• Sonja68

I vått och torrt och väntan

Ska bara ta ett sista ryck med fakturorna på jobbet först. Men det är sååååå seeeeeegt idag!

• Sonja68
    Ninnnis skrev 2009-10-26 12:08:09 följande:
    Jag tyckte ganska bra om henne innan, men det här... *skakar på huvudet*www.finest.se/userBlog/&beid=1221678
    Jag fick länken att fungera. Tyvärr. Fan vilket stolpskott till brud den där tjejen är!
  • Sonja68

Hej på er alla! *vinkar och skickar slängpussar*
    Jag är låg så jag håller låg profil ett tag. Vill inte smitta er med neggovibbar

• Sonja68

Hej Daa! En promenad och lufta tankarna med en god vän är precis vad jag behöver just nu *kollar mig omkring*
    Nä, fanns ingen i närheten. Kan inte lämna prinsessorna heller,då deras far är på träning.
    Så jag äter glass!

• Sonja68
    Daa skrev 2009-10-26 21:22:47 följande:
    Glass är ett ganska bra substitut för en promenad med en god vän, men inte perfekt.Du hade gärna fått haka på om du bott liiite närmare. *kram*
    You bet
  • Sonja68

God morgon!
    Min lilla Katja fick feber i natt, hela hennes lilla kropp skakade och sedan blev hon brännhet. Nu har hon 38,2 och är ganska pigg, men helt klart blir det inget dagis idag. Vi har varit och skjutsat storasyster Tanja till Fritte och nu ska vi äta gröt och kolla tecknat på TV. Myyyyys ♥ (hur var det man hjärtade?)

Blommis; jag håller med. VArför är folk så rädda för det som är svårt och gör ont här i livet? Man kan ju inte utplåna det hur som helst, bara skyffla det under mattan och sedan när det bubblar upp, förr eller senare, så är det bara ÄNNU ondare och ÄNNU svårare.
    Jag är också en sån som ställer de "förbjudna" frågorna och svarar själv det som folk inte ville höra när de frågar "Hur är det?" Jag vet inte heller alltid vad jag ska säga när folk går genom något svårt, men jag frågar och jag lyssnar och jag kramar. Och det har jag upplevt att folk uppskattar.

Kramar till alla er underbara kvinnor. Tillåt er sakna det som ni förlorat eller längtat efter. Det har ni rätt till. Man måste få gråta tills gråten är slut. Sen kan man lyfta blicken igen och se framåt. Inte förr.

• Sonja68

Blommis: Både mattor och blommor och du är fantastiska!!

• Sonja68

lanovia 08 skrev 2009-10-27 08:40:57 följande:

Hej Sonja *vinkar* Stackars liten med feber. hoppas hon blir bra snart.Villemoa, jadu vad är det med folk och deras rädsla för att ställa jobbiga frågor. vuxna har nog en tendens att försvinna bort lite när någon går igenom något jobbigt. Jag försöker verkligen att göra motsattsen för jag tycker det är vedervärdigt att se vissas rädsla för ledsna.Till er som haft MF tillåt er vara ledsna och sakna. Tycker inte det är ett dugg konstigt att det är jobbigt och tårarna rinner månader efter. Ut med känslorna och i denna tråd lyssnar vi gärna. Den "dumma" kommentaren om att då är det bara att köra igen, är nog tänkt att trösta. Jag tänker så själv när jag hör att någon haft MF, jag förstår verkligen sorgen i att bli av med livet i magen. Men på något vis när jag vet hur skräcken att inte kunna bli gravid känns så kan jag när någon får MF tänka att fy vad hemskt men då vet ju dem ialla fall att de kan bli gravida. Sen inser jag det skeva i mina tankar och försöker att inte uttala dem. Men det är förmodligen så många andra tänker också.
    Lanovia; kloka ord.
    Jag har två väninnor. Den ena hade jättesvårt att bli gravid (oregelbunden cykel i kombination med slöa simmare). Den andra blev gravid men flera MF innan det tog sig. Båda gångerna var det så.
    Jag har följt dem i deras kamp.
    Hon som hade svårt att bli gravid grät och sa åt den andra; "Du kan ju i alla fall bli gravid!!!" och den andra grät "Ja men du behvöver inte bli berövad din lycka gång på gång och sedan gå igenom denna sorgeprocess gång på gång".

Båda sakerna är svåra för dem som går igenom det. No doubt about it. Så bra att denna tråd med er härliga människor finns som stöttar och lyssnar på varandra.
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-10-27 20:27:38 följande:
    Lanovia, jag kan tala om fördig att i tanttråden så har det senaste tiden varit gubbar till salu typ gratis mot avhämtning senaste tiden.Senast förra helgen kunde min gott ha flyttat eller dött eller vad som helst.
    Den skriver jag under på!
    Just nu har priset stigit lite, men han är fortfarande ute på REA

Lanovia: Kramar till dig. Känner igen det mesta du beskriver.

Ninnnis: Så bra att spolningen gick bra, även om du fick vara lite blek om nosen och agera Drama Queen. Det är du i din fulla rätt till!

Jag vabbar idag också. Lillan hade 39,5 i natt och otäck hosta så här har det inte sovits mycket...
    Nu blir det tecknat och bädda ner oss i sängen och sova.
    Maken kommer hem och löser av mig vid lunch så då ska jag och jobba.

Kram!
  • Sonja68

Hon var pigg o alert igår på dagen, 38,2 i feber, men på natten blev det värre. Och så hostan. Nöff-nöff Orolig...

Svar på tråden I vått och torrt och väntan