• Daa

I vått och torrt och väntan

passionsblomman skrev 2009-10-29 11:36:29 följande:
    Just det!Bestäm dig för "Ovanligt Bra Daa" istället! OBD dvs. i sällskap med B2 väntandes på B2JR och OBDMinior.
    (vilken massa komplicerade bokstavskombinationer det blev (vilket egentligen borde passa en latent matematiknörd som jag ) )

Håller med de andra om att du inte ska behöva hamna mellan prestige-kamper eller stå till svars för vad andra kliniker gör och informerar om.
    Hoppas innerligt på att ni ska få ta ner en vacker stjärna. Med eller utan assistens. *kramar om*
  • Daa

Bruttan, HJÄLP!
    Förstår att du är skakis. Det hade ju kunnat gå hur illa som helst! Skönt att ingen blev skadad... *kramar*

• Daa

Blommis: härligt att få prata med en urtrevlig människa. Bra jobbat att ringa vidare. Nu är ni igång! *peppar*

Lanovia: det är klart att du inte är äcklig och oattraktiv! *peppar vidare*

Sonja: hoppas att de kryar på sig och att resten av familjen klarar sig från att bli sjuka.

Kapitlet makar: min man var väldigt dämpad idag när jag kom hem från jobbet och efter att jag bearbetat honom lite kom det fram att han var lätt traumatiserad efter gårdagen. Han hade tyckt att det var riktigt jobbigt att se sin hustru så otröstlig utan att kunna göra något och vi konstaterade att jag inte låtit så trovärdig när jag med tårarna strömmandes snyftade "men jag är bu-huu inte så ledsen som jag snyft som jag bu-huuu låter!" Att se mig gråta sådär hade dessutom väckt upp hans gamla känslor kring MF:et. Utöver det hade han blivit besviken över att det inte blev nån bebis den här gången och grubblade över om det kanske är fel på honom.

När han är ledsen blir han tyst och eftertänksam. Helst vill han vara ensam och jobba med något. Jag uppfattar honom som avståndstagande och känner som om det är jag som gjort något fel (även om det inte är det han tycker). Där har vi en källa till trubbel, särskilt eftersom jag måste dra ur honom: 1. att han är ledsen/bekymrad över något, 2. vad det är som gör honom ledsen/bekymrad och 3. att det inte (om det inte) är mitt fel.

Idag fick vi iaf ett bra samtal om vad vi egentligen håller på med (alltså, försöka få barn) och vad vi tänker kring det. Han verkar lite mer harmonisk nu efteråt.

*vinkar till alla*

• Daa

Hej lillabruden!

Maken och jag tänker ganska lika i det mesta, det är bara när vi är bekymrade och ledsna som vi bearbetar på helt olika sätt. Han vill som sagt vara tyst och ensam medan jag vill prata, analysera och bli kramad. Det är nånstans i mitten vi får försöka mötas.

Kram tillbaks! Och ja, din nya frisyr är jättefin.

• Daa

Hihi. Förstod det. Funderade på om jag skulle svara här eller där

lillabruden skrev 2009-10-29 20:52:24 följande:
    jag tror min data är förhäxad....trodde jag skrev i tantvarningen!
  • Daa

Hejhej!
    Sent blev det innan jag fick gå på lunch idag och magen ryter som besatt.

Sonja: obehagligt när hon har så hög feber.

EA: du kan få lite såndär tant av mig. Delar gärna med mig av överflödet som lite väl gärna flödar över... typ.

*skrattar åt Ninnis gudsons påhitt*

• Daa

Busloggar in på arbetstid för att konstatera:

15 minuter tills det är helg! *försöker hoppa runt, men orkar inte riktigt*

Under min korta graviditet hann jag växa ur min favoritblus och tänka "hjälp, var ska detta sluta?" (på tal om bystmått). Delar gärna med mig jag också.

• Daa

DD:n blev trång för mig också...

lanovia 08 skrev 2009-10-30 14:30:54 följande:

*harklar mig o mummlar något om kupa F* (har gått från DD till F genom att bli gravid)
  • Daa

Bruttan: åh, det var tråkiga nyheter för din kompis. *saknar ord*

• Daa

Ingis: nej, så trist att han tog det så... *kramar om*
    Hoppas han kommer på bättre tankar snart.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan