast jag sover uselt på nätterna så helt lugn är jag kanske inte Precis som Sjuttiosexan så jobbar min karl borta i veckorna men jag hoppas att vi ska hinnar massor den här helgen. Har varit och pratat en snabbis med en florist men han hade fortfarande sommarstängt så jag ska tillbaka 21:a. Tror att allt löser sig till det bästa för oss alla
    Vi verkar vara många med samma "problem"... Min blivande man jobbar utomlands, vi såg senast i början på juni och han kommer hem den 26, 9 dagar innan bröllopet, tycker det sliter lite på en...
  • bellrik
    Sanniis skrev 2009-08-19 10:08:06 följande:
    Hur gör ni andra här med gästbok? Ska ni ha en? Vad för typ ska ni i så fall ha? Skulle behöva lite tips. Vi vill ha, men en ganska liten. Vi kommer bara ha drygt 40 gäster så det det behöver ju inte vara en jättestor där det blir en massa sidor över.
    Vi ska ha små kuvert och papper, så får folk skriva små hälsningar och skriva på kuvertet när de ska öppnas, typ om ett år etc.
Svar på tråden September 2009 del. 5