I vått och torrt och väntan
*kram till Ninnis*
så mkt härliga kramar man får idag.
*kram till Ninnis*
så mkt härliga kramar man får idag.
Oh, det lärde mamma mig när vi var på Ullared. För då ifrågasatte jag om vi verkligen skulle köpa något för jag tyckte det kändes så dubbelt med annat vi köpt. Men då sa hon jo köpt den för den är om inte annat väldigt bra vid skorv.
Men vad var det?? Undrar om det inte var Vaselin????
Ja visst är det helt otroligt, ett liv i magen!
Skall verkligen försöka bli bättre att tänka på dessa kloka ord. men jag vet inte riktigt om jag bara vill sitta o se på, det är ju roligt att hjälpa till också. Men jag har ju inte mkt till val. så som jag höll igång i helgen var ju definitivt INTE bra. Det märkte jag i måndags.
Sonja, håller med dig i vad du skriver om hund. Tycker verkligen att man lärt sig mkt av det. Nu vet jag ju ännu inte vad barn innebär men tror precis som du skriver att mkt kan översättas från hunduppfostran till att ta hand om barn.
Ninnis märks att ni inte hade eran hund som valp annars hade du nog märkt av det där med sömnlösa nätter och tidiga morgonar. Nu har vi inga problem att få våran hund att sova tills vi går upp, men när hon var valp visste jag precis vad som gick på TV kl 6. Och det är precis likadant med föräldrarnas valp. Han har nu äntligen lärt sig att vara tyst o inte börja gny mitt i natten men han vaknar fortfarande strax innan 6 o vill ut.
Sonja, usch vad dålig hon blivit lilltjejen. Förstår att man blir orolig som förälder.
Ninnis, ha en trevlig promenad. Horisontalläge i soffan låter trevligt.
Hej Jenny, kul att höra lite från dig. Tänkte på dig förut idag.
Skönt att du mår bättre! Bra att komma lite utanför dörren.
Jag är jätteduktig ikväll. Min kropp sa VILA och jag vilar. Skall simma någon dag i veckan, men det blir inte idag. Nu har jag suttit och kolla lite på vad vi har för fasta utgifter, allt för att kunna räkna ut hur många föräldrardagar jag skall ta ut. Kommer inte längre nu, skulle behöva komma in på mannens konto (o han är inte hemma) för att kolla om jag glömt något, men därifrån är jag ju portförbjuden fram till mitten av november.
Så det får nog helt enkelt bli soffan nu, stickningen väntar.
Absolut finns det fördelar med det. Man kommer ju undan vissa jobbiga stadium. Fast samtidigt tror jag att jag personligen tycker det är för roligt med valp.
Vad duktigt ni promenerar. Jag skall gå ut med våran fyrbenta sedan och sparka boll. Hennes abosluta favorit.
Hej hopp nu hinner jag äntligen logga in mig för att skriva lite. Har tagit några snabba pauser för att läsa vad ni har ni skrivit, men inte hunnit mer.
Bruttan *ryser* fy vad illa det kunde ha gått. men som tur var var ängeln utsänd.
Sonja, svininfluensan usch och fy. Du får pyssla om dem båda ordentligt, hoppas du och stortjejen klarar sig.
Vi håller på o försöker reda ut när maken kan få vaccinera sig. Känns som vi vill ha honom vaccinerad innan spillevinken tittar ut. vore ju inte så trevligt att dra hem svinisen till ett spädbarn. Och tanken på detta får mig ännu mer att önska att öven makens familj kunde vaccinera sig trots att det sagt att de inte skall. Jag menar försök hålla dem borta från spillevinken...
tror den nojjiga mamman redan tittat fram.
Blommis, låter skumt att du skall behöva sitta och försvara vad den andra kliniken gjort. Lutar det mot IVF nu då eller? Eller blev det bara totalförvirrat allting?
Ingis fick du min mailadress igår eller lyckades jag skicka den till någon annan?
Ninnis låter som en trevlig eftermiddag. men visst är det ikväll maken kommer hem på snabbvisit också?
Daa, attans indianer. man blir förvivlad när hela kroppen skriker gravid men ändå så kommer de där jädrans indianerna. Sedan blir det så klart mkt mer känslor för dig också, du har ju lite att bearbeta. Du är inte klen, konstig eller något annat du försökte påstå. Bara helt normal.
Ja våra män har att stå ut med.
Vad gulligt av honom att springa och hämta jordgubbar åt mig.
När du nämner jordgubbar påminns jag hastigt av våran hemska jordgubbsinsitent när vi förstörde mer än halva våran skörd.