Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått och torrt och väntan

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeej Ingis

Kul att se dig och höra att allt är bra, förutom Busans lillmage då!
    Min mellanbrutta hade kolik i sex månader... jag minns ingenting av den tiden!
    Man blev minst sagt zooombieartad
    Men hon fick hjälp av kiropraktor och häck väck så var koliken borta! Superskönt!

Vi hade en myskväll igår med allmän badning av hela familjen och sen idol...
    men jag blev vansinnig när hoppstudsblondinen i skoterstället sjöng sönder nästa favvolåt... och varför lyssna på juryns kritik?? Bläääääää
    Kunde inte Moa fått ett wildcard istället.. Livet i en guldfiskskål...

Blomman, vilket underbart välkomnande av mannen!
    Hoppas ni fick till pinpillandet också
    Vår "element" gick hett inatt i sovrummet*asg*

Hvdbrud, vad duktig du är som redan fått bort så mnga kilon, men du tar det väl försiktigt så att inte amningen påverkas??
    Var rädd om dig, kilona kommer inte att rymma... tyvärr...

Förresten Blomman, det verkar ha spridit sig till alla möbler att hoppa på innevånarna i husen  numera...
    Saga blev attackerad av vartenda bord i vårt hus igår,vet inte hur många gåner jag fick trösta och blåsa AJ:et i pannan... hon var lite rödflammig efter ett tag

Nu ska jag packa, ska på minisemester imorgon med väninnan och göra av med alla pengar jag har

• Fjällbruttan

Hej, nu är jag tillbaka

Eller alltså, jag kom hem i onsdags kväll, läste ikapp igår lite men orkade inte skriva och idag läste jag resten... mycket som händer på 5 dagar!

Minns inte ens längre vem som skrev det men jg är också ett Grey´s fans, varje onsdag kväll är det tjejkväll med stora töserna och så ser vi grey´s... och nuför tiden gråter vi konstant!

Här ligger snön ordentlig nu, vi körde på snöväg hem och när vi kom hem så läg det 10cm och det är kvar.. brrrr...
    Både jag och Saga är förkylda nu så nu sitter vi (elelr ligger ) inne och kollar ut, det blåser nåt fruktansvärt dessutom!

Mina systerdöttrar kämpar på, båda är utan c-pap nu men Agnes hade fått lite vatten i lungorna så hon får vätskedrivande just nu, Felicia har tagit sig nu (hon var minst) och växer bra hon med
    Stolt moster har varit på Barnens hus och köpt små kläder i strl 40-44 som ska skickas ner! Jag som tyckte att 50 var litet....

Kramar till alla och hoppas ni får en underbar helg!!
    vi ska röja lite och städa och lägga på kättingar på traktorn...och snöslunga! 

• Fjällbruttan

Wow!! Grattis till Fru Bygg och nya lilla tösen i tråden
    Och till pappa Bygg förstås
    Hade inte fru Bygg några dagar kvar?
    Skönt att slippa gå över tiden, det har jag sluppit med alla barn och det måste vara en evig väntan varje dag!

Min kompis fick en son i förrgår, hon hade gått två veckor över och vr på koll och allt såg bra ut, men så gjorde de ett ctg och då gillade inte lilleman tillvaron riktigt så hjärtljuden dippade ibland, så det blev akutsnitt. Hon hade inte ens med sig bb-väskan så hennes sambo fick åka hem och hämta grejor igår Och både mor och son mår förträffligt

Grattis till berömmet Ninnis, det är garanterat välförtjänt, men det är så himla skoj när man får höra det! Sug på den karamellen hela helgen

Lanovia, skönt att vi är fler i klubben Gråter så tårarna sprutar och morrar i nästa sekund...

• Fjällbruttan

Halloj tjejer, ännu en dag med spyan i halsen, oh hej och hå vad kul livet är

Har faktiskt lyckats skruva upp en klädhängare till Saga idag och marinera kött till middagen, här blir det krabba till förrätt och sen årets sista med grillat, älskling ska stå ute i snön och grilla ikväll

Nu ska jag fortsättta skura köket ett tag och sen skruva upp hyllorna jag målade för tre veckor sen i badrummet, tror nogde har torkat nu

Vart är Blomman?? Miss you....

