I vått och torrt och väntan
Daa; ja nog är det allt lite roligt med lyftkranen
Daa; ja nog är det allt lite roligt med lyftkranen
Så härligt att läsa Ingis!!
Hej, hej flickor!
Idag har man inte gjort många knop men jag har iaf planterat höstblomster i krukor så nu har man höstfägring hemma
Imorgon ska vi till bvc för 18-månaders sprutorna, usch, och för utvecklingsbedömning. Min man följer självklart med för det är han som måste hålla i Moa när det blir dags för sprutorna. Jag står helst i ett hörn för jag blir lite matt när hon får dem och så får jag ont i hjärtat när hon blir ledsen!
Efter det ska vi till mvc på 1h-besök, har för mig att vi ska beställa tid till ultraljudet också Idag har jag gått in i v.9+0. Illamåendet börjar ge med sig men jag är hungrig mest hela tiden! Känns som om jag inte gör annat än äter!
Idag var vi på bvc och det var lite småjobbigt när Moa fick sprutan i armen. Hon skrek som en stucken gris!!!
Ingis; kommer ihåg när Moa var nyfödd och skulle ta PKU-provet. Vi blev också arga på bm för hon kunde inte sticka in nålen ordentligt så hon grävde och grävde. Hon blev nog lite nervöst när vi hängde över axeln på henne så hennes hand skakade och jag trodde jag skulle dö när jag såg hur hon "misshandlade" min lilla tjej som skrek som en stucken gris då också! Ni kan ju tänka er hur hon stod där och stack den där lilla kycklingen på 2430g.....hon hade blåmärke över hela handen stackaren!
Jag var ju också på mvc idag och där skulle det tas blodprov. Min bm har en läkarkandidat hos sig som skulle ta provet. Jag är ju inte så där jätteförtjust i sprutor och ville bara att det skulle bli överstökat men icke! Kandidaten stack mig i vänster arm tre gånger tror jag men inget blod kom det. Så vi fick ta en paus för de tyckte jag såg lite blek ut...så bm gjorde det i högra armen. Nu kommer jag få två snygga blåmärken i båda armvecken, det kommer ju se jävligt snyggt ut!
Fick läkartid nu i oktober för att prata om förra graviditeten och varför Moa var så liten och så ska de beställa ett extra ultraljud till v.32. Min bm beställde också tid till vanliga ultraljudet som vi får gå på tidigast om sju veckor, en evighet om ni frågar mig!!
Oj, vad långt det blev! Hoppas nån orkar läsa
Just det ja Ingis; vi funderar på Elvira i tilltalsnamn om det blir en flicka (som jag tror att det är) Det låter sådär lagom busigt och det passar bra ihop med Moa, som är sådär lagom busig
Isabella är jättefint by the way!
Tack för kramen Daa!
Drog bort plåstrena nu och det ser inte alltför roligt ut.
Men Jenny, vilket svar!! Det spelar väl ingen roll att du är 85:a, du vill ju veta att allt är okej NU för bövelen!! Byt mottagning vettja! Å du, äppelmuffins vill jag gääärna smaka!
STOOOR kram till dig Grå Katt!! Jag är så ledsen att höra att pyret inte längre finns kvar! Kram igen!
Ankan; STOOOR kram till dig också! Visst har du en lillanka i magen
Välkommen hit fru Bygg! Vad mysigt med en liten prinsessa i magen!
Lanovia; absolut ska du gå till en aurorabarnmorska!
Bruttan; önskar så att ditt kräkande snart ska gå över!!
Idag går jag in i v.10+0 och mitt illamående är över *peppar, peppar, hallelulja* Har fått tid till ultraljud den 19/11 och vi längtar! Tror dock att dessa två månader kommer gå snabbt med tanke på Moa bus här hemma, till skillnad från när jag var gravid med henne och tyckte att tiden verkligen seeeegade sig fram
Ankan; "tjata" på du bara!
Blommis och Ninnis; KRAM!!
Hvidis; har en kompis vars ena dotter heter Lovis, det är lite gulligt tycker jag. Nomi är fint men bara med ett o tycker jag. Nora och Nova gillar jag också, likaså Ellie.
Välkommen tillbaka Blommis, du har varit så saknad!
Bruttan; fortsätter att hålla tummar och tår för dina systerdöttrar!
Kram till alla!