Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått och torrt och väntan

Leksi, GRATTIS
    vad kul, men herregud vilket tempo du verkar ha på din lediga tid!

Ingis, visst vore det vansinnigt praktiskt om man kunde stänga av bittra sura pappor som är osmidiga som gipsade flodhästar inmurade i kassaskåp??
    Själv har jag en sån svärfar... han är jävligt billig på auktion idag, igen!!
    Bittrare och elakare gubbe får man leta efter! Men skit i han annars snor han bara min energi!

Idag har jag knatat upp och ner för fjället i 3,5 timme.. TRÄNINGSVÄRK!!
    Så nu ska jag rensa kantareller, vinterns förråd är nu plockat, blir det mer blir det bonus Elak mamma som jag är tvingade jag med 12 och 9 åringen, när det klagades för mycket ledsnade jag och röt:
    -Håll käften och gå nu!! Du kan inte stå kvar där och glo, glo i backen så vi får kantareller!!!  Två sekunder senare slog ångesten till och skulle just be om ursäkt då jag upp täcker 12 åringen på skalle i backen, glatt sjungande och plockandes kantisar...toro inte de har så stor respekt för sin mamma, eller så känner de igen PMS när den tar över mig

Rapport om syrran:
    Säng och toa-läge, dvs hon får gå på toa men inte mer, UL idag visar att tvillingarna mår toppen och är lika stora Allt stabilt just nu, minst två veckor på sjukhus, ev hela grav ut.
    Mindre roligt är att pga svininfluensan får ingen utom hennes sambo besöka henne, inte ens deras lilla dotter som är 1.5, gissa om hon har ångest över det!
    Vi hoppas hon ska få eget rum så att åtminstone dottern får komma dit!

Kram på er

• Fjällbruttan

Nää... det var inte så fint, dugg regn hela dagen och vi var blöta inpå trosorna när vi körde hem... men det gäller att vara före turisterna som brukar dyka upp på helgerna

hmmm......hade velat se räddningtjänstens min om vi kört av vägen och behövt hjälp när vi for hem....
    För att inte blöta ner sätena drog vi ner byxorna till knäna och satte oss...
    Tur att det bara var 1 km hem

• Fjällbruttan

Andbeyond, Lycka till imorgon och hoppas att din dg blir fullständigt underbar och att ni får njuta av er kärlek till varandra (ehhh.. lite konstigt blev det Njut hur ni vill ) och jag är jätteavundsjuk på er resa! Här regnar det... Villocksåsolabadashoppaochdrickavinochölochnjutaavtillvaron

Kan nästan garantera att buketten blir dskitsngg för jag har aldrig sett Blommis göra  nåt som inte är supervackert

Ingis, som Villemoa skriver, kroppen vet vad den gör, gäller bara att hjärnan fattar det så man inte motarbetar sig själv Trean var roligast att föda, för då var jag med hela tiden, min hjärna är lite seg
    Tvåan gick toppen också, bara det att det var lite bråttom på slutet så jag fick krysta fast jag inte hade värkar, det var lite läbbigt, men det gick strålande!
    Ettan hade jag en dumihuvudetjävlabarnmorskasomkangåochdöfrivilligtack!
    När hennes kollega bytte av och PRATADE med mig gick allt toppen, så se till att du och älskling är överens så kan han fajtas för dig om du inte skulle vara nöjd, du har rätt att byta

Nu ska jag gå och skala kålrot (nä, inte mitt huvud) här ska det bli fläsklägg och rotmos till middag

• Fjällbruttan

Jag kan inte stava, jag kan inte stava, jag kan inte stava.....

Hoppas ni fattar ändå.....

dskinsngg= skitsnygg

Här är paradrätten pyttipanna när det är bråttom....

• Fjällbruttan

ingenjörsbruden skrev 2009-08-21 16:20:29 följande:
    Hoppas du menar att det är fryst pyttipanna...för annars är det ett jäkla skärande om man ska göra pyttipanna från skratch! dskinsngg= skitsnygg = så snygg så det inte går utan att svamla trodde jag det var!

Åhhh, du är en mycket klok kvinna, förstår mig precis

Finns pyttipanna i annat än påse i frysen???(undrar hon som är kock..... )

Lanovia, blev just avundsjuk på dig, Sommaren med Göran hörs vara skitbra, både in 12-åring och min pappa (65) tyckte det. Låter som en jättetrevlig kväll!

Mu är alla kantareller förvällda, så när de svalnat ska de ösas ner i påsar och rysas, det är vanliga gula förresten, vi är ju lite sena här i norr
    Fast några hamnar nog på en macka sent ikväll när stora tjejerna åkt till sin pappa och lilla vild sover=mysstund
    Tyvärr känns det som indianerna är i antåg, grining och känns som bäckenbotten ska rasa ner i golvet.... bläääääääää

• Fjällbruttan

Blääääää... jag kan inte stava!!!! Tangenteran flyttar på sig när jag skriver!

Mu=Nu
    rysas=frysas

Finns det nån typ av textningstolk som kan börja jobba för mig???

