ingenjörsbruden skrev 2009-08-18 14:20:38 följande:
Fjällbruttan: 5 dagars läsande att ta igen....ojojoj! Förkylning borde förbjudas....speciellt de sega som man knappt blir av med.....suck! Men hallå....GIKT?! E inte det samma som reumatism?! Men vad får man för hjälp då? Medicinering eller? Hur yttrar det sig? Ont i leder eller?
Oj!! Jag har bara hunnit läsa i denna tråden nu, får ta den gamla sen... ni skriver ju så datorn glöder
Gikt är inte samma som reumatism, fast jag har faktiskt inte riktigt koll på hur, det slår sig oftast på en led till att börja med, som typ min tå, och sen om man dricker mycket rödvin(som jag gjorde på semestern ) kan det tydligen bli så att det gör ont i hela kroppen. I alla fall om jag fattade läkaren rätt.
har en kompis som har det, han är lika gammal som jag och sköter han sig bara så mår han toppen, det går att hålla i schack med medicin.
Om det nu är det.... Är det inte så fortsätter hon utredningen, hela min kropp har värkt i en månad nu, orkar inte öppna burklock eller lyfta tungt och lederna värker och så fryser jag konstant.
Men en graviditet kan få sånt att försvinna så läkaren tyckte jag skulle få ett + för gravhormoner kunde göra under
5 dagar till BIM, men jag tror jag får indianer som dansar runt i krigsdans, har sån PMS...
Blomman, tror sonen kommer att få det toppen
Iza´s klass är 7 st (med 3 tjejer) och Moa´s 4, med 2 av varje
Fast vi har sån liten skola så de har sam-klasser, Moa börjar 3-5:an nu och Iza 6-9:an...
Ianovia, äta mellan måltiderna är PRECIS DET DU SKA!! Då blir inte magsäcken proppfull och du slipper halsbränna, näringsflödet blir mer jämt för dig och bebis och ffa blodsockret!
Be tanten hoppa och skita om hon kläcker ur sig nåt mer!
Förresten, ledsnar du på yoghurt så gör egna smootihes (stavas det så) med banan, bär och mjölk eller youghurt, nyttigt kalcium och nyttiga vitaminer
Bästa som finns är en stavmixer, är suveränt om du vill purea egen barnmat så småningom... och NEJ, det är inget fel på burkmat, jag skrev OM du vill göra mat själv sen Tänker inte orsaka prestationsångest