Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Måste ge mig av hemåt nu, skall snart på terminens första rep. Hoppas det går bra. Är orolig för att det skall göra ont i magen som innan sommaren. Men vi får se.

Men måste svara Ninnis, har inte på rak arm något bra råd.Som Ingis säger är ju ofta små sträckor med mkt svängar värre. Men hur har ni hunden i bilen? Baksätet, bagage, framme hos er? Stor eller liten yta?

• lanovia 08

Daa

Blommis, spännande!!!

Hvidis, hon verkar växa som hon skall i alla fall det lilla livet.

Repet gick bra. Jag lyssnade på tecken från kroppen men fick inget som sa till mig att sluta spela. Dock har inte lungorna den plats de behöver riktigt så lite extra jobbigt var det. Men kul.

Ninnis, vet inte hur det hjälper mot åksjuka men ja de blir defintivt lugnare ju mindre plats de har (sen finns det gränser åt det hållet också). Men det är lätt att tro att man är snäll om man ger sin hund väldigt mkt utrymme men då får de bara mer som de måste vaka över och hålla kolla på, vilket kan stressa upp dem. I början hade vi våran lös i bagaget (innan pappa fick byggt den binge hon har nu). Då pep hon som en stucken gris gick knappt att köra med henne i bilen, så fort hon fick bingen så tystnade hon o åker nu bil utan det minst problem.
    Så kanske hjälper det mot åksjukan också???

• lanovia 08

Nej nu skall jag mysa ner mig i soffan med mannen 5 min innan jag sängen.

• lanovia 08

innan jag sängen??? ja fatta själva.

• lanovia 08

Jag har börjat få kramp i vaderna på natten. Undrar om det beror på någon brist? Får hem och bläddra i gravidboken tror jag.

Ingen som vaknat ännu idag??

• lanovia 08

Då håller jag på att det var en sanndröm och att ni båda får ett plus denna gång!

Ninnis, visst är det BIM-tider nu?

passionsblomman skrev 2009-09-01 12:00:58 följande:
    Din hund var med i min dröm inatt Ninnis! Den lekte med M´s hund på klinikens gräsmatta!(undrar om du och jag var på inseminarium under tiden? )
  • lanovia 08

Har haft fullt upp hela dan, var mkt för att igång dagens körning, nu var jag tvungen att sätta mig och ta det lite lugnt (givetvis framför BT ). Vilken fart det blev i magen då. Börjar liksom röra sig, känns lite som bubblor/kittel. Undrar om det är spillevinken som rör sig??
    Hoppas det, har varit lite orolig det sista inför morgondagens UL. Tänk om spillevinkens hjärta har slutat slå...!!! Men nu känns det lite bättre, inte lika oroligt.

Ninnis, vilken skön morgonpromenad. Tomt utan mannen och hunden. Men det är "bara" 3 kvällar sedan är de hemma igen! Går i ett naffs!

Jenny låter som en bra idé att släppa in eleverna. Glöm inte stänga ner clearblue och BT sidan innan bara. Kan bli mkt pikar annars.

Blommis, härliga bud!!! Keep it going.

• lanovia 08

Förresten Blommis för den trögfattade när var det nu ni skulle flytta??
    Hur går det med jobb för sambon?

• lanovia 08

Ninnis har du hört något om hur det gick för plutten att åka bil idag?

Svar på tråden I vått och torrt och väntan