Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått och torrt och väntan

Helllouuu!

Tja, Daa, om din kollega verkar ha skallebang så var det bara för att jag tog vägen förbi med min handväska, dagen till ära fylld med TVÅ gigogantiska tegelstenar och klappade till
    Attberopå hår, säger han nåt mer kan du ju fråga om han har klippt av sig håret och gett till de fattiga barnen i afrika.. det gjorde min kusin när hon fick se sin pappas begynnande flint! Han vart svarslös

Har själv en karl med tunnt högst upp på skallen och tycker han är oerhört sexig, så det gör inget att barnen i afrika får lite hår

Ska på städparty ikväl (mest för att få moffa go´kakor och träffa kompisar) så jag får titta in sen och kolla efter rapporter fårn Ingis och Blomman, om hon orkar skriva ikvälll.
    Hoppas att de har det underbart i slottet

Här öser regnet ner, äldsta tjejerna for på skolan med sina packningar, är hos sin pappa i helgen, så lilla vild kollar Pingu och jag hänger här...
    Blir en kopp te och soffläge med en bok, knner mg lite dassig (eller så är jag bara supertrött)

Kramen till alla

• Fjällbruttan

Jenny står brud 090801 skrev 2009-09-04 11:19:36 följande:
    *Bruttan: Vila mycket!!

På väg till soffan för att sova en stund, Saga snarkar redan på den andra
    Ska slumra till smattret från regnet... 

Ha en underbar helg och mys med syster och kompisar och se till att du blir smittad av bebisen  

• Fjällbruttan

Daa skrev 2009-09-04 11:42:05 följande:
    Här kommer ett till negativt ego-inlägg. Jag tror inte att det är indianerna. Inte med allt det där blodet, inte med alla klumparna. Åh, Gud, koagelklumparna... Har sett såna förr. Satt en stund på huk på toalettgolvet och grät. Det var folk utanför så jag fick försöka vara tyst. Har ringt gyn, de ringer upp kvart i två (kvart i TVÅ? jag ringde dem före tio!). Ringde maken och han blev ledsen, men tyckte det var bra att jag ringde. Vi vet ju inte säkert än att det är ännu ett MF, men jag håller det för troligt. Allt känns smärtsamt välbekant. Jag är tacksam över att jag slapp ha samma ångest som sist.

Kramar om i massor!! Önskar att jag fanns där hos dig nu och kunde ta hand om dig!!
    Gumman, kramar kramar kramar!!!

Men du... ibland blöder jag som det störtar ur mig med koagelklumpar, och då vet jag att jag inte varit gravid, andra gånger börjar det sakta... så hoppas att det är nåt sånt!

Kramar igen

• Fjällbruttan

Ninnnis skrev 2009-09-04 15:04:47 följande:
    Smiter in och kramar Daa en gång till... *kraaaaaam*Nu är jag färdig med översättningen *puh*, så nu ska jag träna, handla, städa, laga middag och se fotboll i soffan med maken och vovven!

Ihhh så mycket att göra!
    Jag har lyckats skriva ihop en offert till företaget som ev vill leja vårt företag
    Lyckas vi så blir vi 3 st som måste timanställas i vinter på tosdagar och söndagar...
    Är stugor som ska städas och gäster som skall tas omhand.

Daa, hört ngt från gyn? Hur känns det nu? Tagit nåt test?
    Skulle det vara en grav så håller + strecket i sig upp till 2 veckor efter missfall enl. min BM så det borde definitivt synas på dig i så fall.
    Kram igen

• Fjällbruttan

Hallå brudar!!
    Jag var in och läste igår men var så satans arg så jag orkade inte ens skriva, finns det nån som kan reta upp en mer än den man älskar mest?
    Det flög glödande materia här!
    Ja, nu är det lugnt igen och det mesta löst, resten kan han fundera på när han sitter på sin fjälltopp och inbillar sig att det ska komma förbi en älg som vill bli skjuten... så kan jag grubbla här hemma och förhandlingarna återupptas om 5 dagar
    Är nog bra att komma ifrån och lugna sig ibland
    Kan ju hända att vi har sån tur att vi/jag får lite perspektiv på saker och ting
    Men ingen är sur eller arg längre.....phu... 

