• Ninnnis

I vått och torrt och väntan

Ok, jag har inte så bra koll på någon av städerna, Blommis. Mums för oxfilé!

Jag har varit och lekt med gudsonen, och avlastat hans arma moder som även har en knappt 3-månaders bäbis med extremt dåliga sovvanor... Naturligtvis hade jag med mig fikabröd ( ), men hon envisades med att bjuda på korv stroganoff...

Nu ska jag ta en dusch, sedan krypa till kojs med min bok.

& kram!

• Ninnnis

JA! Nu?

passionsblomman skrev 2009-09-30 21:44:27 följande:
    plötsligt händer det*Eller hur var det?
  • Ninnnis

God morgon!

Tråkigt med dålig sömn, försovning och bulor i huvudet. Jag har sovit som en sten i 8 timmar, men var ändå aptrött när klockan ringde...

Daa, varför kunde du inte sova? Någon speciell anledning?

Lanovia, jag förstår att du gillar Läckbergs böcker, med tanke på att de utspelar sig i Fjällbacka... Jag läser Sjöjungfrun nu, den är bra! Mår du bättre idag?

Hvidis, Aster har jag aldrig hört innan! Låter lite som en blandning av Astrid och Ester? Om jag ska vara helt ärlig så är jag inte så jätteförtjust i namn som Astrid, Asta, Ester och liknande, men jag är säker på att Aster växer ju mer man smakar på det, och att det skulle bli ett utmärkt namn till Lillmuffins om ni bestämmer er för det!

Villemoa, Ingis hälsar och skickar en bamsekram till dig.

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2009-10-01 00:47:56 följande:
    3 guubben reagerade jag på.. kunde se mig själv i den med mina mjölkstinna yver...
  • Ninnnis

Blommis, ni får förhoppningsvis en rikare livskvalité iaf

Det måste vara fruktansvärt jobbigt att inte kunna sova! Sömn, eller snarare brist på densamma, har ju en enorm påverkan på välbefinnandet. Det har nog faktiskt aldrig hänt mig *peppar peppar* att jag inte har kunnat sova på det sättet. Visst händer det att det tar lite tid innan jag somnar, och jag kan sova oroligt/dåligt och vakna till. Men det har nog aldrig hänt att jag inte har kunnat somna om, faktiskt. Och tur är väl det, eftersom jag inte alls fungerar när jag sover för lite.

• Ninnnis

Åh, Lanovia! Jag kan bara instämma i de kloka råd du redan har fått. Som du säger, hade ingen annan haft samma känslor så hade inte aurora funnits. Tänk vad priviligerade vi är som lever i ett land med sådana funktioner! Och så hög standard på vården att man kan få all tänkbar hjälp, såväl fysisk som psykisk. Det kommer att gå SÅ bra, och HERREMINJE vilken upplevelse det kommer att vara när du håller Spillevinken i din famn för första gången... ♥

• Ninnnis

Vår massagetjej har förresten äntligen kommit tillbaks, så nu är jag skönt mosig och avslappnad efter en halvtimmes massage...

• Ninnnis

Exakt, Lanovia! Och jag är övertygad om att aurorafolket är väldigt vana vid att folk gråter, så det behöver du absolut inte känna dig dum för! Som sagt, det finns ju en anledning till att det finns och att man går dit. Och att personalen väljer att jobba med just detta.

Daa, fortfarande inga indianer...?

• Ninnnis

Blev förresten oerhört sugen på att åka hem och lägga mig i soffan och läsa Sjöjungfrun

Svar på tråden I vått och torrt och väntan