• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

Daa, det är väl verkligen inte konstigt om man från tid till annan ibland känner starkt igen över något som ligger bakom en! Oavsett vad! Och det du gått igenom är faktiskt ganska nyss dessutom!

• lanovia 08

Tyvärr inte. Ialla fall inte om jag skall frakta hem hunden per fot som jag har lovat mannen.
    annars får jag köra hem bilen och han gå hem. Vilket han redan föreslagit, men jag vill inte att han skall behöva göra "allt". han tog ju morgonpromenaden imorse, som det nog var min tur och lite till att ta, eftersom jag var så trött.

Daa skrev 2009-10-26 12:13:58 följande:
    Hinner du "ta en morfar", som Ninnis brukar uttrycka det? lanovia 08 skrev 2009-10-26 12:12:56 följande:
  • passionsblomman

Nu måste jag verkligen ta mig samman och åka iväg, vi ska ju till af och til badet ju.

Vill ni se mina nya mattor och balkonglådorna iutanför mitt köksfönster? De är i mitt galleri nu.

• lanovia 08

samma för mig.

passionsblomman skrev 2009-10-26 12:16:48 följande:
    Får bara upp "fel-sidan finns inte" Vad är det och vem? Hurra!
  • Fru Bygg

Daa: Hela barnkarusellen gör att man gråter mer än vanligt. Förstår att känslor kan komma över en helt plötsligt, men skönt att det kommer mer sällan. Jag har aldrig gråtit så mkt som jag har gjort nu. Nu senast grät jag hos min barnmorska när jag var på besök där i fredags (har fortfarande inte riktigt läkt sen förlossningen), men BM sa att man gråter mkt när man precis fått barn pga sömnbrist och alla hormoner, så det känns bra!

• Jenny står brud 090801

Tack för alla kloka ord och kramar! Skulle verkligen behöva kramar från mannen nu men han kommer ju inte hem än på många timmar...
    Ja, det är sprutan som är orsaken till inflammationen. Möjligt att de gav den fel eller att jag hade otur. Tur att jag är ledig denna vecka är ju inte kul att vara sjukskriven men inget kul sätt att tillbringa höstlovet på. Och nej, jag kan fortfarande inte sticka. Och inget annat heller mer än att titta på tv och skriva här (med en hand)

Lanovia: Roligt med överraskning! Jag fyller 25 i februari, kanske skall börja ge mannen lite tankar kring överraskning för mig

Hvidis: Esther är ett underbart fint namn! Härligt att ni har bestämt er.

Får väl återgå till "Sjunde himlen" på femman en stund...

• Ninnnis

Det verkar inte funka att klicka direkt på länken, men det går nog om ni markerar hela länken och kopierar till sökfältet?

passionsblomman skrev 2009-10-26 12:16:48 följande:
    Får bara upp "fel-sidan finns inte" Vad är det och vem?Esther! Hurra!
  • Fru Bygg

Lanovia & EA&MJ: Utflykten till svägerskan gick alldeles utmärkt. Lilla Ella visade sig från sin bästa sida. Visserligen ville hon inte ligga i vagnen och sova klart när vi åt mat, men det hade ju inte min svägerska ngt emot alls! Folk som kommer på besök eller som man besöker gillar ju att hon är vaken istället för att sova!
    Men iallafall, så gick det fantasiskt. Det är skönt att Ella gillar att sova i vagnen och i bilstolen, så det kommer nog att bli fler och fler utflykter. Att man sedan slipper laga mat är ju också ett stort plus!

• Ninnnis

Lanovia, jag har länge tänkt fråga dig hur det går med spelandet och repandet nu?

Svar på tråden I vått och torrt och väntan