• thildamy

September 2009 del. 5

Fixat en ny tråd åt oss

förra tråden..
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3434016.html

här kommer alla i september jag hittat...

5 sept
    TesshjärtaFred
    CaSan
    miamedknuff
    september2009bröllop
    Ellani
    Still Å
    Bellrik
    me and my
    Prinsessa K

9 sept
    thildamy
    yasmineback (Las Vegas)
    2009NewYork (New york)
    Frittan (New York)
    NuevaYorke090909 (New York)

12 sept
    MyochErlend
    gosbruden
    ElinDLB
    Sanniis
    Galotti

19 sept
    Igia
    Rebellen75
    Arwent
    Mirfak

26 sept
    carolaj83
    Trudilutt
    alltidvi
    delirious

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 19:17
    19 september fiaojonny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 23:42
    5 september
    noodi

19 september
    tösabita
    minihopp
    trallande jänta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:19
    5 september
    cookie 27

19 september
    sjuttiosexan
    stl.48

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:31
    rättar b´fel på tilllägg ...
    minihopp den 9 september inte 19...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 11:58
    26 september
    emertin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 12:03
    19 september
    kennethsdotter

9 september
    MaLevi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 18:59
    19 sepetmber
    katarina1984

oj oj så många september brudar vi blir

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 13:52
    19 september
    baybee80

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 20:35
    19 september
    tindre

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-29 10:33
    4 september
    kärleken är evig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-12 21:19
    19 september
    AnnaMU

• Svar på tråden September 2009 del. 5
  • TesshjärtaFred
    september2009bröllop skrev 2009-08-23 15:45:52 följande:
    Kul thilda!!!! Jadu visst är man orolig med vad som ska hända med alla "bevis".. Själv har jag ju en video på mitt usla försök att dansa runt pålen som riskerar dyka upp på bröllopsfesten skulle jag gissa Jag funderar på att skriva nått i insidan av gästboken jag gjort.. Som jag skrev tidigare i veckan har jag gjort som du.. köpt ett block i hårdpärm.. Vad hade du tänkt göra?
    Samma här! Den där poledancingen alltså... Jag har både det och en massa andra pinsamheter som kommer att dyka upp. Jag har inte fått se en enda bild från möhippan så jag fattar ju att det kommer att visas något. Tur att man gillar att bjuda på sig själv.
  • TesshjärtaFred

Förresten, var just på ÖB och köpte 72 flaskor mineralvatten, 1,5 liters. Kändes ju helt bisarrt när man laddade på kundvagnen.

Nu är älsklingen hos några kompisar och kollar på fotboll och käkar pizza. Själv tänkte jag ta tag i projektet låtlista.
    Vi är båda bakis i dag så det har inte blivit många knop. Men jag orkar inte vara stressad. Jag har ägnat så jäkla mycket tid åt att stressa och tänker att det löser sig ju alltid. Mindre än två veckor kvar, massor att göra, klänningen har inte kommit och det finns massor att oroa sig över. MEN, det hjälper ju inte att jag oroar mig. Försöker tänka så iaf. I dag lyckas det, andra dagar inte.

• Sanniis
    Trudilutt skrev 2009-08-23 14:05:41 följande:
    Ja, visst har den gjort det!! Man börjar känna sig lite stressad nu. Som tur är har den blivande maken fått lite eld i röva, ÄNTLIGEN! Han har fixat tårta och bokat tid för att prova kläder...Annars är jag mest stressad över att vi inte har pratat med "vår" präst än? Någon mer som har det kvar?Kram
    Vi har inte heller träffat vår präst än, men på onsdag ska det äntligen bli av. Har varit lite stressade över det för vi kan ju inte beställa vigselprogrammen förrän vi träffat prästen. Hoppas de hinner komma på 2 veckor....
  • Sjuttiosexan
    september2009bröllop skrev 2009-08-23 15:49:14 följande:
    Jag hade en sån "dipp" igår.. Skrek på mannen för jag tycker min klänning är för kort (den går ca 1-2 cm över marken framtill vilket antagligen är praktiskt), att jag inte vill ha min frisör längre iom avbokningen.. att han inte engagerar sig ett dugg, trots att han faktiskt gjort en del när man tänker efter.. Tror bestämt att bröllopsnerverna börjar spela mig ett spratt...Prinsessa K skrev 2009-08-23 15:42:20 följande:
    Jag vill bara vara lite "viktig" och påpeka att du kommer snubbla varenda steg du tar om du inte har lite "luft" framtill. Eftersom jag fick min klänning uppsydd till mig så fick jag testa längden (envisades också med att den skulle gå till marken) men det var stört omöjligt att gå och jag vill inte riskera snubbla uppför altargången ;)

Det där med bröllopsnerver känner jag igen till 100%!
  • delirious

vi har inte heller pratat med vår präst, vi vet inte ens vem vi ska ha :(...så jag känner mig dö nervös över den biten...allt runt i kring det också med psalmer, in och ut marsch...

