• thildamy

September 2009 del. 5

Fixat en ny tråd åt oss

förra tråden..
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3434016.html

här kommer alla i september jag hittat...

5 sept
    TesshjärtaFred
    CaSan
    miamedknuff
    september2009bröllop
    Ellani
    Still Å
    Bellrik
    me and my
    Prinsessa K

9 sept
    thildamy
    yasmineback (Las Vegas)
    2009NewYork (New york)
    Frittan (New York)
    NuevaYorke090909 (New York)

12 sept
    MyochErlend
    gosbruden
    ElinDLB
    Sanniis
    Galotti

19 sept
    Igia
    Rebellen75
    Arwent
    Mirfak

26 sept
    carolaj83
    Trudilutt
    alltidvi
    delirious

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 19:17
    19 september fiaojonny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 23:42
    5 september
    noodi

19 september
    tösabita
    minihopp
    trallande jänta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:19
    5 september
    cookie 27

19 september
    sjuttiosexan
    stl.48

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:31
    rättar b´fel på tilllägg ...
    minihopp den 9 september inte 19...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 11:58
    26 september
    emertin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 12:03
    19 september
    kennethsdotter

9 september
    MaLevi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 18:59
    19 sepetmber
    katarina1984

oj oj så många september brudar vi blir

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 13:52
    19 september
    baybee80

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 20:35
    19 september
    tindre

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-29 10:33
    4 september
    kärleken är evig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-12 21:19
    19 september
    AnnaMU

• Svar på tråden September 2009 del. 5
  • Tindre
    carolaj83 skrev 2009-08-21 09:44:55 följande:
    vad har ni för fyllningar i era tårtor
    Vi har princesstårta som svärmor kommer göra. Hon är helt fantastiskt och det är roligt att ha lite "koppling" till tårtan.

Måste ju bara skvallra lite också; jag fick mina "morgonen efter" fotografier i dag och fy faen va fint! Jag är en sån tjej som har mängder med bilder där jag ser konstig ut och skyr kameran som pesten, men på vissa av de här bilderna ser jag riktigt snygg ut. En kompis har sagt "vacker" men det kan jag inte ta till mig.
    Hur är det med er, har ni gjort SB i morgongåva eller blir det något annat fint?
  • FiaoJonny

Bellrik, håller alla mina tummar! :)

Sanniis, haha känner igen mig! Drömde inatt att min tärna vägrade gå den vägen vi ska gå (genom en allé) fram till "altaret" (borglig vigsel). Det dög absolut inte och hon skulle minsann gå på gräset och mmm... Haha!

Fyllning till tårtan: Vit chokladmousse med jordgubbskompott. Vi ville ha en annan med mörk choklad, men har trerättersmiddag och det känns som att mörk choklad blir så väldans mastigt.

Presenter:
    Tärna 1: GPS
    Tärna 2: Muminmuggar och Årechoklad
    Toastmadame: Fotokurs på medborgarskolan
    Bestman: Glas och en flaska fin whisky.

• TesshjärtaFred
    Tindre skrev 2009-08-21 12:46:51 följande:
    Vi har princesstårta som svärmor kommer göra. Hon är helt fantastiskt och det är roligt att ha lite "koppling" till tårtan. Måste ju bara skvallra lite också; jag fick mina "morgonen efter" fotografier i dag och fy faen va fint! Jag är en sån tjej som har mängder med bilder där jag ser konstig ut och skyr kameran som pesten, men på vissa av de här bilderna ser jag riktigt snygg ut. En kompis har sagt "vacker" men det kan jag inte ta till mig. Hur är det med er, har ni gjort SB i morgongåva eller blir det något annat fint?
    Roligt att du är så nöjd med bilderna. Jag kommer inte att göra SB, för jag har givit det till honom förut till en födelsedag. Däremot har jag låtit göra likadana smycken till oss. Jag ska ha på mig mitt på bröllopsdagen och han kommer att få sitt på morgonen. Han vet alltså inte om detta. Det är sådana där namnsmycken. En kedja med en ring där det står vårt bröllopsdatum och sedan två brickor, den ena där det står Fredrik och den andra Therese. De är i silver, och jättefina så klart.

Gåva till de som har hjälpt till har vi inte bestämt än, det tar vi nog efteråt tror jag.
  • Tindre
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-21 12:53:08 följande:
    Däremot har jag låtit göra likadana smycken till oss. Jag ska ha på mig mitt på bröllopsdagen och han kommer att få sitt på morgonen. Han vet alltså inte om detta. Det är sådana där namnsmycken. En kedja med en ring där det står vårt bröllopsdatum och sedan två brickor, den ena där det står Fredrik och den andra Therese. De är i silver, och jättefina så klart.
    De låter verkligen jättefina! Jag har själv sneglat på liknande inann en kompis (som gifte sig i sommras) övertygade mig om att det var värt pengarna att fota. Var köper du smyckena ifrån? Så kan man gå in och spana lite mer. Kanske hinta till stackars blivande.
  • TesshjärtaFred

Jag köpte på en sida på internet, men nu hittar jag inte länken. Det finns jättemånga som säljer sådana dock så det är nog inget problem att hitta. jag ska leta lite mer och se om jag hittar länken.

• Tindre
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-21 13:13:26 följande:
    Jag köpte på en sida på internet, men nu hittar jag inte länken. Det finns jättemånga som säljer sådana dock så det är nog inget problem att hitta. jag ska leta lite mer och se om jag hittar länken.
    Gulle dig! Det är ju alltid skönt att beställa från någon som har nöjda kunder.
  • TesshjärtaFred

Ja jag tyckte att mina var jättefina. Och hon gjorde dem jättesnabbt också. Jag kan försöka ta bild och lägga upp så du får se hur mina ser ut. (Skriver försöka eftersom jag måste smyga lite så att inte Hjärtat ser....)

• Ellani

Yes, jag fick min mens idag! Så slipper jag på bröllopet & resan! Perfekt!!
    Ville bara dela min lycka, haha...
    Räknade ut att jag dessutom KAN bli gravid på bröllopsnatten, visserligen har jag tänkt vänta lite till (har en dotter som är född nov 08) men mannen vill snart ha en till. Kanske värt att överväga...

• FiaoJonny

Hurra till dig Ellani! Min mens kommer precis i tajming till både bröllop och resa :/. Men jag ska knapra på med pillrena så jag slipper ha den då. Roligare saker kan man ha för sig än att ha mens!

Ang. morgongåva tror jag att jag äntligen har bestämt mig. Försökte komma på något först som jag kunde göra så att blev väldigt personligt, men kom inte på något som jag känner passar honom allra bäst. Nu hoppas jag verkligen att han inte läser det här... Vi får skriva på som bara den så att han inte orkar läsa igenom hela tråden :P. Blir en Fender Stratocaster elgitarr. Sen ska jag försöka lyckas gravera den på något snyggt sätt med vårat datum, det som står i våra vigselringar (semper fidelis = evigt trogen) och kanske smeknamnet på honom... Typ:
    "19/9-09 Till min snutt från din snos!
    Semper Fidelis"

Eller så.

Svar på tråden September 2009 del. 5