• thildamy

September 2009 del. 5

Fixat en ny tråd åt oss

förra tråden..
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3434016.html

här kommer alla i september jag hittat...

5 sept
    TesshjärtaFred
    CaSan
    miamedknuff
    september2009bröllop
    Ellani
    Still Å
    Bellrik
    me and my
    Prinsessa K

9 sept
    thildamy
    yasmineback (Las Vegas)
    2009NewYork (New york)
    Frittan (New York)
    NuevaYorke090909 (New York)

12 sept
    MyochErlend
    gosbruden
    ElinDLB
    Sanniis
    Galotti

19 sept
    Igia
    Rebellen75
    Arwent
    Mirfak

26 sept
    carolaj83
    Trudilutt
    alltidvi
    delirious

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 19:17
    19 september fiaojonny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 23:42
    5 september
    noodi

19 september
    tösabita
    minihopp
    trallande jänta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:19
    5 september
    cookie 27

19 september
    sjuttiosexan
    stl.48

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:31
    rättar b´fel på tilllägg ...
    minihopp den 9 september inte 19...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 11:58
    26 september
    emertin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 12:03
    19 september
    kennethsdotter

9 september
    MaLevi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 18:59
    19 sepetmber
    katarina1984

oj oj så många september brudar vi blir

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 13:52
    19 september
    baybee80

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 20:35
    19 september
    tindre

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-29 10:33
    4 september
    kärleken är evig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-12 21:19
    19 september
    AnnaMU

• Svar på tråden September 2009 del. 5
  • Sanniis

Jag hoppas att det är fint väder den 12/9 för jag har inte tänkt ha något extra på mig. Vill ju inte dölja den fina klänningen Dessutom kommer vi inte vara ute särskilt länge åt gången, så det är nog inga problem.

Underkläder har jag köpt, en vit axelbandslös BH med lite spets på sidan samt tillhörande trosor. Ville egentligen haft korsett och strumpebandshållare och hela kittet, men det funkar inte riktigt. Ska ha sko med öppen tå och då kan jag inte ha strumpor. Korsett under klänningen blir nog varmt och trångt.

• emertin
    Igia skrev 2009-08-19 09:59:04 följande:
    Hmmm, hade skrivit ett långt inlägg med det ville sig inte...Har iaf fått de första bilderna på klänningen idag. Lite småändringar men det er lovande ut Vi åker upp till Sundsvall nästa vecka för att träffa prästen, cateringen, konditor och titta på lokalen.
    Spännande. Jag ringde till församlingen idag och prästen hör av sig två veckor innan vigseln och då ska man boka in ett datum för ett möte... tycker att det är väldigt kort varsel.
  • Tindre

Ja verkligen! Vi har redan träffat vår präst för ett första samtal och veckan innan vi gifter oss ska vi ha "genrep" i kyrkan. Tur är väl det för stackars blivande är så nervös så han är övertygad om att han kommer svimma... Prästens kommentar (med glimten i ögat) på det var; "Det har aldrig hänt under någon av mina tidigare vigslar men någon gång ska väl vara den första." Vi gillar honom skarpt.

emertin skrev 2009-08-20 09:26:12 följande:
    Spännande. Jag ringde till församlingen idag och prästen hör av sig två veckor innan vigseln och då ska man boka in ett datum för ett möte... tycker att det är väldigt kort varsel.
  • emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-19 13:36:13 följande:
    Vad ska ni ha för underkläder tjejer?Jag har redan köpt jättefina vita trosor, och jag har hudfärgade hanky panky hemma också ifall det inte skulle funka med vitt under klänningen. Överdel hade jag tänkt ha en freebra eftersom det ändå är korsettskenor i klänningen och jag har inte så stor byst, 75B. Dessutom är min blivande inte en kille som går igång på underkläder så det känns onödigt att lägga ner massa pengar på det. Vi kommer festa så länge vi orkar så det blir nog bara att slita av sig underkläderna och sova. Men jag har inte bestämt mig än. Däremot tänkte jag köpa den här till vår minibröllopsresa i Paris som vi åker iväg på på måndagen. www.bodhi.se/catdetail.asp
    Jag kommer att ha svarta underkläder eftersom jag har en svart axelbandslös BH som sitter jättebra. Sen ska jag ta med mig andra underkläder och byta om på hotellet innan vi ska gå och lägga oss

