• thildamy

September 2009 del. 5

Fixat en ny tråd åt oss

förra tråden..
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3434016.html

här kommer alla i september jag hittat...

5 sept
    TesshjärtaFred
    CaSan
    miamedknuff
    september2009bröllop
    Ellani
    Still Å
    Bellrik
    me and my
    Prinsessa K

9 sept
    thildamy
    yasmineback (Las Vegas)
    2009NewYork (New york)
    Frittan (New York)
    NuevaYorke090909 (New York)

12 sept
    MyochErlend
    gosbruden
    ElinDLB
    Sanniis
    Galotti

19 sept
    Igia
    Rebellen75
    Arwent
    Mirfak

26 sept
    carolaj83
    Trudilutt
    alltidvi
    delirious

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 19:17
    19 september fiaojonny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 23:42
    5 september
    noodi

19 september
    tösabita
    minihopp
    trallande jänta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:19
    5 september
    cookie 27

19 september
    sjuttiosexan
    stl.48

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:31
    rättar b´fel på tilllägg ...
    minihopp den 9 september inte 19...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 11:58
    26 september
    emertin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 12:03
    19 september
    kennethsdotter

9 september
    MaLevi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 18:59
    19 sepetmber
    katarina1984

oj oj så många september brudar vi blir

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 13:52
    19 september
    baybee80

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 20:35
    19 september
    tindre

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-29 10:33
    4 september
    kärleken är evig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-12 21:19
    19 september
    AnnaMU

• Svar på tråden September 2009 del. 5
  • carolaj83

nu är det bara 1 vecka kvar för oss som är sist, sitter fortf med festprogramet, hoppades bli klar idag, men papprerna kommer inte räcka*suck*

• emertin
    carolaj83 skrev 2009-09-19 17:06:24 följande:
    mig gjorde det inget om dom skulle gått på strippklubb vi lever öppet förhållande o kommer även göra det efter bröllopet
    Då är det ju en annan sak... vi lever i ett väldigt stängt förhållande
  • FruKråka

Förra lördagen var det vår dag...
    Helt underbart, en dag som jag kommer minnas för resten av mitt liv.

Vaknade klockan 8, farmor tog barnen så vi fick en timmas sovmorgon ihop. Klockan 11 kom sminkösen och tärnan. Hon fixade till mig i två timmar, sen åt jag lunch och band alla buketter, samt gjorde corsagen själv (hade bara övat en gång innan på bukett, så det var ju lite nervöst).

Klockan 1430 kom fotografen, men hon fick vänta en halvtimme, eftersom jag inte var klar, jag var som en festgeneral som kommenderade alla andra att sköta sina uppgifter: farmor med barnen, mormor med tårtdekoration (allergitårtan), bm och bestmannen med leveranser till festlokalen osv, osv.

Vi hade underbart väder, klockan 15-1550 då vi fotograferade oss vid sjön, så blev det mulet, vilket fotografen gillade. När sista fotot knäppts så kom det några lyckodroppar av regn i tiaran innan jag hoppade in i bilen.
    Fotografen sade att hon inte behövde ge oss några instruktioner hur vi skulle posera då vi utstrålade sån lycka och kärlek bara genom att kramas och se varandra djupt i ögonen.

Vigseln var underbar, den enda gången jag kände av nervositet var när kyrkklockorna började ringa. Men så fort vi gick nerför altargången så släppte allt, det var bara våra närmaste närvarande (30 pers) som log mot oss där vi gick och det kändes så bra. Efteråt sa prästen att vi "var det coolaste par jag någonsin vigt, ni utstrålade sådan harmoni och kärlek så det var en otrolig upplevelse för mig som präst att få närvara i den stunden". Och våra barn skötte sig så fint (trots farmor glömt att ge minstingen 11 mån, mellanmål).

Middagen blev lite si och så. Maten från cateringen var supergod, men jag förstår inte vad båda mina föräldrar gjorde i köket hela tiden. Vi skulle ha fixat serveringspersonal, (men bägge föräldraparen vägrade)så det är mitt starkaste tips till er. Nåväl, några fina tal och spex blev det iallafall, sen förflyttade vi oss raskt till loungen medan DJ:n packade upp. Det blev tårta och sedan vals till "Kiss from a Rose" av Seal. Vi hade bett våra föräldrar och några goda vänner att hoppa in halvvägs i dansen, så det var skönt att slippa stå där till allmän beundran hela tre minuter...

ALLA dansade verkligen, DJ:n var superduktig och kände av vilka låtar som gick hem. Vi var kvar till sist och vinkade av eftersläntrarna i dörren, innan vi fick skjuts i BMW till hotellet i Gamla Stan i Sthlm. Där hade vi två nätter (resan spar vi till i vår) och kunde njuta av en romantisk helg i storstan med shopping, turistbåt, middag och bio..

• emertin

Fick precis ett mms med en bild på min stackars karl på en rondell-älg, endast iförd "mankini".....

• emertin

FruKråka - Låter som ett fantastiskt bröllop

• carolaj83

vilket härligt bröllop du fick

TJEJER KOLLA DETTA!
    JAG ÄR HELT KÄR I DETTA BRÖLLOP!!!!

• emertin

Nu har jag skaffat mig hotmailkonton med mitt nya efternamn, känns häftigt

• thildamy

hej allihopa...
    nu är allt underbart över....känns jobbigt att jobba jobba hela tiden hade verkligt önskat att man tog smekmånaden direkt efter bröllopet , känns som man vill njuta lite mer av allt det underbara som kommer med bröllopet

vi sitter nu varje ledig stund och kollar på våran weekend resa blir det london ,irland, barcelona vi velar fram och tillbaka
    planen för oss är november resa kring den 20/11... vi har full späckat schema nu går lillebror min och gifter sig till allahelgona så då blir det tripp upp till dom sen fick vi i bröllopspresent biljetter till takida den 13/11 längtar såå ett + var att det ingick barnvakt
    vi har annars svårt med barnvakt och det är väl det som e svårt när vi ska åka på våran weekend våra barnvakter ( min mor 87mil bort,min svärmor 65mil bort )så hoppas att någon vill ställa upp.
    sen ska vi iaf åka med barnen till våren 1 vecka till något varmt ch badvänligt ställe

hur känner ni andra er ? (ni som gift er !!!! ) är ni nykära eller som vanligt?

vi fick den frågan dagen efter bröllopet , och min man och jag instämmde nog på att vi var nykära en underbar känsla där...

Ha det bra allihopa !!!

• thildamy

nu är snart alla gifta men ni som e kvar har något magiskt och underbart att se fram emot !!

26 sept ~6 dagar kvar ♥
    carolaj83
    Trudilutt
    alltidvi
    delirious
    emertin

• carolaj83

nä nu är vi absolut inte många kvar, imorgon ska jag hämta hem klänningen från sömerskan+ringa bandet+kantorn

tänkte även försöka ta mig till öppna förskolan med barnen så man kommer bort lite från bröllops tänket

Svar på tråden September 2009 del. 5