• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fjällbruttan

Hej

Surkärring har förpassats till en garderob tills gubbskrället kommer hem från jobbet
    Han har för övrigt ringt idag för att höra hur jag mår, svarade enstavigt och sa att jag inte hade tid, jättelöjlig är jag men hå och hej vad skönt det var

I övrigt har jag dammsugit hela nedervåningen, hängt tvätt, kokat gelé, stekt en stek till middagen (ska serveras med färskpotatis, kantarellsås och sallad) joxat ihop en ost och skinröra att ha i avacado och sen ett fat med morötter, gurka, paprika och fetaostcreme med färsk basilka... Det var mums:-d
    En av mina närmaste tjejkompisar kom hit idag med sin dotter, som är kompis med Saga. Dessutom är det hon som smittat mig med sitt plus Hon mår illa hela tiden, därav alla småsaker att knapra på, så gott! Dessutom, en till kompis ska ha barn, hon råkade försäga sig, skitkul för vi umgås allihopa
    Och allra bäst var att alla över 35 får gör NUPP och KUB nu i västerbotten!

Åsså har tjejerna kmmit hem för en kväll så nu har jag alla mina töser hemma, NJUTER!!!

Blomman, häftigt  med alla bud, flera vill vi ha

Jessica, kul med sminkkurs, är den på heltid eller bara för att du villl? Alltså typ hobby?

Ingis.. snart är du vaken hela nätterna med barnskrik och bomber som Dolly Parton fast med inbyggda sprinklers, kräkfläckar på tröjan och jättetrosor
    Det är faktiskt nåt att se fram emot!

Lanovia, dofter är hemskt, finns en gubbe på Ica (han jobbar där) som jag kräktes av en gång, klarar fortfarande inte av han, vänder och tar en annan gång när han dyker upp... luktar gammal otvättad gubbe *ryser*

• Pralinen Jessica

Kursen jag kommit in på är en kvällskurs, i första hand är det väl för att jag ska få lite mer koll på hur man smikar sig i olika sammanhang sedan får vi se om jag bygger på utbildningen... Det är riktigt fascinerande hur mycket man kan förändra utseendet med smik. Ska bli skit kul!

• Fjällbruttan

Det låter skitkul, kan du göraen make-over på mig sen? Det behövs

• passionsblomman

Nu har det ökat med 50 000 till! Varsin 25:a från de som är igång och budar! *kniper ihop ögonen och tummarna och allt*

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-08-27 14:35:53 följande:
    Nejmen alltså utgångsbd har vi på HUSET!! Det är den budgivningen som pågår! Och nu har ettannant par höjt med 25 tusen och den första tjejen svarat med 25 till. Två andra par ska återkomma med sina bud imorgon! OCH nu har en tjej mailat om vagnen och hon tycker den är jättefin och vill komma och titta!
    Hahaha men gud så jag virrat till det...hahahaha
    Nåja...skyller på grav.hormonerna!
    Men skitkul att det budas! Hoppas verkligen de höjer lite mer rejält...typ 100' åt gången är ju mer lagom...hehehehe!

*dansar segerdans tillsammans med lanovia för att hon inte spytt på 2 veckor*
    Hoppas ni får kul på aktiviteterna!
    Det bränner...hahahhaha

Pralinen: Kul med sminkkurs!

Bruttan: *dreglar....kan inte jag få komma o mumsa med er? *
    Låter som ni är ett mysigt gäng som ser till o plussa så gemensamt!
    Om du säger att det är något att se fram emot....så gör jag det ....ser det iofs mer som en period som alla måste igenom med sina barn.....har sagt till maken att han får passaa på att "talla" på tuttarna så mkt han kan nu för snart är de "out of bounds" (golfterm för utanför spelområdet"

Har varit effektiv värre idag....fått massor gjort!
    Märkt alla möbler som vi ska ha med oss i flytten på jobbet, fixat färdigt en massa projekt....ja...NÄSTAN i klass med Blommis vardagliga effektivitet! till Blommis för hon inspirerar!

nu ska jag ta o pallra mig hem....bara en dag kvar att jobba....har haft en del förvärkar nu i em som har gjort lite ont...men det var bara under ett möte....som inte var så spännande så det var väl därför jag fick ont!
    O så har buffbuset haft hicka!! Väldigt intressant o första gången!

på er alla!!!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-08-27 17:06:51 följande:
    Nu har det ökat med 50 000 till! Varsin 25:a från de som är igång och budar! *kniper ihop ögonen och tummarna och allt*
    *joinar o kniper ihop hela huvudet o håller tummar o alla tår*
  • passionsblomman

*kniper stjärten också när jag ändå är igång, det är ju nyttigt har jag hört!*

ingenjörsbruden skrev 2009-08-27 17:08:03 följande:
    *joinar o kniper ihop hela huvudet o håller tummar o alla tår*
  • Jenny står brud 090801

Har varit såå trött de senaste dagarna så jag har inte orkat vara speciellt aktiv verken här eller någon annanstans heller för den delen. Men idag slutade jag tidigt så jag har hunnit sova 2 timmar nu, vilket gör att jag är lite piggare... i alla fall för stunden.

Ingis: Häftigt att att det inte är lång tid kvar nu till du blir mamma, kan ju hända nu precis i dagarna

Blomman: grattis till buden, nu håller vi tummar och tår för att det rasslar in riktigt många och stora bud! *Heja blomman*

Jessica: Roligt med sminkkurs, det skulle jag också vilja gå. När jag blev sminkad inför bröllopet berättade sminkösen hur hon gjorde och varför. Häftigt hur man kan trolla fram och bort saker i ansiktet bara med hjälp av lite smink...

• Pralinen Jessica

Hur lång tid är det kvar på budgivningen? *håller tummarna*

passionsblomman skrev 2009-08-27 17:06:51 följande:
  • passionsblomman
    Hur lång tid? det vet jag inte, finns det något annat slut än när ingen höjer längre och/eller man känner att där kan man vara nöjd?

Det är iaf två som ska komma in med sina bud imorgon fick jag på sms av mäklaren.

Nu har jag skurat spisen och diskbänken i villavagnen. DET hade inte de gjort som vi köpte av, och den deen av vgnen har i inte alls använt, så det var gammal gammal smuts...

Pralinen Jessica skrev 2009-08-27 18:41:38 följande:
    Hur lång tid är det kvar på budgivningen? *håller tummarna*
Svar på tråden I vått och torrt och väntan