Ninnis, det är inte bara du som sitte rhär, vilket visade sig vara tur
Stora handväskan har åkt fram och svingats!!
Jag har just klappat in min i huvudet på dår-turisterran som hyr en stuga av oss...
Stugorna ligger ju just bakom vårt hus så jag har bra uppsikt över dem när jag sitter vid datorn...hehe...
I alla fall,just nu befinner sig 8 män av icke-svenskt ursprung i en av stugorna, de är fiskare.
Sitter i godan ro och kollar ut när de börjar spankulera runt på "sin" gård, sparkar upp stenar och river grästuvor... blir lite konfunderad, inser sen att de letar väl mask...
Sen avancerar de över till grannhuset, lyfter och kastar iväg en stock och springer och börja rota i grannhusets rabatt
Blir så arg så jag måste kissa, gör det, tar djupa andetag och går tillbaka till fönstret och tänker att NU har de väl ändå gett sig?!
NÄ; de har tagit en stor flåhacka från grannens olåsta bod (tillhör andra stugan vi hyr ut) och har börjat hacka upp där vi lagt ner vattenledningen!!!!
Gissa vilken tant som for ut!(undraar om extrahormoner hjälpte till??)
Jamen OJ, säger den enda som kan svenska, vi trodde inte nån var hemma!
För det första så gräver man inte på privat mark, ni hyr bara en stuga här, för det andra så frågar man i så fall om man får det!
Skickade dem till en som säljer mask och talade om att har inte han så kan ni kontakta gubben min ikväll så kan han kolla om hans pappa har...
Iddes inte säga att det bara var 100 meter bort, och den masken kommer att vara DYR!!