• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

EA: Mera film och godis åt folket i November!!!
    Vad duktig du är som ska träna. Det borde jag verkligen också, men jag har inte ens gått på introduktion än på det där gymmet..

• Hvidbrud

Hej!
    Vi hade också massr av kattungar varje sommar när jag var liten, så helt fel blev det inte .
    Nu ska vi ut och gå. Det var meningen at vi skulle hälsa på svägerskan och kusinerna idag, men svägerskan var trött (kan man ju förstå med tre barn varav ett är 2mån...) Så det blir i morgon istället!
    Idag ska jag laga kalops- farmors recept!

Krya på dig kramar till Sonja!
    Min lilla sov 9 timmar i sträck igår! Wow! Hon är ett matvrak utan like! Vägrar släppa tutten. Hon ålar och har sig för att pressa ner mer. Så sööt, men sen kommer ju det extra upp igen över både liten och mamma, då är hon mest äcklig . Men söt...
    Nä, nu gnyr hon för mycket!
    KRAAAAM!!!

Instämmer med Ingis, at en gåtur skulle passa bäst näsa söndag

• Ninnnis

Öööhhh.... *kliar mig i huvudet*

passionsblomman skrev 2009-11-03 14:47:50 följande:
    Passion om jag får be min söta!
  • Ninnnis

EA, det är så trist när det liksom hopar sig sådär. Jag vet precis hur det känns... Du får tänka på allt du kan göra som inte väninnan kan, typ sova länge, dricka vin, träna osv. Jag försöker verkligen passa på att uppskatta den frihet man faktiskt har som barnlös, så länge det varar (visserligen väldigt länge, tydligen, men ändå...)

Bara för det ska jag också gå och träna idag, sen ska jag handla, men inte laga mat förrän imorgon, utan istället ta nåt ur frysen och lägga mig i soffan och titta på Desperate Housewives och gå och lägga mig klockan 22. Allt detta hade jag bara kunnat glömma om jag hade haft en bäbis, därför ska jag glädjas åt det nu

• lanovia 08

Oh herregud hur skall jag hinna med att göra något vettigt idag på jobbet mellan mina privata möten och jobbets olika möten. blir stressad av allt annat som hopar sig. men bara att ta tre djupa antetag och inse att inget går ifrån mig (tyvärr)

Aurorabesöket gick kanon. jag hann så klart inte mer än att sätta mig i soffan innan jag började böla. Men det gjorde ju ingenting, hon frågade och förklarade massor. Märktes att hon var van med mammor som var rädda. Var väldigt skönt att bara få prata och få en del förklarat om vi undrade över. Detta möte var bara prat. Till nästa gång skall vi ha pratat igenom vad vi vill skriva i en förlossningsplan. Vi kommer även någon gång framöver få komma med upp till förlossningen och titta. Vilket hon snabbt sa inte blir idag när jag började böla lite extra. är ärligt lite rädd för det besöket, men kommer vara väldigt nyttigt, det inser jag ju.

• lanovia 08

Ingis träffen gäller nästa söndag ja, den 15e.

Finns massor mer jag skulle vilja kommentera på men hinner inte.

Jo EA *kram* jag förstår precis hur du känner.

• passionsblomman

Ååå Lanovia vad BRA det är att du får komma på de där samtalen och att hon verkar så bra!

Tjut du, det är väl ett bra sätt att få ur sig en massa.

*sa hon som knappt vet något annat sätt*

• Ninnnis

Åh, vad skönt att det kändes bra Lanovia!

Här är en till som är storkonsument av näsdukar...

Nu har jag ätit en saftig äppelkaka som blev över från eventet, så nu är det hög tid att åka och cirkelgymma lite!

• lanovia 08

Ja det känns faktiskt helt underbart att få göra detta. och en sak är att vi blir garanterade plats på sjukhuset som ligger närmast oss tack vare detta (där vi går hos aurora) annars kan man bli skickad till andra ställen om det är fullt.

nej nu är det dags för aurora. *pust*
    Räkna inte med mig mer här ikväll, lär däcka när kursen är slut, 3h lång.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan