I vått och torrt och väntan
Okej. Då nynnar jag lite så länge.
Tanken på att sova känns riktigt bra, så jag ska nog försöka mig på det nu...
God natt, vänner!
Okej. Då nynnar jag lite så länge.
Fredag! Mer än halva arbetsdagen avklarad!
Leksi: hej på dig! Jobbigt att vara så trött. Klokt att gå och lägga sig i tid. Skulle nästan vilja ha en sån bil, en risig rackare med LYX-plåt (fast maken tycker att jag ska ha en med BUS på. Fattar inte vad han menar...)
Ninnis: åh, myskväll med grabbarna. Så de där DAA-bilarna finns hos er också? Hittade faktiskt en när vi var på Cypern.
lanovia: bra att maken börjar förstå också. *kramar*
EA: förstår att det kan vara både skönt och svårt att de inte hittat några fel. Hoppas det tar sig för er. Men hjälpen är ju runt hörnet, som sagt. Gullig make du har.
Blommis: ja, det är tidigt att gå och lägga sig (hade gärna hängt här en stund och surrat lite ), men om jag vill få sju timmars sömn måste jag sova senast 22.30 och behöver jag sova längre än så blir det ju tidigt sovdags.
Ingis: besvärligt med lillans matvanor. Det är ju onekligen en praktiskt lösning med tutten.
Tack för kramen. Har varit lite gladare, men nu när illamåendet kommer sköljandes blir jag sur igen. Och inte blir det bättre av tröttheten.
Idag har jag slagit en arbetskamrat och en samåkningspolare i chicken race med sparkcyklar. Båda hävdar att de inte fattade när jag påpekade min triumf. Yeah, right. Som om de inte begriper vad som är på gång när någon spänner blicken i dem och styr rakt på dem. Tss!
Ninnis: inte riktigt på riktigt... jag råkade möta dem i korridoren, först den ena och sedan den andra. Och så fick jag väl nåt infall...
Leksi: åh, vad roligt med UL! *hjärtar den lilla bebisen*
No niin, dags att jobba igen.
Hoppas ni får en fin fredagseftermiddag.
*kramar om er alla*
Kikar in med ett hej.
Börjar med...
Hej, Pumpkin! Stort grattis till er.
Ankan: underbart att UL såg bra ut. *pustar ut och kramar om*
Det har varit konstiga dagar med humörsvängningar vars like jag aldrig känt i min relativt känslokalla kropp (eller "känslokall" kanske inte är ett bra ord. Brukar iaf ha väldigt lång till gråt). Offrar nu tio minuter av min lunch för att få lite dagsljus och frisk luft (såå fint nu när snön har kommit ) för att kanske ta udden av nedstämdheten (som kanske kommer av mörkret). Det verkar fungera, för igår var jag normal.
I helgen och kvällarna som varit har jag inte orkat sitta framför datorn eftersom tröttheten och illamåendet tar för mycket energi (hur störande är inte det, ogravid som jag är?!).
Så. Det var ego-utbrottet.
Läser och tänker på er alla.
Haha! Den där vaccineringen har jag gjort bort för länge sen (får en krypande känsla som viskar "försökskaninförsökskanin"...)
Åh, så kul med träff! Eländes att det här landet är så långt.
Blommis: det nyper verkligen till i hjärtat när jag läser ditt inlägg om ordet "ingen". Skönt att han har börjat få lite fler kompisar.
Sonja: stämmer in i Ingis morrande.
Lanovia: bra jobbat med spamningen på morgonen. Och bra gasat på eftermiddagen. Du är en förebild för oss alla Men oj, vilken jobbig dröm.
Ingis: undrar också vad ett mammasamtal är och om man verkligen kan bli underkänd
Ninnis: vad blev det för träning?
Pumpkin: visst var det på fredag du har tenta? Lycka till med pluggandet.
Tack för kramar. Är f ö på dag 15 i min cykel så humörsvängningarna har inga som helst hormonella förklaringar (mig veterligen... ). Men nu har jag inte upplevt dem så våldsamt de senaste två dagarna. Alltså är jag för tillfället ganska nöjd.
Kram på er, hela bunten.
Hej!
Fett imponerad av morgonens spammande, Ninnis och lanovia
Kul med hundmyskväll, lanovia (och hjälp, så snart det är dags ). Och Ninnis killar kommer hem! *klappar händerna i förtjusning*
Sonja: skönt att ni är friska nu!
Ninnis: goaste lilla gudsonen, då! *smälter*
Hvidis: *hjärtar lilla E och den darrande underläppen* Smommy-artikeln (ja, har tjuvläst på arbetstid...) fick mig att fundera på om det verkligen är en bra idé för en annan att försöka bli mamma.
Ankan: så skönt att ni kan glädjas nu. Så glad för er skull!
Fru Bygg: kan tänka mig att det är svårt att fatta
Ninnis och lanovia: jag är ganska övertygad om att ÄL har kommit och passerat för den här gången *drar häftigt efter andan*. Fast det dåliga humöret kom för tidigt för att ha något med ÄL att göra och illamåendet och tröttheten har varit mina följeslagare i över en månad nu. Men ta mig tusan om det inte känns bättre idag... *hoppas*
Förresten, lanovia, den där nördlooken, vad är det?
*hjärtar lillankan*
Här är en till som gjorde så
Hej på er!
Är nästintill förstummad inför den enorma mängd inlägg som ni har åstadkommit den här förmiddagen. Heder åt er
Jag gillar mörk choklad med chili. Har inte vågat mig på den med havssalt ännu (hmm... har nog chilichoklad hemma när jag tänker efter. Maken (som inte gillar den) köpte hem den en dag tillsammans med en påse lakrits. "jag visste inte vad du ville ha för godis, så jag köpte båda". Eftersom jag inte bett honom att köpa godis överhuvudtaget fick han väldigt många pluspoäng. )
*vink och kram*