• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-08-26 20:51:54 följande:
    Bruttan, det förklarar ju varför det känns likadant inför BIM, ÄL och gravsymptom... Hur känns det för dig idag, förresten?Vovven hade redan ett namn med sig från Irland. Han lystrar till det, dessutom passar det honom perfekt, så han får behålla det Jag inboxar namnet till dem som är nyfikna, med hopp om att behålla lite av den anonymitet jag är naiv nog att tro mig ha... Om ni orkar höra mer måste jag berätta om när vi träffade honom första gången och skulle bestämma oss för om vi ville ha honom eller inte. Han bodde tillfälligt hos ett ungt par i Bromma. De har även en schäfer som Plutten lekte med mer eller mindre dygnet runt, inte så mycket ro och vila alltså. Han var inte speciellt intresserad av oss när vi var där, han hälsade och kom när vi ropade, men återvände till lek med schäfern när han tyckte det hände för lite hos oss. Vi noterade detta, men tyckte samtidigt det var ganska naturligt eftersom han inte kände oss eller visste varför vi var där. Vi tog ut honom på promenad och tyckte båda att han var en mysig hund, han lugnade också ner sig direkt när vi kom ut från deras gräsplan.Vi hade från början sagt att vi skulle sova på saken och ta beslutet på lördagen, för att verkligen känna efter och vara säkra och inte förhasta oss. När vi til sist skulle gå därifrån gick killen och schäfern in genom dörren, men Plutten stannade upp och stod och tittade på oss. Sen sprang han de ca 20 metrarna bort till oss för att gosa, bli klappad och kliad. Han ville inte gå därifrån, så killen var tvungen att ropa på honom för att han skulle lämna oss. Det var precis som att han insåg att det var läge att visa sin bästa sida i sista sekunden. Jag, som är otålig och impulsiv, smälte dom smör och kunde lätt ha bestämt mig där och då, men min mer rationella och realistiske make vill gärna ha lite mer betänketid. Men plötsligt hör jag maken säga, "såja lille gubben, vi ska åka nu... Men vi ses ju på söndag..." Då förstod jag att han också hade bestämt sig
    Naaaaaaw, Ninnis! *tårarna sprutar på Ingis* Så gulligt!
  • Fjällbruttan

Jo hej....
    JAG ÄR SUR!!!!!

Jättesur och grinig! Så det så!

Har blött i natt en sväng igen, innebär att jag inte sov så bra,det är klart att oron mal, kan kroppen bestämma sig eller??

Så tidigt i morse, halvsju, ringer mannens jävla larm 4 gånger, väcker mig OCH Saga!

Han försöker ge mig en morgonpuss, jag säger att jag blött i natt...

-Har du? jaha..

Stirrar på honom och säger sen, jaha, nu är Saga vaken, och vill ha välling (hon ligger på hans sida om sängen) han svarar inte, kliver upp och går sin väg SAMTIDIGT som larmet ringer igen! Ahhhrrrrggg

Mamma... Saga vill ling... Nähä??

Gör välling, ungen är klarvaken och jag har varit uppe sen halvsju och är aptrött!
    Vi brukar kunna sova till halvnio annars...

Förstår att han är skittrött på morgonen eftersom han jobbar jämt, men då kan man ju gå och lägga sig på kvällen och inte glo på tv och somna i soffan jämt...

Ringde han på jobbet och meddelade att jag tyckte han var en knöl, varpå han kläcker ur sig..-Men lilla gumman,nog sa jag väl nåt mer, klart jag bryr mig( len i rösten som en djävla honungsburk)NÄ, du sa inte ett skit mer! Då skulle han bums börja gulla... det sket sig bara ännu mer eftersom han behagade kalla mig "lilla gumman" så jag sa glatt Hej då och klappa på luren! (hur fan man nu gör det med en bärbar telefon, en jag försökte i alla fall )

Så, nu har jag kräkts på er och det känns genast bättre, ska försöka tjuvsova på soffan när Saga ser fåret Shaun.

Blomman , MÅNGA bud ska det bli, det bestämmer surhaggan idag! OCH höga!!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-08-26 20:38:22 följande:
    Heeeej alla!Intensiv dag här. Först kliniken med VUL, blodprov och inseminarium för säkerhetsskull för folliklarna var lite osäkra.Eftråt en mycket våt promenad ner på stan. Jag gick på bio helt för mig själv, eftersom jag ändå inte skulle hämta sonen i skolan på flera timmar. Såg Harry Potter.Det var perfekt att vara i en saga ett par timmar.Hem mot min ö. Hämta sonen och ta bussen och så promenera hem(bilen är ju på verksta´n)Fixa inför visningen.Visning. Det är en döv tjej som är jätteintresserad och kom en andra gång idag. Jag har ju pluggat teckenspråk så jag och mäklaren bestämde att jag skulle stanna så hon kunde få fråga mig vad hon ville och så.Det kom 7 olika familjer/par och det var bara den döva tjejen som varit här förut, så nu börjar det vara en hel hoper folk och IMORGON BLIR DET BUDGIVNING!!!!!*spännande så jag dööööör*
    Blommis: vilken dag du haft...igen!
    Hade hjärtans gärna sällskapat dig på bion!
    Va spännande med budgivningen o visningen o allt!! *håller tummar o tår allt vad det gåååååår....o så fick jag rimma lite*

Pralinen: hahahah skojar du...OM det finns klänningar..helt galet vilken industri! Pergotime har en "intressant" inverkan på ens humör...men du ska se att det blir bättre.

Villemoa: Va skönt det låter med vattengympa! Hoppas att träningsvärken bara blir lagom!

Bruttan: Ahaaaa!!! Där kom den slutgiltiga förklaringen som jag verkligen saknat!

Igår var vi på försäkringskassan för informationsmöte för nyblivna o blivande föräldrar.......jag har aldrig garvat så mkt inombords som då.....det systemet är ju helt jävla fucked up! En tjej som pluggat i 8 år...o försökt vara duktig o inte tagit CSN hela tiden (typ en period) har helt tappat sin SGI...så hon får 180 kr om dagen....tack för det....jävla system....o en annan höggravid kvinna frågade om havandeskapspenning som jag har förstått är svårt att få....hon jobbade med utåtagerande ungdommar men blev ändå inte berättigad till h.penning! Va faaaaan...jag blir ju helt förbannad! O så står gubben som iofs håller en bra föreläsning o svarar bra på frågor o säger att ja reglerna för h.penning togs på 70-talet o det har inte justerats....HALLÅÅÅÅÅÅ!!! Vilket system! Tur att man inte är drabbas själv för då vete fasen vad som hänt här....

Bara det här med tillfällig föräldrapenning som pappan ska ta vid barnets födelse....det kan du inte anmäla innan...dvs få din SGI behandlad innan....för man måste ha ett ärende o det har man inte förrän barnet är fött...öööhhh.....så ska de rota med det INNAN så måste det STÅ uttryckligen att det är för att man ska bli pappa inom kort.....lata jäklar...

O så måste man anmäla sin t.f.penning samma dag som man vill ha ut kr.....så jag var bara tvungen att fråga om de allvarligt hade tänkt att när värkarna började så skulle man starta datorn o logga in o fixa med bankid o begära pappapenning????
    oh näää de var ju rätt JUSTA när det gällde pappadagarna MEN man var tvungen att AKTIVT skriva att pga förlossningen så har man inte kunnat anmäla det samma dag..... HAHAHAHAHAAHAAA

Nåja...jag hade rätt kul iallafall...ställde flera frågor som fick församligen att börja skratta....så vi var nog ett antal som tycker att systemet suger!
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-08-27 08:54:44 följande:

Vilken sötnos Ninnis. *smälter**blir galen på folk med parfym*Min rumskompis har besök av en s om STINKER parfym, jag får nog utrymma rummet ett tag. Återkommer senare.
    Ohhh det DÄÄÄÄÄR känner jag så väl igen!

Höll på att spy på bussen när jag hamnade bakom en tant som nog duschat i någon söt superstark parfym.....*brrrrr*

Fly, lanovia, flyyyyyyy!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-08-27 09:10:11 följande:
    Morning!Idag måste jag göra ett par saker jag INTE har lust med.Jag gör dem sen....
    Sounds goood!
  • ingenjörsbruden
    Fjällbruttan skrev 2009-08-27 09:17:18 följande:
    Jo hej....JAG ÄR SUR!!!!!
    Jättesur och grinig! Så det så!
    Har blött i natt en sväng igen, innebär att jag inte sov så bra,det är klart att oron mal, kan kroppen bestämma sig eller??
    Så tidigt i morse, halvsju, ringer mannens jävla larm 4 gånger, väcker mig OCH Saga!
    Han försöker ge mig en morgonpuss, jag säger att jag blött i natt...
    -Har du? jaha..
    Stirrar på honom och säger sen, jaha, nu är Saga vaken, och vill ha välling (hon ligger på hans sida om sängen) han svarar inte, kliver upp och går sin väg SAMTIDIGT som larmet ringer igen! Ahhhrrrrggg
    Mamma... Saga vill ling... Nähä??
    Gör välling, ungen är klarvaken och jag har varit uppe sen halvsju och är aptrött! Vi brukar kunna sova till halvnio annars...
    Förstår att han är skittrött på morgonen eftersom han jobbar jämt, men då kan man ju gå och lägga sig på kvällen och inte glo på tv och somna i soffan jämt...
    Ringde han på jobbet och meddelade att jag tyckte han var en knöl, varpå han kläcker ur sig..-Men lilla gumman,nog sa jag väl nåt mer, klart jag bryr mig( len i rösten som en djävla honungsburk)NÄ, du sa inte ett skit mer! Då skulle han bums börja gulla... det sket sig bara ännu mer eftersom han behagade kalla mig "lilla gumman" så jag sa glatt Hej då och klappa på luren! (hur fan man nu gör det med en bärbar telefon, en jag försökte i alla fall )

Så, nu har jag kräkts på er och det känns genast bättre, ska försöka tjuvsova på soffan när Saga ser fåret Shaun.

Blomman , MÅNGA bud ska det bli, det bestämmer surhaggan idag! OCH höga!!
    Bring it on...bara öööööös!
    TRåkigt att du blött ännu mer...jävla dumma livmoder! Känns så skönt att få lov att säga så!

Lilla gumman Moahahahahaha jag FÖRSTÅR att maken din inte kom så långt med sin honungslena röst.....lilla gumman....shit.. då blir jag en sån där piggig fisk...poff bara!

Ojdå....såg nu att mitt inlägg om f.kassan blev aplångt...SORRY!! Men ja...ni är nog lite luttrade vid detta laget med mina mastodont inlägg!
  • passionsblomman

Usch vilken skitstart på dagen Bruttan!

Och NÄ han sa säkert inte alls allt det där han efteråt vill lägga till att han minsan sa. Så gör min sambo med "jooo, men jag SA att"

"NEJ det sa du inte. Jag är inte inne i din hjärna (vilket du ska vara förbannat tacksam över) vilket i praktiken innebär att om du sitter och menar en massa saker så kand et vara en fördel att SÄGA dem också så inte bara DU vet vad du menar utan jag också"

Om du behöver areagera dig så har jag en villavagna att skura ur
    som du kan få gå loss på.
    Fasen, jag måste skriva ihop annons och fota den och lägga ut på Blockat och jag har inte det ringste lilla grand av lust med något av det!

Huvudvärk sedan många dagar nu. Både av spänning rent fysiskt av all packning och målning etc, och mentalt och så min förkylning också. Det vore så sköööönt om den kunde lätta från mitt nackparti och min framskalle.

• Fjällbruttan

Så jäkla mitt i prick!!!! Precis vad jag sa tillhonom när han säger men jag menade ju det.. fast jag sa det kanske inte...
    Och den konversationen har vi haft FLERA gånger!
    Karlar är ett mystiskt släkte ibland...

Villavagn, varför har ni det?? Är nog en hel del att skura där... alltså jag menade inte att du har skitit, bara att de är stora med många små prång och utrymmen, svårt att använda högtryckstvätten...
    Fördelen när man jobbar kök, att få ta golven med högtrycken och kunna slabba över bänkar med trasor och vatten utan att nåt går sönder

passionsblomman skrev 2009-08-27 09:24:41 följande:
    Usch vilken skitstart på dagen Bruttan!Och NÄ han sa säkert inte alls allt det där han efteråt vill lägga till att han minsan sa. Så gör min sambo med "jooo, men jag SA att""NEJ det sa du inte. Jag är inte inne i din hjärna (vilket du ska vara förbannat tacksam över) vilket i praktiken innebär att om du sitter och menar en massa saker så kand et vara en fördel att SÄGA dem också så inte bara DU vet vad du menar utan jag också" Om du behöver areagera dig så har jag en villavagna att skura ursom du kan få gå loss på. Fasen, jag måste skriva ihop annons och fota den och lägga ut på Blockat och jag har inte det ringste lilla grand av lust med något av det!Huvudvärk sedan många dagar nu. Både av spänning rent fysiskt av all packning och målning etc, och mentalt och så min förkylning också. Det vore så sköööönt om den kunde lätta från mitt nackparti och min framskalle.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan