Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Daa skrev 2009-10-15 21:20:18 följande:
    Tänkte hoppa över spänningen, jag. Dagarna får bara gå och plötsligt så: "hoppsan, indianer!" eller "hoppsan, inga indianer!" Och det kommer säkert att gå jättebra att inte överanalysera alla tokigheter som kroppen hittar på (undrar om jag någonsin har varit mer ironisk än vad jag var när jag skrev den meningen...)lanovia 08 skrev 2009-10-15 21:14:44 följande:
  • passionsblomman

Hejom fejom.

Usch vilken grå helg jag har haft. Igår och idag har jag varit skitledsen och igår rök jag ihop med sambon för han var så jäkla taskig.

Jag känner att det är tufft just nu. Nu har jag varit här i en och en halv månad och tröstat och peppat över det lämnade gamla och det lite ovana nya och nu känner jag att jag SJÄLV blir så jäkla ledsen när jag ser min sons ledsna uppsyn och vilket tomrum det är efter de gamla kompisarna.
    Man känner ju "gud vad har jag GJORT mot mitt barn"

Mattorna får mig att gråta, för jag älskar dem, men det är klart jag håller med sambonom att det är massor av pengar, men jag VILL ha dem, men inte tvinga fram det...

Jag VET så väl att det behövs tid innan vi landat riktigt här och att nya vänner inte hittas på en dag och inte på en månad heller. Men det är klart att det kommer sorgsna dagar mitt i en sådan här process.

Nu har jag mer eller mindre tjatat mig till att sonen ska få komma på -00/-99:ornas innebandyträning. Han sa senast igår"innebandyn slutar jag med, för det är ingen riktig träning" och det sa jag till ledarna, och de vore ju jäkligt korkade om de bara släppte en av de väldigt få som finns i hans årskull. Han kan inte vänta två år.

Har en känsla av att det slutar med att han inte kommer att gå på vare sig innebandyskola eller handbollsskola utan haka på de riktiga lagen istället. Skolorna är mer lek. Han behöver strukturerad träning och utmaningar.

• passionsblomman

Okej, först av allt: KRAAAAAAAAAAAM Ninnis!

Babbla i tråden måste vi inte, men krama dig i tråden är en nödvändighet! *kramar igen, långt och varmt och länge*

För det andra: Nu har jag gråtit utan att kunnahejda mig av och till sedan i lördags eftermiddag och idag gick sonen till skolan så då kunde det bli full fontän.

Sambon däremot är ledig idag vilket innebar att vi kunde ta vårt snack på förmiddagen här. Det känns mycket bra och det har varit ett samtal, inte ett gräl.
    Lanovia-jo, jag hittade mattor till salen och det var inte ens planerat eller så. Och det är äkta handknutna mattor från Pakistan, så de kostar inte gratis. I vår familj är vi inte vana att spendera, så det hisnar för oss båda med allt vi handlat senaste månaderna, med soffa och allt.
    Samtidigt VILL vi ju göra ett hem av vårt hus och inreda det.

Nu har vi kommit fram till att mattorna är en investering och en sak man har kvar hela livet (om man vill) och dessutom är det mindre än vad många betlar för semester etc.

OCH de passar som en smäck och rummet blev så fiiiint. Så nu köper vi dem!

Framförallt gör VI det, och inte att jag tjatat mig till det eller pressat fram något. Det var viktigt för mig. Jag vill inte senare få äta upp att sambon inte står fast vid beslutet.

Bruttan, detsamma för sista raden och JA varna oftare inför middagarna tycker jag!

• passionsblomman

Jag har köpt mattor, lämnat sonen på handbollsträning och själv bubblat i relaxpoolen på badet alldeles intill medan sambon svettades i gymet.
    Det sved som DEN i ögona, för jag hade ju grinat så mycket och satte ändå i linser för att kunna se något i badhuset. AJ!

Handlat lite middagsmat och sånt har vi också och lite fikabröd slank visst ner i korgen också...

Mattan vi valde till sonens rum måste bytas. Det blev inte alls bra.
    Annars känns hela mattgrejen BRA och jag fick drygt 2000 i rabatt också, sådetså.

• passionsblomman

Jaaa! Det behövdes efter denna urjobbiga helg. Men uuuuj vad mosig man blir när man gråter riktigt mycket! Helt svidig och svullen. Klorvatten passar dåligt ihop med det. Jag vet dessutom EXAKT hur jag kommer att se ut omorgonbitti. Tur jag inte har någon badrumsspegel!

Ankan80 skrev 2009-10-19 20:47:09 följande:
    Vilken bra kväll Blomman!
  • passionsblomman

EA! Tjabba! Vaddå "stör"-dumheter, själv försöker jag hänga med i båda...med halvdan framgång i den ena ibland, för jädrar i min låda vad med sidiór det blir på en dag där!

*kramar Ninnis extra oxh innerligt idag med*

Bruttan, jag tar din fiskpåse! *avundsjuuuuuuk*

Jenny, vad kul att marknaden gick bra! *svär åt indianerna*

Lanovia, ha det riktigt bra i Ullared! *sopar upp lite på golvet efter datorns död*

När ska män och datorer och annat otyg lära sig : BRÅKA inte med en gravid kvinna!

Jag sov halva dagen idag!

Helt slut egeter allt gråtande och pratande och dålig sömn i helgen. Jättekonstigt är det att vakna så sent, men det var nog precis vad jag behövde.

Kattunge någon?

Hvidis, 3 meter är en ansenlig sträcka för en sådan liten rumpa.
    Har sett fenomenet förr och man tror knappt sina ögon.

Nu vet jag att jag glömt något jag skulle säga till någon...men men....

• passionsblomman
    Jaaaa, annars kan någon tant eller längtande kvinna få ett frispel på en och då blir det avstängningar och otrevligheter har jag märkt...

EA&MJ skrev 2009-10-20 13:13:26 följande:
    PB-ödmjuk bör man vara när man klampar in
  • passionsblomman

Det skriver jag under på, fast omvänt!
    Utan er vore det inte så roligt alls!

Ninnnis skrev 2009-10-20 14:33:34 följande:
    För övrigt blir jag alldeles rörd över hur mycket omtanke det finns här i tråden. Kramar, tröst och fina ord från er gör att allt känns lite mer hanterbart. Tänk att människor man inte har träffat irl (vissa har jag ju iofs träffat) kan betyda så mycket!
Svar på tråden I vått och torrt och väntan