Och Ingis förstås, fast du är ju utan dator igen va?

Lanovia, hoppas du och Daa får det trevligt Skulle också vilja fara iväg och fika... mycket roligare än att städa...

• Fjällbruttan

OJ!!! Jag skriver först en morgon,,,, vad konstgt!! Har aldrig hänt förut
    jag gillar ju att sova...
    Middagen igår var underbar, älskling stod ute i snöfall och grillade!
    Men gott var det! Sen låg jag på soffan resten av kvällen för att middagen inte skulle gå i retur... JAG ÄR LESS PÅ ATT MÅ ILLA NU!!!!

Idag ska jag traska ut i snön med en skurhink och ta mig genom de 5 cm höga drivorna till husvagn och vinterstäda den. De stora tjejerna åker pulka med lilla vild, de fick välja, ta lillasyster eller städa..tror inte valet var så svårt

Villemoa, så mysigt att snusa bebis!! Och vad sköt att det gick så bra för dig, håller alla tummar och tår för att du snart har ett knytte i magen igen!

Jag slog in kläder till tvillingtjejerna igår... strl 40-44.. det var LITET! Moa trodde lågbyxorna var shorts

Kramen till alla

• Fjällbruttan

Hej!

In tittar en sur hormonstinn elak apgnällig kärring...
    Jag bara är sån just nu, orkar inte förklara varför, men just nu ligger min man inte högt på listan.....men det går väl över till jul!

Underbart att höra omsmåbebbarna i tråden, jag har en teori om varför det bara är tjejer just nu!
    De tillverkades ju på den kalla delen av året, alltså var männen varmt klädda och spermierna lite lagom kokta, då brukar det bli tjejer, killspermier är nämligen känsliga, tål inte så mycket, överlever sämre och dör av värme... Hmmm.. låter som en karl med snuva Vetenskapigt?? Not!
    Men bra teori

Läste i en barntidning igår om vaccinet, himla bra förklaringar där, jag tänker absolut vaccinera mig, ska se om jag kan hitta tidningen senare idag så kanske jag hinner skriva in vad de sa där.

Kram till er alla!

Nu ska jag och lilla vild ut och leka i snön och det glittrande solskenet

• Fjällbruttan

lanovia 08 skrev 2009-10-14 11:14:16 följande:
    Bra teori Bruttan. Vad mysigt att leka i snön. Nästan så man börjar längta efter det vita men det lär ju dröja några månader till här. Oh det vore kanon om du kunde hitta tidningen. Om inte annat så jag kan få veta vilken tidning jag skall traska iväg o köpa.

Vi föräldrar, Gravid, nummer 5, den som är ute nu
    Gick och letade på en gång!

Jag tycker att artikeln var bra och informativ!

• Fjällbruttan

Gomorron... fortfarande är jag en surkärring, jag är rent ut sagt glad att maken ska ut och jaga i 4 dagar... tror vi behöver lite andrum! Nä... vi är inte direkt ovänner, jag är bara så fruktansvärt sårad och besviken över en grej han har gjort (nä, han har absolut inte varit otrogen, såg att det nästan kunde läsas så, hade han varit det hade jag inte varit besviken, då hade jag varit rasande!!) och han har bett om ursäkt, men jag behöver tid för att bearbeta det, vilket han tycker är skitjobbigt och så går han runt och säger förlåt 100 ggr.. och jag blir bara less och vill vara ifred!.... Bläääskitsits just nu!

