• Daa

I vått och torrt och väntan

*börjar inse att det inte är någon större idé*

God natt, vänner!

• Daa

Häj.
    Grattis till bra siffror, Bruttan. *hjärtar det lilla budfröet*

Jenny: hoppas att det går bra på vc, så du får veta vad det är frågan om med dina indianrackare. Hur går det med armen? Ni har inget skruvstycke som du kan sätta fast ena stickan i?

Lanovia: bra jobbat med pappershögen! Klappa din gulliga hund från mig. *hjärtar också små små sockar*

Ninnis: skönt att det är bättre med dig.
    Tack för uppmuntran ang mitt inte helt imponerande spam-försök. Var tvungen att ge upp det när ögonlocken ramlade ihop hela tiden och hjärnan var förunderligt trög.

Villemoa: Spännande projekt! Kul att ni har kommit igång med det.

Hej Leksi! Hur är det med dig?

Blomman: lycka till med de små raringarna (alltså, kattungarna...)

Idag fick jag massa choklad med posten. Hade kommit tvåa i en gissa-hur-många-saker-i-behållaren-tävling som jag var med i när jag var i Göteborg. Egentligen fanns det bara ett förstapris, som min arbetskamrat lyckades knipa, men försäljaren som höll i tävlingen tyckte det var så kul att vi var etta och tvåa vi här uppifrån så han skickade tröstgodis till mig. Småpoppis hos arbetskamraterna blev jag, eftersom jag ställde påsen mitt i rummet och sa varsågod

*vinkar och kramar hela bunten*

• Daa

Efter-lunchen-däst... *gäspar*
    SÅ skönt att det är fredag idag. För det är det väl? Väl?
    Det är dags att börja fredagsstäda nu, men helst skulle jag vilja rulla ihop mig under en filt och wi'il nalta (övers. vila lite (fast vila ganska starkt)).

• Daa

*busloggar in på arbetstid *

Hurra för Ninnis som får till versaler!

Vi städar på jobbet på fredagar, så jag har inte fått gå hem än. Städa blev jag tvungen att göra ändå. Det drog ut på tiden, för det dök upp lite saker som jag måste ta itu med.
    Men snart får jag gå hem. Skönt, för det riktigt kryper i kroppen. Bäst att ta lite choklad.

Vi får besök av ett par vänner idag. De ska ha barn i april. Jättekul förstås, men jag kan inte hjälpa att jag blir lite störd av att det nödvändigtvis måste vara babyboom i bekantskapskretsen just nu.
    Förmodar att jag är lite extra känslig. Hade ju bestämt mig för att inte överanalysera kroppens påhitt, men ta mig tusan att jag kommer att bli fruktansvärt besviken över indianbesök mot slutet av nästa vecka! *viskar mantrat: många arbetskamrater känner sig jättetrötta och ganska illamående just nu... många arbetskamrater känner sig jättetrötta och ganska illamående just nu... många... många...*

• Daa

Hejhej.
    Jag orkade, Ingis!
    Ibland är det bara så skönt att ösa ur sig.

• Daa

Andbeyond: många kramar till dig. Sådär dåligt ska man inte behöva må... Hoppas verkligen att det hjälper med akupunkturen. *kramar om igen*

Fru Bygg: *hjärtar lilla Ella*

Hvidis: hur går det med hissen? Låter väldigt frustrerande att inte kunna komma och gå som man vill när man har en lillmuffin att promenera med. *skakar axlar och rumpa till Patapata*

Blomman: lät inte som en rolig lördag (å andra sidan tyckte jag att högskoleprovet var ett oerhört trist sätt att göra av med en lördag...) Mår du bättre idag?

Ingis: Snyft... men kraaam på dig! Vi väntar på dig.

• Daa

Irriterande med envis huvudvärk, Blommis. Fast tillvaron brukar kännas bra mycket lättare då magen blir stabil igen
    Själv svävar jag fortfarande på moln när jag tänker på att nästäppan är borta (och det är ju några dagar sen nu).

• Daa

Så. Nu är passaten otörstig och inpluggad inför nattens kyla. Och jag har invigt min nya arbetsjacka. Tror t o m att jag lyckades smutsa ner den lite. Nu måste jag skaffa grejor att ha i fickorna. Ska nog börja med några schyssta pennor, för såna finns det speciella fack för.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan