• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • ingenjörsbruden

Ninnis: Åhh Haväng...där är så vackert!! Funderade på att gifta oss i det lilla fiskarkapellet som ligger i sluttningen...just nu står det still i huvudet på vad det heter...men det är pyttelitet o sååå fint.
    Låter som ni hade en riktig toppen söndag!

Daa: GRATTIS i efterskott!! Kan säga att jag faktiskt tänkte på dig mellan värkarna....kände mig lite snopen när jag efter 20 h av värkar insåg att vårt lilla bus inte skulle få samma födelsedag som du.... Men maken säger att han är glad att det blev den 10e....för 090909 är ju 666 upp o ner...hahhahhaha
    Hoppas att du mår bra o att indianerna har avlägsnat sig med en rejäl utskällning pga sitt uppförande....inte skrämmas så! *fyyyar på indianerna*

Blommis: Åhhh tårarna sprutar här osså.....guuuu va gullig!
    Kan inte vara så mkt plock kvar i stugan hoppas jag? Vilket datum är det nu ni är officiellt utflyttade?
    Kan säga att det känns fantastiskt att hon är här....facineras varje gång jag håller henne av att jag har lyckats få ut ngt så stort ur min kropp....*skakar på huvudet* Men det är otroligt så fort kroppen glömmer smärta! O tur e väl det!

• ingenjörsbruden

Bruttan: Fya mig för illamående....*grön i ansiktet*
    Dricka?! Skojar du?! Jag är världens SVAMP....maken bara skrattar...jag är lika "hied" som dottern med mat o dricka nu....innan kunde jag sitta o slöa med frukosten i 1 h....nu är den väck på 10 min!

Daa: Skrapa rutan?! *brrr* Men låter väldigt skönt med träning o bli svettig!
    Jag är så sjukt sugen på att ut o gå.....

Ninnis: Skönt att indianerna äntligen kom så den där spolningen kan bli av....men den kliniken du går till....eeeh verkar ju inte riktigt bra....inte spolmedel hemma?! Men din spolning var ju för tusan inbokad sedan ett bra tag!! *skakar på huvudet*
    Jäkla mög om spolningen inte blir av denna månaden....det suger ju verkligen...kan inte kliniken "låna" medel av någon annan klinik? Det MÅSTE ju bara finnas ngn lösning!

Ankis: Åhhh va mysigt att du känner livmodern! O skönt att illamåendet verkar vara på minskning!

Villemoa: Ohh vill osså plantera höstblommor!! Hoppas att besöket på bvc gick bra...förstår verkligen hur mkt det skär i dig när de ska sticka dottern....huvaligen.....lilla bus har ju redan blivit stucken 3 ggr varav den ena var PKU-testet o DET var ju helt brutalt! Maken blev nästan förbannad på bm....för hon fick kämpa mssor för att få ut det lilla blod som behövdes...så vårt lilla bus har världens blåmärke på ena handryggen...
    Skönt att illamåendet börjar ge sig o att aptiten är på topp!!

• Ninnnis

*hjärtar Ingis lilla bus*

Bra att ni har aptit, båda två! Blir det Isabella, förresten?

Jag hade ju en spolningstid förr onsdagen, men den avbokade jag eftersom indianerna inte behagade passa tiden. Tyvärr sparade de nog inte medlet, det var kanske någon annan som fick det istället

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-09-15 13:12:12 följande:
    *hjärtar Ingis lilla bus* Bra att ni har aptit, båda två! Blir det Isabella, förresten? Jag hade ju en spolningstid förr onsdagen, men den avbokade jag eftersom indianerna inte behagade passa tiden. Tyvärr sparade de nog inte medlet, det var kanske någon annan som fick det istället

Jaaa... det lutar åt Isabella...Kallar henne Bella redan.... o det passar bra...men vi ska suga lite till på namnet tror vi.....mellannamn är mer klara.....tror vi... Elvira Linnea...fr min mormor o makens farmor.

Asch svintotanten har nog druckit upp medlet.....eller aldrig beställt det....*morrr* jäkla tanta!

Sitter just nu o skriver m en hand o Bella i famnen....sovandes....försöker förlänga hennes sovpass ngt så hon är nymatad när vi är på bvc.
    Klurigt att skriva med en hand....men det tar sig......sa mordbrännaren!
    Nu ska jag se omjag kan lyckas trolla fram lite lunch till mig osså

:-P
  • Ninnnis

Underbart att höra att Ingis is back on track

ingenjörsbruden skrev 2009-09-15 13:47:16 följande:
    Klurigt att skriva med en hand....men det tar sig......sa mordbrännaren!
  • Jenny står brud 090801

Så mysigt det låter ingis!!! Du skriver ju jättebra med en hand, kan ju vara bra att kunna det en tid framöver Isabella (Bella) är ett riktigt fint namn, och de andra två oxå!

Ringde precis mvc, står på deras hemsida att det är telefontid 14-15. Men när man ringer dit då är det tydligen tel.tid 16-17, dåligt med ouppdaterade hemsidor tycker jag... men men får väl vänta en timme till då och så ringa igen.

• Villemoa

Idag var vi på bvc och det var lite småjobbigt när Moa fick sprutan i armen. Hon skrek som en stucken gris!!!

Ingis; kommer ihåg när Moa var nyfödd och skulle ta PKU-provet. Vi blev också arga på bm för hon kunde inte sticka in nålen ordentligt så hon grävde och grävde. Hon blev nog lite nervöst när vi hängde över axeln på henne så hennes hand skakade och jag trodde jag skulle dö när jag såg hur hon "misshandlade" min lilla tjej som skrek som en stucken gris då också! Ni kan ju tänka er hur hon stod där och stack den där lilla kycklingen på 2430g.....hon hade blåmärke över hela handen stackaren!

Jag var ju också på mvc idag och där skulle det tas blodprov. Min bm har en läkarkandidat hos sig som skulle ta provet. Jag är ju inte så där jätteförtjust i sprutor och ville bara att det skulle bli överstökat men icke! Kandidaten stack mig i vänster arm tre gånger tror jag men inget blod kom det. Så vi fick ta en paus för de tyckte jag såg lite blek ut...så bm gjorde det i högra armen. Nu kommer jag få två snygga blåmärken i båda armvecken, det kommer ju se jävligt snyggt ut!
    Fick läkartid nu i oktober för att prata om förra graviditeten och varför Moa var så liten och så ska de beställa ett extra ultraljud till v.32. Min bm beställde också tid till vanliga ultraljudet som vi får gå på tidigast om sju veckor, en evighet om ni frågar mig!!

Oj, vad långt det blev! Hoppas nån orkar läsa

• Villemoa

Just det ja Ingis; vi funderar på Elvira i tilltalsnamn om det blir en flicka (som jag tror att det är) Det låter sådär lagom busigt och det passar bra ihop med Moa, som är sådär lagom busig

Isabella är jättefint by the way!

• Ninnnis

Usch och fy för blåmärken efter sprutor! Jag är lyckligt lottad och har tydligen väldigt "bra" blodådror, för de brukar kunna välja och vraka när jag lämnar blod till exempel.

När jag var liten slog jag upp läppen och skulle sys. Jag gallskrek såklart, och min storebror rusade fram och slog läkaren för att han gjorde lillasyster illa

Maken är i Tyskland och jag & vovven myser i soffan efter långpromenad i solen

Svar på tråden I vått och torrt och väntan