För övrigt är jag gravid! Igår skulle jag byta blöja å lillan, returnerad middagen och sen ulkade jag 2 ggr till... mådde illa hela kvällen
    Men det är nog bra... då brukar det sitta fast, lilla it............

Ingis, sluta knip Ett tips till, pilatesboll! Satt på en sån när jag hade förvärkar, skitskönt att sitta på och kolla tv!
    Sen hade jag en på förlossningen... tänk er synen när jag skulle ta mig från mitt rum till förlossningssalen, staplande med en rullator man kan hänga på, högröd i ansiktet och flåsande med Mattias bredvid med en jätteboll, kameraväska, en kasse med godis och dricka och samtidigt försöker peppa mig som bara morrar...
    Satt på bollen hela värkarbetet och fort gick det, prinsessan rasade neråt i raketfart och jag satt skönt och vart inte så trött.

Annars om man har en stark karl kan det vara skönt om han pressar ihop höfterna, öppnar visst bäckenet mer... funkade skitbra för min kompis

Blomman, hoppas att de köper vagnen

Hvidis... liten sessa, Namn?? Ni verkar ha det bra tillsammans, längtar till att jag får ha det så

Jag har glömt massor men tänker på er alla...
    Jo, en sak till, håller med Ingis, man kan inte öva för mycket Daa

• Fjällbruttan

Fnissar fortfarande, Matias höll inte på att kunna baxa sig genom dörrarna i korridoren... och då är de ju stoooora öppningar för vandrade flodhästar och sängar

• Fjällbruttan

Lanovia, vad mysigt det låter!!
    Hoppas ni får en underbar kväll och mumsa och njut

Ingis... bollen kontra din mage.. hur stor är skillnaden?
    Mattias pumpade upp den när vi var på BB, fast då vi skulle vyta från rummet til förlossningen var jag redan i full gång, så han fick var packåsna
    Men är det nånting jag verkligen verkligen rekomenderar så är det bollen!
    Såg det på ett förlossningsprogram, det får barnet att sjunka ner ordentligt i bäckenet eftersom man sitter med benen brett isär och bäckenet öppet...

Vår BM sklle äska för att de skulle köpa in såna till förlossningen i vår stad...

Åhh..TENS är ljuvligt, underbart också vid foglossning  

• Fjällbruttan

Men Ingis... 9 månader har snart gått, vågar din man låta dig vara utan dator?? vet han vilka otäcka tanter som kan dyka på honom och skrika mitt i natten att vi inte vet nåt och vill veta NU!!!?
    Och förstår han då ens vad vi menar??
    Förklara att det utbryter världskrig om inte du får tillgång till dator

Funkar det inte så börja gråta, då brukar de smälta:Passion: Akuttid hos Naprapat imrgon!! Hör du det!!!
    Kram

• Fjällbruttan

Ring massören, eller en bra naprapat. Läkare stoppar bara i en massa tabletter, bättre att öka blodcirkulationen till området för att få bort inflammationen!

• Fjällbruttan

Skitsnygg soffa!! Och klok make

Blomman, tror du någon vågar mucka med dig
    Du har ju bebistråden och tant-gäget bakom dig, pasar inte soffan väser du bara
    -De vet var du booooor...... moahahahahaaaaa!

Nu ska jag sjunka ner i soffan en stund, HELT ensam!!
    Liten sover, äldre töserna hos sin pappa, gubben på fjället! Dagisväskan är packad, kläder framlagda, nattvälling förberedd och alarmet ställt för imorgon.. Alltså är jag ledig en stund

Kram och go´natt... glider i säng efter soffstunden.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan