Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

*harklar mig o mummlar något om kupa F*
    (har gått från DD till F genom att bli gravid)

Leksi skrev 2009-10-30 13:50:45 följande:
    lanovia 08 skrev 2009-10-30 13:34:41 följande:
    I wish! Jag är jättelycklig för att jag fick köpa nya BH:ar i storlek B...
  • lanovia 08

Vad jag hatar sådana här dagar, tur att jag är på gott humör idag. har kämpat med att få in data i datorn precis hela dagen, har hittils inte lyckats åstadskomma ett jota. Alltså mer eller mindre en dag helt i onödan. ibland är mitt jobb underbart. *muttrar*

• lanovia 08

*hoppar runt av glädje åt både mig och Daa*
    snart är det helg snart är det helg!!!
    Fast jag skall jobba till 16 i alla fall, men snart. Och sedan simma innan det blir fredagsmys med make, föräldrar och hund.

Daa skrev 2009-10-30 14:31:10 följande:
    Busloggar in på arbetstid för att konstatera: 15 minuter tills det är helg! *försöker hoppa runt, men orkar inte riktigt*Under min korta graviditet hann jag växa ur min favoritblus och tänka "hjälp, var ska detta sluta?" (på tal om bystmått). Delar gärna med mig jag också.
  • lanovia 08

Hinner inte skriva något vettigt till någon nu. Skulle bara gå in och skumläsa lite vad som hänt de sista timmarna. Men nu har mamma kommit med maten och gravid kvinna är vrålhungrig!

Vill bara skicka världens största kramar till Ingis. *kramar*
    och Bruttans kompis.

• lanovia 08

Här har ni en tröttis som till och med lyckades slumra till på krogen medans vi kollade på Guldmatchen. Eller ja blev ju inte mkt till guld för IFK.

Idag är vi ensamna så skönt. Jag är bara här på snabbvisit så jag har itne hunnit läsa något ni har skrivit mer än de sista inläggen. Nu skall jag passa på att hinna med lite egentid och yoga innan vi skall bänka oss i soffan. Jag återkommer senare och skriver + läser.
    *kramar och vinkar till alla*

Förresten, hurra för lillankan som rör sig. Kul att det snart är UL.

• lanovia 08

Hehe... nej Ninnis matchen var inte så tråkig, eller ja efter 2-1 var det ju ändå kört.
    Men vi hade varit på långpromenad innan, tipspromenad som var 7 km och tog över 2h att varva så jag var helt slut när vi väl satte oss.

Har du haft det bra i Norge?

Blommis, se sin son gråta måste vara bland det värsta som finns. Kramar er båda. tror absolut det kan vara en bra idé med en kompisträff.

• lanovia 08

Får en känsla av att det har hänt en del här i tråden under lördag och söndag men jag hinner inte läsa tillbaka just nu.

Här har helgen varit bra ialla fall. Maken och pappa jobbade på i lördags med badrummet. Nu har vi en dusch och enbart en dusch kvar där, tar sig dit gör man på ett högst provisoriskt golv. Efter idag har vi nog inte ens en dusch. Då blir livet lite mer intressant.
    Mamma och jag var på shoppingrunda för hon tyckte jag behövde nya mammakläder (och hon hade rätt) och ansåg bestämt att hon skulle betala dem. *tacktack*
    Under em/kväll var vi hos mina svärisar. Det var trevligt och gott. vi fick med oss massa barnkläder hem som maken o hans syskon haft. inte nyaste fashion men duger absolut att kräkas i hemma. Men givetvis hann svärmor reta upp mig lite också, kommentarer som "graviditet är ingen sjukdom" och andra skumma åsikter kan få mig lite grinig. Skitsnack om en gravid på hennes jobb som inte klarar jobba mer än 50%, ja nej nu skall jag sluta skriva om detta för jag vill inte bli arg igen.

Igår åkte mamma o pappa hem, pappa kommer idag igen, men vi hade en hel dag för oss själva. Var väldigt trevligt.

• lanovia 08

vad bra!

Ninnnis skrev 2009-11-02 08:21:45 följande:
    Jag hade det jättebra hos familjen, det var precis vad jag behövde
  • lanovia 08

Hörrni Malmötjejer och däromkring. nu får vi en ny chans att träffas. Närmare bestämt nästa helg
    Jag har fått veta vad min födelsedagspresent är, en helg i Malmö med mannen och Svenssson Svensson på lördag kväll. Han hade tänkt att hålla tyst hela vägen fram. Men så ville han berätta för mig för att jag skulle kunna planera träffa er om jag ville.
    Lördag och söndag fm var de tider som jag tydligen var obokad på enligt honom. Söndag är nog bäst. Men det beror sig ju lite på er om ni ens kan.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan