• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Pralinen Jessica

Vi kommer bli 12 pers nede på Lanzarote och sedan 90 gäster här hemma! Nej det är tusan inte lätt att förkala för någon där nere vilken typ av uppsättning jag vill ha, vilken brudbucket osv, det är bara att hålla tummarna och att det förhoppningsvis ordnar sig när vi kommer ned, visserligen bara 2 dagar innan vigseln!

Daa skrev 2009-08-25 21:36:04 följande:
    Vår säck var inte så stor, så det gick bra Men nog var det några tillfällen när jag suckade och frågade om vi inte skulle rymma och gifta oss istället. Själva planeringen skötte vi själva, men vid de sista förberedelserna och under själva bröllopsdagen var det ganska många som hjälpte oss. Vi valde att ta bröllopsresan senare (det tog nästan ett år innan vi kom oss för! ) och prioriterade bort en del annat som inte hade med bröllopet att göra. Pralinen Jessica skrev 2009-08-25 21:30:12 följande:
    Så ni gifter er på Lanzarote? Låter mysigt. Blir det bara ni eller följer fler med? Kan tänka mig att det är bra mycket knivigare att boka allting när man inte är på plats.
  • lanovia 08

Good morning!

Daa, den resan kommer jag ihåg att vi pratade om här. Så den skulle gå till underbara Göteborg den.

Bruttan, jag är så tacksam för varje dag jag slipper ha kontakt med arbetsförmedlingen, och inte bara för att det innebär att jag har jobb, utan för att de driver mig till vansinne. Hade en kort period efter mina studier då jag gick på karens hos a-kassan, men ändå inskriven på a-förmedlingen. Maken till fälla-krokben-system får man ju leta efter.

Hvidis, hurra för nya intressanter!! *håller tummarna*
    Hur mår "våran" lilla tjej då? äter och sover för fullt eller?

Ninnis!!!??? *ropar ut i det tomma*

• lanovia 08
    Daa skrev 2009-08-25 20:48:11 följande:
    Och avsluta Göteborgsvistelsen med att hänga med Lanovia
  • ingenjörsbruden

Alltid en härlig morgon att läsa in allt som skrivits här under gårkvällen! Sen om jag kommer ihåg allt jag ville kommentera är en annan historia...hahahhaa

Bruttan: Hmmmm hoppas att det var nidis...annars låter utvecklingen med liftbesök istället för bodbesök väldigt intressant!
    Tack för receptet på potatisbullar....*skriver ner* Maken ska alltid ha bacon till...onödigt tycker jag!

Blommis: Jippie va roligt med så många intressenter! *fortsätter att knipa med tummar o tår* Högskoleprovet....ja men det klarar du nog galant! Om inte annat så är det en intressant upplevelse! Klart du ska själv ha koll på din butiks ekonomi...självklart tycker jag!

Hviids: Va kul!! *kniper ännu mer med tummar o tår* Hoppas att allt är bra med hela familjen o att du pussar o klappar lillmuffin extra mkt från oss alla!

Lanovia: *äppelkaka....MUMS...tar en stoooooor bit* Man måste varva med lite lugnare tempo mellan varven! Kul med fix med bröllopsfotona!
    O mysigt med träff med Daa!

Daa: Låter jättemysigt med att konferera med kollegor o äta gott...o träffa lanovia! Hon är en attans trevlig tös!

Jenny: förstår din julklappskänsla över tygerna! Önskar bara att jag hade kunnat sy!

till alla!

• ingenjörsbruden

Jag är så sjukt trött.....skulle kunna somna på stället!

Var helt färdig i går när jag kom hem...så det blev inte många knop....ugnsstekt falukorv o kokta makaroner....kände oss som studenter igen!

Gick o la mig vid 21 o tog sovmorgon till 7 men är fortfarande trött...tur att jag inte ska jobba så många dagar till...behöver nog vila upp mig lite!

Fladderbuset är ett buffbus nu...ligger just nu o försöker tänja ut min mage...tror det börjar bli lite trångt där inne....tur e väl det så buset inte bosätter sig där inne!

• Fjällbruttan

Godmorgon.... inga prickar här inte!
    Dvs, det som dagispersonalen trodde var vattkoppor var... myggbett!!
    Som de aldrig sett de här förut....
    Men tack gode gud för fåret Shaun, Saga sitter klistrad framför Tv:n så jag har junnit vika tvätt och sen kasta i fler maskiner, tar det aldrig slut?? (dum fråga egentligen..)

Hvidis: håller tummarna allt vad jag kan för du ska bli av mad lokalen

Blomman, har det kommit några bud än? vet att det är omvisning men budgivningen kan ju ha startat... nyfiken

Lanovia, håller med dig om AF, det som framförallt retar mig till döds är min förmedlares inställning, hon bemöter mig som jag vore 3 år och när jag ställer frågor blir hon jätteirriterad! Men om jag inte varit Arbetslös på en massa år, då måste jag väl få ställa frågor så att jag gör allt rätt?? Eller??
    Sen tycker jag det är förnedrande att bli bemött på det viset när jag är nästan 40...och dessutom så om inte jag var Arbetslös.... då skulle hon inte ha jobb... kanske nåt att tänka på för surtanten! Hon har tom. sån där ihopsnörpt mun!
    Kollade om jag kunde byta med kundtjänst men då måste jag gå via chefen som givetvis ärpå semester... till 1:a september!

Pralinen Jessica, DELEGERA Sätt er ner och fundera på vad ni vill ha gjort till festen och vem ni kan lämna det till, och så lämna det! Så gjorde vi och det funkade jättebra!
    Håruppsättning och blommor kan ju vara lite knepigare, men finns det ingen på Lanzarote som fixar bröllop?Borde finnas nån svensk där som gör det, finns ju i Thailand Kolla i så fall med dem vad de rekomenderar.
    Kanske starta en tråd och kolla om nån annan gift sig där och vad de rekomenderar-
    Lycka till med allt, även bebisverkstan

Ingis, vad mysigt med ett buffbus
    Har du sett nån lite fot tryckas ut genom magen än?

• lanovia 08

Bruttan, glömde kommentera förut, skönt att det slutat blöta. Hoppas det var nid! Oj! Det var tålmodigt om ni klarar er 2v utan att höra av er till gyn. Fast jag kan ju förstå er om ni har 23 mil dit. Vilken stad är det då?
    Hade det varit jag hade jag nog redan stått och bankat på deras dörr, men så var det det där med tålamod...

Ja AF är verkligen en historia för sig själv. Tråkigt att bli så dåligt bemött!! HOppas du får byta handläggare.
    vi har en granne på gatan som knappt hälsar på oss och mest ser sur o grinig ut, för nån månad sedan såg jag henne komma åkandes i en AF-bil. Ja vad skall man säga???
    Sedan skall ju inte glömmas att inte alla är likadana på detta ställe. Det måste ju finnas personer där som är guld också.

Oh Ingis, nu är det snart dags. 2v kvar till BF, spännande!
    Är inte konstigt att du är så trött, du har ju lite att bära på och förmodligen väldigt mkt att tänka på just nu.

Pralinen Jessica, måste säga att Bruttan gav dig ett bra råd. Ta hjälp av andra, de blir oftast bara glada för att få hjälpa till inför er lyckliga dag. Det är väldigt skönt dagarna innan om man delegerat mkt, då kan man bara konsetrera sig på varandra och veta att allt annat löser sig.

• ingenjörsbruden
    Fjällbruttan skrev 2009-08-26 10:20:56 följande:
    Godmorgon.... inga prickar här inte!Dvs, det som dagispersonalen trodde var vattkoppor var... myggbett!! Som de aldrig sett de här förut....Men tack gode gud för fåret Shaun, Saga sitter klistrad framför Tv:n så jag har junnit vika tvätt och sen kasta i fler maskiner, tar det aldrig slut?? (dum fråga egentligen..)Hvidis: håller tummarna allt vad jag kan för du ska bli av mad lokalen Blomman, har det kommit några bud än? vet att det är omvisning men budgivningen kan ju ha startat... nyfiken Lanovia, håller med dig om AF, det som framförallt retar mig till döds är min förmedlares inställning, hon bemöter mig som jag vore 3 år och när jag ställer frågor blir hon jätteirriterad! Men om jag inte varit Arbetslös på en massa år, då måste jag väl få ställa frågor så att jag gör allt rätt?? Eller??Sen tycker jag det är förnedrande att bli bemött på det viset när jag är nästan 40...och dessutom så om inte jag var Arbetslös.... då skulle hon inte ha jobb... kanske nåt att tänka på för surtanten! Hon har tom. sån där ihopsnörpt mun! Kollade om jag kunde byta med kundtjänst men då måste jag gå via chefen som givetvis ärpå semester... till 1:a september!Pralinen Jessica, DELEGERA Sätt er ner och fundera på vad ni vill ha gjort till festen och vem ni kan lämna det till, och så lämna det! Så gjorde vi och det funkade jättebra!Håruppsättning och blommor kan ju vara lite knepigare, men finns det ingen på Lanzarote som fixar bröllop?Borde finnas nån svensk där som gör det, finns ju i Thailand Kolla i så fall med dem vad de rekomenderar.Kanske starta en tråd och kolla om nån annan gift sig där och vad de rekomenderar-Lycka till med allt, även bebisverkstan Ingis, vad mysigt med ett buffbus Har du sett nån lite fot tryckas ut genom magen än?
    Fåret Shaun är ju jäkligt rolig!
    Men hallå...myggbet o vattenkoppor....eeehhhh...tror ni får skicka personalen på synundersökning.
    O vattenkoppor är väl bara bra att de sprider runt på dagis....så blir de immuna mot det eller?

Ang AF....tror de har en viss mall som de anställer folk efter...det ska vara sura jävlar...helst med citronsur mun o vresiga o inkompetenta till att svara på frågor ska de osså vara!

OM jag har känt fossingar!!
    Jodå...de åker tvärs över magen ibland....kittlar rätt mkt!
    O så brukar jag försöka att kittla buset på fossingarna om jag kan! Tror att den är en liten styrketränare....inte fotbollspelare för den sparkar inte....men stretchar magen o tänjer....DET gör den!
    Ska bli intressant o se om buset gör som Blommis son gjorde....ligger med armar o ben rakt ut från kroppen....det ska gudarna veta att jag ser fram emot att få göra....på mage helst!
  • lanovia 08

Jo man måste ju det, men är så svårt just nu. Vi har så mkt som skall göras hemma. Och sätter jag/vi mig/oss i soffan en hel kväll så är det också en hel kväll som inget blir gjort.
    men att se på film och fixa med bröllopskorten är ju en bra sätt att förena nytta med nöje.

ingenjörsbruden skrev 2009-08-26 09:19:46 följande:
    Man måste varva med lite lugnare tempo mellan varven! Kul med fix med bröllopsfotona! O mysigt med träff med Daa! Daa: Låter jättemysigt med att konferera med kollegor o äta gott...o träffa lanovia! Hon är en attans trevlig tös!
    Tack!!!
  • lanovia 08

Oh vad jag längtar tills jag kan känna spillevinken. Tror jag ev kände något förra veckan, men är inte säker.
    Är så svårt när man inte vet hur det skall kännas.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan