*kramar Jenny*
Skit med armen, är det vaccinationen som ställt till det så?
Det är tur att det finns hjälp att få när det gäller indianerna och att bli gravid. Men det känns nog alltid skit när man behöver ta till den hjälpen.
När vi påbörjade våran undersökning hade jag väldigt dubbla känslor, visst det var underbart att veta att nu fanns det förhoppingsvis någon som kunde hjälpa våra kroppar på vägen om vi inte fixade det själva. Men samtidigt känns det jättejobbigt att behöva ens fundera på att ta den hjälpen. Det var emot all stolthet, är jag mkt sämre än alla andra som behöver hjälp`??
Svaret är ju givet NEJ!
Ialla år har du ju fått höra hur lätt det är att bli gravid, räcker nästan att bara peta på en kille. Om du sedan missar ppillrena en dag så är det ju helt uppenbart vad som kommer hända. Ok, jag överdriver lite nu. Men det är ju åt det hållet informationen man får när man växer upp lutar. Sedan att indianerna kan spöka och graviditen ta lång tid att få till det får man själv upptäcka på vägen.
Det är klart att det inte var så här du hade tänkt dig att det skulle bli under erat barna-görande. Men det är många som den vägen får gå, många fler än du nånsin får höra om och försök vara glad för att det finns hjälp att få. snart är förhoppningsvis indianerna här igen.