• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

Från det jättehemska ett snabbt kast till något annat:

Nyss höll jag på att fnissa ihjäl mig!

Har varit iväg och hämtat min sambo på jobbet medan sonen däckat på soffan.
    (jo, jag har ångest om jag lämnar honom men han hade själv okejat det och kan ringa mig om han skulle bli skraj)

Nu är vi ju hemma igen och jag väcte honom för att få över honom i sin säng istället. (numera kan jag knappt lyfta honom längre, så han behöver hjälpa till)

Ungen ställer sig käpprak på golvet med kalufsen på ända-han måste ha gnussat skallen mot soffans armstöd å det mest frenetiska! Svintohår!!!
    Sedan raglar han iväg mot hallen och jag säger "nej nej-till sängen!" varpå han fräser "jamen VÄNTA!!!" och jag fattar att han ju såklart ska till wc.
    Väl utanför wc står han bara där och går inte in. jag säger att jag ju tänt lampan så varför går han inte in?

ÅÅÅH! fräser han då, går tillbaka till soffan och kryper ner under filten.
    När jag säger "men gubben, ställ dig upp och gå till din SÄNG", hojtar han"MEN kan du vänta tills jag hittar den där PÅSEN man brukar ha!!!"
    därefter stampar han iväg nerför hela långa trappen och vidare in i badrummet nere. Jag går efter och frågar vad han GÖR egentligen.

Samtidigt som jag frågar det hör jag tydligt vad han nog faktiskt gör

Kikar in och är står min son och kissar i badkaret!

-Vad GÖR du?

-Kissar! Jag är jättekissnödig!

*skvalar i en evighet*

-Jotack, jag märker det!

Ni anar inte hur rolig min sömngångare till trollunge såg ut!

• passionsblomman

Såklart du gör!

jag tvekade faktiskt om jag ens borde visa den där länken här. Men så kunde jag inte hålla mig!

Förlåt ifall jag rör upp allt för någon helt i onödan!!!

Villemoa skrev 2009-11-02 21:49:41 följande:
    Helt sjukt!! Jag mår illa!! Klart man nu tänker på sitt egna missfall...
  • Ninnnis

Min kollega kom precis hit med sin 7-årige son. Han har feber och får därför inte vara i skolan, men hon tyckte alltså att han kunde vara här hela dagen, på vårt gemensamma kontor... Det tyckte dock inte högsta chefen, så hon blev hemskickad igen. Tyvärr är närmsta chefen fortfarande sjukskriven pga axeln, så det blir till att jobba ensam mellan klockan 07-17 idag också... Vi har event här idag, så det blir fullt upp. Suck. Jaja, jag får ju övertid som jag får ta ut en annan dag.

• lanovia 08
    Gapskrattar. Skön son Blommis!!!

Ninnis, hur tänkte din kollega egentligen? Att stackars sonen inte kan få vara hemma och vila + riskera smitta er på jobbet. Hmmm... låter smart av chefen att skicka hem dem.
  • lanovia 08

Ankan vad synd att du inte kan. Vi har ingen vidare tur vad gäller träffas.

Ninnis och Ingis kul att ni verkar kunna! (då blir det träff på min födelesedag )
    Hur har Hvidis det? är det någon annan jag glömmer. säg till isåfall, jag hoppar inte över någon av elakhet bara ev tankeförvirring.

• Ninnnis

Lanovia, hon tänkte nog inte så mycket alls, tyvärr... Hon tyckte nog synd om mig som skulle jobba ensam och lång dag idag också, när vi dessutom har event, men det är ju bättre än att jag också blir sjuk. Såhär i diverse influensatider när alla får besked pm att hålla sig hemma när de är sjuka känns det ju lite konstigt att ta med sig ett sjukt barn.

• lanovia 08

Jag klarar knappt vara aktiv här på kvällarna just nu. Jag klarar jobba och sedan gå hem och fixa det som behövs i huset. Även om jag inte gör något i renoveringen blir det lite annat pyssel någon måste göra. Därefter däckar jag i soffan, även i går somnade jag mitt i stickandet.
    Jag läste här några gånger i går kväll men orkade inte skriva.
    passionsblomman skrev 2009-11-02 19:51:29 följande:
    I´M BACK!!! Fast känner jag er rätt så är det de stilla timmarna på dygnet här i tråden nu...
Svar på tråden I vått och torrt och väntan