Det absolut värsta är att jag är skitpetig när jag läser tidningar etc.... hittar direkt syftningsfel, felstavningar och dyl. och ändå skriver jag som en krabba själv!

• Fjällbruttan

Hej
    Trillade ur cyberrymden i fredags kväll och herregud vad man har mycket att läsa igen
    Hvidis... myyyyyys! Och kolla nästa gång du duschar om inte muffins ätit på ett tag...då brukar sprinklereffekten uppstå
    Dolly Parton kan slänga sig i väggen

Andbeyond... FRU andbeyond får jag väl skriva! Grattis Hoppas din dag blev som du/ni ville!! Tittar på regnet som jag ska ut i nu och tänker inte alls på Hawaii..

Inget + här heller, en mikroblödning i fredags kväll och sen har inget hänt... fast idianerna ska väl göra sin krigsdans imorgon om de cyklat rätt....
    Indianer... tror att det är för att de är röda...

Blomman, håller alla tummar och tår för att visningen går toppen och att ni får massor av bud!

Ingis, låter som att du boar.....  

• Fjällbruttan

Halloj!!
    Andbeyond, så strålande vackra ni var, och ser så lyckliga ut så man blir tårögd! Förstår att du älskade Blommis bukett
    Hoppas att ni får en underbar resa!

Ingis, Ploppa?? Jag vill höra det ploppet
    Fast jag vill nog inte bli ovän med dig, böcker där solen inte lyser verkar en anning...ehh.. obekvämt

Lanovia, VAD VAR DET VI SA?? Ät och må gott, din kropp är så smart att den inte behöver din korkade svärmor!
    Jag är fet som en gris men har fixa 3 graviditeter ändå utan diabetes (vilket BM alltid gormat om) och ungarna har varit normalviktiga, två av dem tom. ganska små,
    Så länge du äter mat och inte svullar i dig socker så är allt bra! Lyssna på tant nu
    Men vad fan gjorde du i ett tält?? Gravid?? när det finns varma sköna sängar... är du grav. luddig innanför pannbenet??

Ingig, snor förresten lite av Daa´s medusiner, förkylning och feber har slagit till här med
    Och mina indianer verkar gått vilse, har inget bra test hemma och min kompis som är borta har ett... men hon kommer hem ikväll
    Syns yttepyttesvagt streck o man kollar noga på ett såndär billigtest från billigatester så jag litar inte på det, dessutom molar det i magen....
    Blir väl ett minus ikväll ochså kommer indianerna cyklande imorgon!

• Fjällbruttan

Passion! Kramarkramarkramarkramar hårthårthårt!!

Åhhh om jag kunde göra nåt!!!
    Var precis ute i trädgården och tänkte på dig och undrade hur det hade gått...
    samlade Acklejfrön i massor tänkte höra om du ville ha till nya slottet, och så kommer jag in och läser detta!
    fanihelvetsjävlaskitsatansjävlastopp! Går det inte att "rensa i röret"?
    Hur mycket minskar det chansen? Brukar inte kroppen använda den äggledare som fungerar? Eller känner den inte av om det "bara" (förlåt uttrycket) är stopp?

Vad sa de på kliniken?
    Herregud vad jag öser ur mig frågor, svara bara om du har lust.
    BMW-ägarna tycker jag du ska gömma dig för, sätt dig i hallen med ryggen mot ytterdörren så de inte ser dig och låtsas som du ska sortera skor och så gråt en skvätt!
    Skit i dem, så jävla ofint att använda er uppfart, vill de titta kan de för f-n parkera nån annnanstas! Vet du, fick en ide´, gå och sätt en fet jävla böteslapp på bilen, hysta in pengarna innan de far och använd summan till ett IVF!

Kramkramkram

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-08-24 18:51:57 följande:
    Fjällbruttan, du är rolig du!Jag vill ABSOLUT ha Aklejafrön och jag har en plan just vad gäller Akleja så just bring´em!BMW´n har åkt nu. De fattade nog aldrig att jag var här...Jag är själv full av frågor och väntar spänt på att f¨höra det mer riktiga utlåtandet. Nu fick jag bara spontana kommentarer på det som syntes som hastigast. Har ingen aning om ifall det är något man kan göra.Kan de inte uppfinna ngn slags flaskborste?De ägglossningar jag haft inför de inseminarier vi gk´jort hittills har varit fler på höger-alltså den ssom är stopp i, än i vänster. Dvs kroppen vet inte att det är stopp. Mina chanser bör ju rimligen minska med 50% eftersom bara en äggledare är öppen. Sett i perspektivet att man dippar riktigt jävla ordentligt i fertilitet vid 38 så känns det ju lagom mycket som skymning...

Shit, att kroppen inte fattar det! När ska du få det "riktiga" beskedet?
    ch varför sa de nåt överhuvudtaget om de lämnar dig sen med miljoner frågor och funderingar, man vill ju veta NU!!

Inboxa mig din adress så kommer fröna

Svar på tråden I vått och torrt och väntan