Blomman, jag skrattade lite åt ditt inlägg, för att jag kände igen mig, fast med den lustiga knorren att min pappa är den som är lite tjorvig (ja, för jag är det ju inte! )
    Min mamma dog ju när jag var 7 så det har bara varit pappa och jag, sen flyttade jag 90 mil norrut och då blev han hypokondriker. Åtminsotne sen min första graviditet... mådde jag illa, nog f-n hade han ont i magen, kramp i benen=pappa har åderbråck och måste opereras, dvs,han vill det i alla fall... foglossning=ryggskott....
    Tillslut undrade jag när han skulle föda.........
    Föräldrar kan vara underbara, men helst i några dagar åt gången, utan PMS och ibland är det väldigt bra med neutral plats!
    Senaste är att pappa har köpt ny lägenhet, toppen på alla vis, MEN nu vill han att vi kommer och hämtar en massa möbler, för de skulle passa så BRA här... NOT! OCh vi har varken lust eller råd att köra 180 mil för ett köksbord vi inte behöver. Desstuom skulle jag behövt lämna barnen för de går skola och Mattias har ingen semester kvar som vi vill offra på detta...Mattias föreslår att pappa ska hyra ett släp, köra hit själv med grejorna och passa på att hälsa på barnbarnen, men det går inte för han vill inte köra släp så långt..MEN jag ska tydligen det! Trött, illamående osv.  DÅ kommer han med den geniala iden att han ska hyra ett förråd i 6 månader så vi kan hämta det i början av maj... men , pappa , om allt går som det ska har jag precis fött barn då...
    Och där går lalt snett, för hans planer funkar inte och då rasar allt för honom... suck!
    Men jag älskar honom och han är jättesnäll, men fruktansvärt krånglig! 

Jisses vilket maxmalt egoinlägg! Sorry....

Kram till er alla!

• Fjällbruttan

Hallå
    Surtant har stuckit, jag klämde ner henne under en sten och smacka ner den med en spade! Snabbt och effektivt

Ester är supersött namn tycker jag, kanske måste sno det om det blir en tös

Mannen är hemma.... och jag gillar det... schizofren?? Jag???Nääääää...
    Jag har fått ösa ur mig gallan och mitt humör blir snabbt bra igen, fast vi skulle ha tjejkväll och äta nudelwok, som han avskyr så han fick faktiskt värma rester
    Men imorgon försvinner han över dagen och kanske natten!

Alltså, det som hänt är helt sjukt, och så jäkla långt så det går inte att beskriva här, funderar på om jag ska skriva ner det och lägga på min sida så får ni som vill läsa det, det är absolut ingen hemlis, bara låååååååångt!

Lannovia, läs tidningen jag tipsade dig om, finns mer på nätet på deras sida också!
    Hur du sen gör är ditt beslut, men jag resonerar som så sen jag var så jäkla sjuk när jag väntade Saga och proppades full med mediciner, att det är faktiskt ingen inom sjukvården som vill skada mitt barn. Äter även dagligen medicin för min mage, och så allergimedeciner, och har i alla fall 3 fullt friska barn
    Kramar i massor till dig!

Blomman, vad kul att gyn-mottagningen verkar bra! Hoppas på en liten 2010 hos er   Pyjamasdag låter mysigt, jag och Saga sov 1,5 timme idag i vår säng och bara mös! Vi var het slut sen vi varit och lekt och fikat

Kram till er alla och tack för alla värmande kramar och snälla ord!!  

• Fjällbruttan

Hej
    Saknat er men haft fullt upp här i helgen!
    Kände igår att NU, Nu är illamåendet över,så idag kräktes jag.....suck!

Men nu har vi gjort om våran maskinhall till ett öktält med ljusslingoroch vimplar och vitblå rutiga väggar... måste köpa alkoholfritt öl i veckan:-d
    På lördag ska vi ha oktoberfest med ca 30 kompisar och en drös ungar som inte har barnvakt, ska bli skitkul

Mannen har jagat i helgen och lyckats få dö på en älg så jag antar att jag måste slakta nån dag... bläääää, det liktar så äckligt just nu! Men så gott sen!

Ingis, kul att höra ifrån dig!

Ocj kram till er alla, nu ska jag försöka slita lilla vild från ompapompa musiken som vi spelar  (har köpt några cd-skivor) och hon älskar att dansa till dem Men nu är det dags för kvällbad och sen sova sova säng säng säng....

Svar på tråden I vått och torrt och väntan