Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt och väntan

hejhej!

Håller med Pumpkin....där Blommis o Ninnis är...brukar det finnas mkt inlägg! Jag är ju inte helt oskyldig heller hahaha!

Ja, Pumpkin! Inboxa mig din mailadress så ska du få se ett par söta små BT-sessor!

Blommis: Fy för baciller....hoppas att det inte bryter ut utan bara försvinner....Fick hjärtsnörp av Skorpans ring runt "ingen"....det är bara en tidsfråga så har han hinkvis med kompisar som han kan CYKLA till...kommer ihåg att han tyckte det skulle vara positivt vid er flytt.
    Hur går det med soffan o matta? Är så nyfiken...har ni beställt o så?

Daa, *kramar om* låter jobbigt...men frisk luft brukar göra underverk!!

Lanovia o Ninnis: Vi kommer t 12! Var ska vi ses? Helst ute i friska luften....o ja...barnvagnen gör det knepigt osså....

Stor kram t alla! Busan har somnat i famnen....

• ingenjörsbruden
    Sonja68 skrev 2009-11-11 13:10:06 följande:
    Blommis: jag snyftar också till när jag läser ditt inlägg. Det nyper till i mammahjärtat Men nu så har han ju fler än "ingen", så det är ju på väg att bli bättre. Men jag förstår hur du menar. Bruttan: Förstår precis hur du känner också!! När vi var sjuka, jag blev sjuk när maken redan var bättre, och jag hade feber. Då ville jag få göra som maken gjort; bara ligga och sova några dagar och inte göra NÅT, förutom snusa på lillskruttan som också var dålig. Men tror du jag fick det? Nähä. EN dag låg jag och sov. "Ska vi äta nån lunch idag?" frågade han. "Jag vill inget ha men du får f*n fixa nåt åt ungarna!" fräste jag.Jaha, sen fick man ju höra hur DUKTIG och HJÄLPSAM och OMTÄNKSAM han varit som gjort lunch och låtit mig få sova. Men fan, när ungarna behövde medicin, torkas i rumpan, vatten osv, osv, då får dom gapa sig hesa innan han reagerar, och då har jag ju redan blivit väckt Man får ju nästan för sig att han gör så på pin tji bara...KOmmer ut i köket och där står alla kastruller odiskade och tornar upp sig som ett berg på diskbänken. Han fattar inte att även detta måste han göra när jag är "satt ur spel". Alla ni andra, kramen på er och sköt om er!
    Moooooorr
  • ingenjörsbruden

Såå...nu ligger Busan i soffan o nannar.

Uppdateringar om huset....har fått dit ytterdörrarna nu (haft provisoriska innan) som är i ek...supersnygga! men fönsterlisten är i ljus mässing....ljuuus gul...suck...o vi som har grå metall överallt annars...jahapp....spännande va?!
    Får se om vi ska byta eller det funkar ändå.

Har idag suttit o granskat köksritningar inför avrop....såklart lite som e fel.....men guuuuud va vi längtar!

Allt är bra med maken o mig nu....
    Var på mammasamtal igår...blev godkänd!
    Fick en bra bok, Håll kärleken levande. Hann läsa lite o MKT stämmer!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-11-11 13:39:49 följande:
    Ingis: Mattorna ligger i salen och kattorna tror att de ska vara för att sätta frambenen i och "kloa" sådär som de gör när de sträcker sig bakåt. De fattar inte att de leker med döden...Soffan hade vi med oss hit i flyttbilen. Had fått sitta på golvet annars ensam med sonen tills sambon kom hit. Det gick ju inte!
    *plockar fram ärtröret o lägger mig i bakhåll för katterna*

Den röda soffan??? Klart ni måste sitta o mysa i ngt! Fick för mig att den soffan fått dålig recension...eller var det företaget... nåja....ammningshjärna!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-11-11 16:43:07 följande:
    Åh, vad ni skriver... Några dagar hinner man inte titta in och man har mängder att inhämta! Det får bli lite senare! Vill bara säga hej! Allt bra och jag ska vaccineras nästa vecka... Aj!
    Me too...*aj*

Blommis: Gött m stoooor soffa! Gråterska borde införas igen....hade nog löst arbetslösheten i landet!

Ninnis: Har du koll på fik som funkar t söndag? Citygallerian?

Lanovia: Ja vi hoppas å¨fint väder....brukar finnas ngt ställe som har uteservering.....

Fru Bygg: visst är det härligt med så många timmar sömn i sträck?
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-11-12 14:08:06 följande:
    Har lagt in en bild på lillankan nu från UL.Tror att det man ser som en pussmun är högra handen.Den tyckte om att ha dem uppe och framför ansiktet
    Naaaaaw vilken liten pussanka!
    Kommer vagt ihåg...det känns så länge sen....att min mage inte var så stor heller i v 20...en antydan typ....men SEN! Sen kom kulan! Tittade på foto för ngn dag sen....var inte så liten i v 39 direkt!
    Kanon med bara 3,5 kg!

Ninnis o Lanovia era spammare! *fnissar*

Ninnis: Vilken gulle-gudson du har! *smälter* Tur i oturen att chefen var ledig när hon fick influensan...
    Det där med vaccinering...tänk på att man kan vara smittbärare o småttingar 0-6 månader inte vaccineras...men jag resonerar liksom du, Ninnis, att det nog är bättre att gå igenom den än att vaccineras om man kan.

Blommis: kul med flera mattor! Blir så ombonat o mjukare ljud med mattor...vill osså ha....men maken tycker inte vi ska skaffa mattor när vi har katten....*surar*

Hvidis: jobbigt med snett dygn....men vore väldigt intressant att höra vad din syster har för taktik med sina 20-08 sovandes barn.

*stämmer in i visslandet för Daa*

Vill osså ha massage o dansa pata-pata....får väl nöja mig med en promenad om jag hinner idag!
    Har storstädat lgh o tvättat 2 maskiner med tvätt...så nu är hemmet i fas igen!
    I morgon kommer min mamma o passar Busan! Hoppas hinna med massor...men ja...hahaha en del blir väl gjort iallafall!
  • ingenjörsbruden

Hej Flickor!

Mamma är här o passar busan så jag ska bara kika in här som hastigast!

Ninnis/Lanovia/EA Var ska vi ses? Samma som förra gången vi träffade Lanovia?

hahahah nu är syrran osså här....stackars Bellabus blir söndergosad!

Massa till er alla!!!!

• ingenjörsbruden

Ninnis/Lanovia/EA: Okidoki! Då ses vi på samma ställe som förra gången!
    Ninnis: Ta med dig vovven....
    Har sett att det ska bli fint väder! *håller tummen*

Svar på tråden I vått och torrt och väntan