• thildamy

September 2009 del. 5

Fixat en ny tråd åt oss

förra tråden..
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3434016.html

här kommer alla i september jag hittat...

5 sept
    TesshjärtaFred
    CaSan
    miamedknuff
    september2009bröllop
    Ellani
    Still Å
    Bellrik
    me and my
    Prinsessa K

9 sept
    thildamy
    yasmineback (Las Vegas)
    2009NewYork (New york)
    Frittan (New York)
    NuevaYorke090909 (New York)

12 sept
    MyochErlend
    gosbruden
    ElinDLB
    Sanniis
    Galotti

19 sept
    Igia
    Rebellen75
    Arwent
    Mirfak

26 sept
    carolaj83
    Trudilutt
    alltidvi
    delirious

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 19:17
    19 september fiaojonny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 23:42
    5 september
    noodi

19 september
    tösabita
    minihopp
    trallande jänta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:19
    5 september
    cookie 27

19 september
    sjuttiosexan
    stl.48

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:31
    rättar b´fel på tilllägg ...
    minihopp den 9 september inte 19...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 11:58
    26 september
    emertin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 12:03
    19 september
    kennethsdotter

9 september
    MaLevi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 18:59
    19 sepetmber
    katarina1984

oj oj så många september brudar vi blir

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 13:52
    19 september
    baybee80

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 20:35
    19 september
    tindre

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-29 10:33
    4 september
    kärleken är evig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-12 21:19
    19 september
    AnnaMU

• Svar på tråden September 2009 del. 5
  • Mirfak

Inatt har jag haft min första stressmardröm om bröllopet! Jag drömde att vi skulle gifta oss idag! Jag förstod ingenting, för, vi var ju inte riktigt färdiga än. Hade inte köpt in väst och skjorta till m2b osv. Sen när jag rent av kollade på almanackan så blev det bevisat...

Trodde annars att jag var lyckligt skonad från sånt, men där ser man :P

Sjuttiosexan skrev 2009-08-20 19:56:04 följande:
    Jag har köpt ett vitt paraply åt oss men det är eeenbart som solskydd! (och för att om man har regnkläder med sig så håller regnet sig borta;) )
    Kom ihåg att du kan ta riktigt härliga bilder med ett paraply åxå :) Vi har ett gult som jag ska sy fast en liten kant av ett prickigt band på, så blir det roligare :)

Jag har åxå en sjal, köpt en jättesöt i Bulgarien nu i somras, grön med en stor fjäril. Kommer inte att värma så mkt, men bättre än ingenting!
  • carolaj83

stl48-hehe nä du skrev bara resberry, menar du cider eller är det någon drink du ska blanda till?

• MyochErlend

idag börjar jag studera igen... och idag ska jag åka hem en kort tur till sverige...
    Det ska bli kul med ett avbrott samtidigt som ett avbrott kan vara stressande :P

Hoppas ni alla får en fin helg :)
    ..och stressa inte för mkt !!

• carolaj83

vad har ni för fyllningar i era tårtor

• stl48

Jaha, jag skrev 2 inlägg och jag hade glömt det med Verdi

Jag skulle säga att det är ett mousserande vin med hallonsmak. Så det är inget som behöver blandas utan bara för servitriserna (om man har det) att hälla direkt ur flaskan. Bra om man vill "bjuda om" efter första glaset.

carolaj83 skrev 2009-08-21 09:31:47 följande:
    stl48-hehe nä du skrev bara resberry, menar du cider eller är det någon drink du ska blanda till?
  • Ellani

Igår kom kronan jag ska ha! Samma som min mamma hade när de gifte sig (de är fortfarande gifta 28 år senare, får hoppas den ger turen med sig) Min mammas kusin som är silversmed har gjort den, så den blev hitlevererad av en annan kusin till mamma igår. Superfin, är kul att ha samma!
    Ett stressmoment mindre!

Mirfak, jag hade också min första inatt... Nu är det snart bara 2 veckor kvar, shit!!! Massa o göra, samtidigt som det på ett sätt ska bli skönt att det är över, haha!

• Igia

Jösses, man är borta ett par timmar på kvällen och man har massor av sidor att läsa igenom.

Vi kommer oxå ha Verdi rasberry till brudskålen.

Brudbutiken ligger i Uppsala som hade rea tyvärr...

Tårta kommer bestämmas nästa vecka med det blir nåt med choklad och hallon.

Paraplyer köpte jag på ellos för 29 kr st så det blev ett svart och ett vitt med svarta blommor på.

Gästbeskrivningar: Vi gjorde som så att vi skrev upp allas namn och så började vi lite smått. När vi hade skrivit om alla kom vi på andra saker och har därefter uppdaterat eftersom. Vi skrev det vi kom på först även om det inte var bra, för det var lättare att omformulera nåt man redan hade än hitta på nåt bra från början liksom. Som nån annan sa: Tänk på personerna en annan gång så kommer det.

Presenter till de som hjälp till... hmm, tror inte det kommer bli så mkt presenter, ev till toastmaster. Tärnor och bestmans får sina kläder så det blir väl presenten tänkte vi

• Sanniis
    carolaj83 skrev 2009-08-21 09:44:55 följande:
    vad har ni för fyllningar i era tårtor
    Vi har mörk chokladfudge- aktig botten och ljus chokladmousse och nåt slags inslag av hallon. Den är sååå underbart god! Iaf om man som jag och m2b älskar choklad

Ang presenter till de som hjälpt till så köper vi för ca 200 kr/ pers till brudföljet samt till toastmadame och värdparet.
    Tärnan har fått bidrag till sin klänning. Bestman får en korthållare från slimcase.se. Värdparet och toastmadame får varsin korg med smått och gott i. Brudnäbben får en presentpåse med lite pyssel och godis i.
  • Sanniis

Förresten, jag har börjat drömma om bröllopet nu. Och det är inga roliga drömmar, det mesta går fel. Inatt drömde jag att fotografen inte dök upp och det kom vi på när vi stod framme vid prästen. Jag drömde att min frisyr blev helt fel och då skulle bestman hjälpa mig genom att hälla en spann vatten över mitt hår

Haha, snacka om att man är nervös - iaf undermedvetet!

• TesshjärtaFred
    bellrik skrev 2009-08-21 02:04:34 följande:
    Är kvar på jobbet...Min blivande make jobbar i ett annat land, som jag säkert har tjatat om tidigare, så det är mycket för mig. Han kommer hem om 6 dagar och då är det inte långt kvar till bröllopet... Jag har kanske lite svårt att delegera är jag rädd. Kan inte göra klart något för allt hänger på att han kommer hem så att vi kan träffa prästen och kantorn. Innan jag vet vilken musik vi ska ha eller hur prästen vill ha det så kan jag inte göra klart varken fest eller kyrkoprogram så det är kvar. Och jag kan inte skriva om gästerna för att jag vet inte så mycket om hans barndomsvänner etc. Ska på sista provning av klänningen på lördag och hoppas att den är färdig snart därefter. Min guldsmed har jag inte pratat med på några dagar och det gör mig nervös... Som tur är har jag ledigt i helgen och sen har jag bara två pass kvar sen är jag ledig och då jag ta tag i mitt liv. Håll tummarna!!!
    Bellrik, du kan ju be din blivande maila dig gästpresentationer av hans barndomsvänner. Det är klart att du inte kan skriva om de du inte känner.
Svar på tråden September 2009 del. 5