Har nya vita med blå broderier "something blue"
  • Tindre
    emertin skrev 2009-08-20 09:38:27 följande:
    Jag kommer att ha svarta underkläder eftersom jag har en svart axelbandslös BH som sitter jättebra. Sen ska jag ta med mig andra underkläder och byta om på hotellet innan vi ska gå och lägga oss Har nya vita med blå broderier "something blue"
    Men "something blue" ska man väl ha i kyrkan... eller tänker jag fel? (Om man nu ska följa seden/traditionen öht)
  • emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-19 16:39:06 följande:
    En annan sak jag har tänkt på, ska ni har någon cape eller sjal eller liknande?Vi gifter oss ju den 5:e september och förhoppningsvis är det inte för kallt. Vi ska ha utomhusvigsel så det är inga krav på att jag måste vara påklädd, som för kyrkan exempelvis. Jag tycker att det blir snyggare utan någon cape eller så, men är rädd för att det kanske ska bli kallt. Å andra sidan, det är ju inte så lång tid, och man kommer nog ha så mycket adrenalin i kroppen att man inte märker om det är kallt. Vad tror ni?
    Jag köpte en bolero först men sen lämnade jag tillbaka den, tyckte att den dolde för mycket av klänningen. Det är ju förhoppningsvis inte så kallt ännu eftersom det är september. Om jag kollar genomsnittet för 26 september åtta år bakåt så skulle det vara ca 14 grader mitt på dagen
  • emertin
    thildamy skrev 2009-08-19 17:10:34 följande:
    jag har inte tänkt ha något "extra" på mig... bara axlar är det som gäller för mig Men till mina små näbbar ska jag köpa någon kofta el. bolero dom kan ta på sig men jag tror att vi ska ha bra värme..... hoppas!!!Gästbok köpte jag på gallerix... inte en riktig men ett spiral block med kraftigare "pärm" i rosa och så står det carpe diem på framsidan så jag satte fast lite pliserade hjärtpärlor i ena hörnet funkar klockrent.mitt små tjafs jag har kvar nu..ja det var ju barnprog. då skriva ut endast.köpa lite alkolholköpa lite satinbandgå till floristen titta in till frisörenvara förbi hotellet och checka avoch spana på en klänning till vår brunch tänkte avverka det mesta i morgon jo sen har jag kvar att bara vara fila lite fötter och bara må gott innan det drar ihop sig för provsmikning och inhandla det gotta som behövs till festen
    Boken från Gallerix låter jättebra, vad kostade den?
  • Igia

Jag får en sjal från millys för att de är sena med min klänning så jag kommer förmodligen ha den i kyrkan. Men jag är varm av mig så sen blir det inget mer med den

Underkläder har jag inte funderat så mkt på. Ska köpa en ny axelbandslös men vill vänta tills klänningen kommer...

Emertin: Det verkar lite sent. Kan ni inte ringa direkt till prästen coh fråga om ni inte kan träffas tidigare? Jag har mailat direkt med prästen och bokat tid.

• alltidvi

Jag hoppas också på att det är någorlunda ok väder den 26:e. Jag kommer ha en bolero i samma tyg som min klänning + en sjal och sedan efter vigsel när det är dags för mingel så kommer jag antagligen sätta på mig en kappa (köpte en jättefin på rean igår). Just nu känns detta helt ok, men ibland ångrar jag att vi valde utomhusvigsel...

emertin skrev 2009-08-20 09:43:57 följande:
    Jag köpte en bolero först men sen lämnade jag tillbaka den, tyckte att den dolde för mycket av klänningen. Det är ju förhoppningsvis inte så kallt ännu eftersom det är september. Om jag kollar genomsnittet för 26 september åtta år bakåt så skulle det vara ca 14 grader mitt på dagen
  • Ellani
    emertin skrev 2009-08-20 09:26:12 följande:
    Pratade med vår präst första gången igår, han har haft semester! Ska träffas på lördag & sen en gång till. Men vi gifter oss 12 mil hemifrån så det blir ju en del extra åkande... Men men, man gör det ju bara en gång
    Han verkade himla "käck" och lättsam, så det passar nog oss bra, hoppas han godkänner våra idéer kring musiken
Svar på tråden September 2009 del. 5