Ja, visst har den gjort det!! Man börjar känna sig lite stressad nu. Som tur är har den blivande maken fått lite eld i röva, ÄNTLIGEN! Han har fixat tårta och bokat tid för att prova kläder...Annars är jag mest stressad över att vi inte har pratat med "vår" präst än? Någon mer som har det kvar?Kram
  • bellrik
    delirious skrev 2009-08-23 18:46:30 följande:
    vi har inte heller pratat med vår präst, vi vet inte ens vem vi ska ha :(...så jag känner mig dö nervös över den biten...allt runt i kring det också med psalmer, in och ut marsch...
    VI har inte heller pratat med vår präst, ska göra den den 27 vilket känns tajt med tanke på programmet till den 5:e. Men det blivande maken kommer hem till Sverige i tre dagar då ska han får jobba, med tanke på att jag har gjort ALLT fram tills nu...
  • bellrik

Ännu värre är att vi inte kommer prata med kantorn förrän den 30 så det blir riktigt tajt med tid. Jag som hade hoppats kunna slappa sista tiden

• MyochErlend

Igår blev jag hippad :)
    Och det blev en riktigt lyckad dag..
    Den började kl 10.00 då jag blev inkörd av mamma till min brudtärna för att vi skulle titta på hennes klänning som hon har fått uppsydd av sin mamma.. MEN hos henne var ingen klänning men 9 st goda vänner :) Jag blev satt på en stol och då pörjade projekt påklädning, frisering och sminkning... Färdiga reultatet var ett par knälånga rosa paljettbyxor en guldig skjorta med puffärmar och axelvaddar ett par tygskor i tigermönster en vit keps som det stod bride på och bak var det fäst en slöja.. Jag fick också rosa glittriga hjärtformade glasögon och massa härliga halsband och minst sagt FÄRGSPRAKANDE sminkning...

Färdig så fick jag mitt första uppdrag i ett kuvert.. Vi gick in till stan och jag fick på mig en kareokelåda... Nu skulle jag sälja sånger på torget.. 5 kr och de fick välja en låt. Det var 10 schlagerlåtar och jag fick + poäng om jag kunde dansen också.. :) Detta uppdraget höll på hela dagen och jag fick sålt upp emot 25 låtar.. :) Men efter 10 avklarade fick jag uppdrag

nr 2: Hitta ngt blått, fått, lånat gammalt och nytt :)

nr.3: Ta hjälp av stadsfolket och lär dig 5 norgehistorier ...berätta in i kameran

nr4: Bilda en kör på 5 pers och lär dem norska nationalsången

nr5: Till detta uppdraget fick jag en liten BMX och så skulle jag cykla runt på den till olika platser med en videokamera på magen och så stod det en kompis på varje plats så skulle jag berätta vad som hänt på just den platsen... och jag lovar det var inte bara vackra historier... ;)

nr6. Nu fick jag en karta som var utmärkt med ett kryss och så skulle jag ta mig ditt.. det var iaf ytterligare en dryg halvtimme på BMX-cykeln...

Men jag hittade fram och väl där skulle vi ha ett afropass..
    TRÄNINGSVÄRK IDAG !!!!!!!!!!!

Efter passet fick jag en hääääääääärlig motorcykel tur....mmm älskar det..

Tillbaka hos min brudtärna väntade massage..antalet minuter var antalet poäng jag hade fått under dagen :)

och så blev det mat... potatisgratäng med fläskfilé... GOTT !!!

till efterrätt blev det glass och hemmagjord kolasås...en favorit !!!!!! mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Jag var hemma runt halv tolv....helt död !!!!!!

Men ÅH vilken fantastisk möhippa jag fick....
    jag längtar (och fasar) till att se filmen.. ALLT filmades...

• emertin

Grattis ni nyhippade

Jag sitter och funderar på om jag vågar boka in en middag om två helger... kanske är fånigt om det är så att det finns planer för mig också.

• emertin
    Vi har inte heller pratat med prästen, hon ska tydligen ringa ungefär två veckor innan enligt pastorsexpeditionen... tycker att det känns lite väl tight
Svar på tråden September 2009 del. 5