• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

Kraaaaam, Ankan! Det är klart att det är en lillanka därinne! Kan du inte få ett VUL så du vet att det ser bra ut?

Hoppas verkligen inte streptokockerna ställer till besvär för er, men om det är så vanligt så har de säkert koll på det. Kram igen!

Ingis, klart du är stolt över Bellabus! Hon verkar vara en särdeles liten duktig tjej. Brås hon på sin mor, månne?

Daa, jag kommer förmodligen också att vara ganska säker på att jag inte är gravid den här månaden, eftersom jag kommer att vara i Oslo och maken i Sthlm de dagarna jag troligtvis har ÄL. Å andra sidan kommer jag inte att testa med stickor, så egentligen kommer jag inte ha någon aning om vad kroppen sysslar med, så jag kommer säkert att hoppas ändå. Det kan ju finnas en mikroskopisk chans... Så jag får nog ta tillbaks mitt resonemang...

• Jenny står brud 090801

Blir oxå nyfiken

Ninnnis skrev 2009-09-16 12:23:42 följande:
    Vad var det i din malåda, Ankan?
  • Jenny står brud 090801

*Ger dig en kram* Det är klart det finns någon liten där inne. Håller med Ninnis ang ett VUL...

Ankan80 skrev 2009-09-16 11:45:07 följande:
    Nä, jag försöker inte tänka på det.Vet ju inte ens om det finns nån därinne Har typ 2 känslor. En som säger, "ja, jag är gravid och lycklig och en annan som säger "Tic tac, snart är det v. 15+3 och då tar allt slut och du får börja om igen" Tyvärr svårt att slå ifrån sig, när det väl hänt en gång....men men....nu är det snart lunch och jag har en jättegod matlåda med mig *kram kram*
  • Jenny står brud 090801

Det är bra tänkt Daa, tycker jag. Det blir en lugnare månad där du inte behöver fundera. Har också funderat på att göra så, men jag vill såå gärna bli gravid nuuu, så jag skulle inte ha ro att hoppa över en månad. Kan väl säga att jag är en "nu- eller-meddetsamma människa"

Och vad det gäller indianer hos mig, *hoho tittar mig omkring* har de inte hittat hit. Förhoppningsvis har de (bara) hoppat över en månad, och så blir det bra nästa, för jag vill ju inte ha en cykel på över 60 dagar

Förresten när min mamma väntade mig trodde läkaren att hon var skengravid de första tre månaderna. Hon kände att det var något annorlunda, men testet visade väl inget. Men fanns kanske inte så bra test som idag för 25 år sedan? Tänk om jag är gravid utan att testen visar det... haha, nej det tror jag inte egentligen...

Daa skrev 2009-09-16 11:40:44 följande:
    Hejhej.Ankan: låter inte som ett jätteroligt besked, men de verkar ju veta vad som ska göras iaf. Hoppas du kan låta bli att oroa dig. Ingis: Det är klart du ska vara stolt över ert underverk! Denna cykel blir med mycket stor sannolikhet bättre. Kroppen kan fejka graviditet och MF hur mycket den vill (visst, störigt är det ju att må illa och vara trött, finnig och så vidare, men...), för jag kommer iaf att vara lugn och trygg i att det inte är fråga om en graviditet. Jenny: Bakning som blir städning=besvikelsehanteringsträning Tycker också att det var ett irriterande svar från bm, "du är ju ung, det är ingen brådska". Men ni verkar ha en plan iaf, du och maken. Verkar det vara några indianer på gång? Kram till alla.
  • Jenny står brud 090801

*Spam spam* Idag är det jag som sitter här och spammar på lunchen. Är väl dags att gå och äta nu.

Tittar in om en stund igen Har en lite lugnare eftermiddag

• Grå Katt

Hej igen alla! Det var längesen
    Tänkte bara titta in och gratulera Ingis till bebisen!

Har kommit fram till att jag måste lämna tråden. Min arbetssituation och övriga livet är såpass ändrat att jag omöjligt kan hänga med här. Dessutom var jag på UL häromdagen och det visade sig att vår bebis inte levde... Så för min del gäller det att bearbeta detta och därutöver fixa med läkartider och annat. Missfallet skedde i v 10.
    Känner mig lite ledsen, men har ändå hopp om framtiden.

Lycka till allihop!
    Kram Grå Katt

• Ankan80

Mja, har inte tid för VUL
    Men visst hade det varit nice ...

Jo, det var en sallad av:

kikärtor
    svarta bönor
    gul lök
    tomat
    äpple
    oliver
    lite olivolja

lite tzatziki till....mycket gott!
    o kikärtor är där mycket folsyra i

• Ankan80

ja, o strimlad kalkon också såklart....

• Villemoa

STOOOR kram till dig Grå Katt!! Jag är så ledsen att höra att pyret inte längre finns kvar! Kram igen!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan