• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Daa

Ankan: vad roligt att det börjar kännas! *manar på: väx, väx, väx*

Jenny: det blir nog bra att prata med mvc. Frustrerande när kroppen krånglar och retas!

Blommis: ja, tänk på punschverandan.

Ninnis: skönt att indianerna har dykt upp, men surt att spolningen uteblir. Så det blir ännu en inför-burk-vecka för er? Fast det kanske hör till att man gör flera prov?

Det känns bättre idag, tack Ninnis. Ibland misslyckas man fett, inte för att man är kass på det man gör, utan för att man försöker göra nåt som är svårt (och dessutom har lite otur under tiden ).

Tror att det börjar vara ÄL-dags för mig och det ska bli intressant att se vad kroppen hittar på den här gången. För tillgång till några simmare får den minsann inte (moahahah... eller egentligen vill jag ju att den ska få det och ta hand om dem på bästa sätt... ).
    Och skrapa rutan: det var inte direkt is, utan konsistensen var mer som trögflytande vatten (känner mig oerhört nöjd med den formuleringen ). Förmodligen var det neråt noll grader i natt.

• Ninnnis

Ankan, heja lillankans tillväxt!

Daa, bra att du ser det lite mer positivt idag. Du ÄR ju bra på det du gör! De sa från början att maken skulle lämna två prov, så det var enligt planen. Hade "sett fram emot" spolningen (eller, att få den gjord iaf..) så det känns lite surt. Men men, får väl ställa in mig på ännu en oberäknelig och lång cykel och hoppas att det blir spolning nästa månad...

• Jenny står brud 090801

Trist att vänta en månad till Ninnis! Jag slutade med p-piller i slutet av mars, så det är 6 månader sedan nu. Tycker att kroppen borde stabilisera sig istället för att bara bli ännu värre varje månad...konstigt!
    Strax för ännu en lektion snart. Idag hinner jag inte ens äta lunch riktigt.

Ninnnis skrev 2009-09-14 11:04:38 följande:
    Nej Jenny, det är verkligen inte kul när kroppen krånglar så... Hur länge sedan var det du slutade med p-piller (eller liknande)?Svintoläkaren ringde precis. De kan inte spola förrän de har fått medlet från apoteket, och hon vill inte ge mig mer Pergo förrän maken har lämnat sitt andra burkprov. Så det blir till att skicka iväg honom snarast möjligt Däremot verkar det tyvärr inte bli någon spolning den här månaden heller...
  • Jenny står brud 090801

Häftigt ankan att du känner av att det händer något i magen Gör som Ninnis och hejar på att lill-ankan skall växa så det knakar *heja, heja, heja*

Ankan80 skrev 2009-09-14 11:14:41 följande:
    Nej, va trist att behöva vänta Ninnnis! Finns det inte fler apotek Här börjar nog illamåendet ge sig lite. Även om det fanns där igår. Känns som det trappats ner en smula. Får det gärna göra Nu tror jag def. jag kan känna livmodern. Behöver inte vara jättekissnödig längre utan räcker med att ligga på ett hårt golv Det kan inte vara något annat, måste vara den jag känner Sen har jag lite ligamentsmärtor också som gör att jag sakta börjar tror på att det verkligen är något därinne. Vill bara att det skall börja växa meeeeeeer!
  • Ninnnis

Jenny, jag hade ganska regelbunden mens det första halvåret efter p-ringsstopp, sen började det bli mer och mer oregelbundet. Vet inte om kroppen "minns" regelbundheten från p-ringen ett tag och sedan börjar krångla när "minnet" försvinner? Konstigt är det i alla fall...

• Ninnnis

Eller, jag minns inte på rak arm om cykeln var regelbunden i ett halvår, men 4-5 månader iaf.

• Ninnnis

Här var det lugnt idag!

Nu ska jag snart köra hem till maken & vovven och mysa lite innan kvällens ridlektion.

Kram!

• Daa

Det verkar vara en lugn afton också.
    Ska hänga lite här en stund innan det är dags för aerobics: den enda gången i veckan jag lyckas träna lite.

Ninnnis skrev 2009-09-14 16:19:01 följande:
    Här var det lugnt idag! Nu ska jag snart köra hem till maken & vovven och mysa lite innan kvällens ridlektion. Kram!
  • Jenny står brud 090801

Låter roligt med aerobics Daa! Skulle jag oxå vilja men kommer aldrig iväg!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan