• Villemoa

I vått och torrt och väntan

Lanovia; här är det bra faktiskt! Har varit full rulle idag. Vi var på Öppna förskolan på förmiddagen och gjorde av med lite energi och så på eftermiddagen kom grannen med sina två pojkar så då gjordes det av med ännu mer energi Känner en som kommer sova gott ikväll...ja Moa alltså

• Villemoa

Ikväll blev min kusin mamma till sitt sjunde(!) barn, nu har hon fem tjejer och två killar En hel innebandy-femma och två avbytare

• Villemoa

Sådär kan jag också känna ibland för man vill ju verkligen att folk ska tycka att man har fint för att man själv tycker det är fint. Konstigt det där.

Fick precis en klump i halsen; läste på Facebook att en kompis ska ha barn i april...som vi skulle haft. Jag är jätteglad för hennes skull förstås och lite avis om ni förstår vad jag menar. Usch, vad jobbigt det blev!

passionsblomman skrev 2009-10-26 22:28:29 följande:
    Vad kul att ni gillar mina mattor!Vet inte varför, men jag känner lite att när allt kommer till kritan och folk ska komma hit eller man ska visa det där man köpt som man är så glad över själv, så blir jag nästan att jag förminskar det jag gillar eller skäms lite för hur jag har det. Som att jag inte ska få godkänt eller att alla andra har så hiiiimla stylat och fixt och färdigt och jag vet inte vvad. Fånigt.
  • Villemoa

Ja, lite svårt att få in i skallen ibland att det faktiskt inte blir nåt barn i april. Helt klart blir ju att man inte ska ta något för givet. Inte för att jag tror att det är så men nu blir det mer svart på vitt. Längtar verkligen tills jag får veta att det ligger ett pyre i min mage, om det nu kan bli så.

• Villemoa

Och de där "hur många och när"-diskussionerna, att folk bara antar att det ska funka. Det är ju inte alldeles självklart för alla. Verkligen något att tänka på!
    Ja Moa är ju Moa, och henne älskar vi över allt annat, men man längtar ju likafullt efter en till liten person.

En annan sak som jag kan bli lite irriterad över är, efter att vi berättat för nära kära om missfallet, är att alla är snabba att säga "ja men det är ju bara att försöka igen". Jovisst är det det (men faktiskt inte så bara) men jag är ju för faen ledsen över att DET HÄR barnet inte kommer och låt mig få sörja det! Det är väl för att folk inte vet vad de ska säga antar jag och därför säger ingen nåt mer heller. Ibland blir jag lite ledsen över att ingen av mina kompisar eller familj frågar hur man mår. Alla säger att om man vill prata så är det bara för mig att höra av sig men varför kan inte DE höra av sig till mig för att kolla läget? Vet ju att det är för att de inte vet vad de ska säga men att fråga hur jag mår och bara lyssna borde ju inte vara så svårt. Det är faktiskt bara ni här i tråden och bebistråden som frågar och det betyder jättemycket!!

passionsblomman skrev 2009-10-26 22:47:50 följande:
    Ja, fy. Jag har JÄMT sagt att jag inte tar för givet att jag ens kan få barn när "hur många och när"-diskussionerna varit på tapeten under åren. Men det är ändå som en fet käftsmäll när man står inför att tiden gått så långt att det faktiskt börjar vara sannolikt att det blev som det blev och inte är mer att hoppas på.Och det är INTE alltid en tröst att "vi har ju iallafall en son" Den nya personen är ju en egen lika stor person som ens redan närvarande barn. Den fattas ju likafullt när man nu vet att man längtar efter den!
  • Villemoa

Nä, man vill ju inte att de ska fixa nåt. Bara lyssna.

Jag är också sån att jag frågar i verkliga livet och många är de som sagt att jag är en bra lyssnare och kommer med goda råd eller bara är. Livet är ju svårt ibland och det är ingen hemlighet. Man vet ju själv hur "bra" man mår när man får prata om saker och ting och även om jag själv mår dåligt frågar jag andra ändå för att då förflyttas fokus från en själv ett tag.
    Sen är ju inte alla så att de är världens bästa på att prata om saker och ting och gärna håller det för sig själva, då blir det nog så att de låter bli att fråga någon annan också.

Det är det som är så bra med er goa gummor att ni är inne i det och antingen kommer med kloka ord eller bara skickar en kram. En kram kan betyda mer än floskler som folk tror att de måste häva ur sig.

• Villemoa

Visste väl att det fanns ett skäl till att stanna kvar här på BT för mer underbara människor än er får man ju leta efter!! ♥ till er alla!!

Hvidis; får tårar i ögonen när du skriver att han fortfarande är ditt lilla barn. Det är precis så jag känner också!

Ninnis; lycka till idag, jag tänker på dig!

Ja, var är Ankan?

• Villemoa

*kramar om*

lanovia 08 skrev 2009-10-27 13:41:40 följande:

Usch vad jag gick ner mig i humöret nu. Blev bara för mkt av allt känner jag.
  • Villemoa

Kramar till dig Lanovia!

Lycka till idag Blommis!

Vad skönt att höra att det gick bra med spolningen Ninnis!

Hoppas lilla K snart blir frisk igen Sonja!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan