• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

Heeeej alla!

Intensiv dag här. Först kliniken med VUL, blodprov och inseminarium för säkerhetsskull för folliklarna var lite osäkra.

Eftråt en mycket våt promenad ner på stan. Jag gick på bio helt för mig själv, eftersom jag ändå inte skulle hämta sonen i skolan på flera timmar. Såg Harry Potter.
    Det var perfekt att vara i en saga ett par timmar.

Hem mot min ö. Hämta sonen och ta bussen och så promenera hem(bilen är ju på verksta´n)
    Fixa inför visningen.

Visning.
    Det är en döv tjej som är jätteintresserad och kom en andra gång idag. Jag har ju pluggat teckenspråk så jag och mäklaren bestämde att jag skulle stanna så hon kunde få fråga mig vad hon ville och så.

Det kom 7 olika familjer/par och det var bara den döva tjejen som varit här förut, så nu börjar det vara en hel hoper folk och IMORGON BLIR DET BUDGIVNING!!!!!

*spännande så jag dööööör*

• Ninnnis

Bruttan, det förklarar ju varför det känns likadant inför BIM, ÄL och gravsymptom... Hur känns det för dig idag, förresten?

Vovven hade redan ett namn med sig från Irland. Han lystrar till det, dessutom passar det honom perfekt, så han får behålla det Jag inboxar namnet till dem som är nyfikna, med hopp om att behålla lite av den anonymitet jag är naiv nog att tro mig ha...

Om ni orkar höra mer måste jag berätta om när vi träffade honom första gången och skulle bestämma oss för om vi ville ha honom eller inte. Han bodde tillfälligt hos ett ungt par i Bromma. De har även en schäfer som Plutten lekte med mer eller mindre dygnet runt, inte så mycket ro och vila alltså. Han var inte speciellt intresserad av oss när vi var där, han hälsade och kom när vi ropade, men återvände till lek med schäfern när han tyckte det hände för lite hos oss. Vi noterade detta, men tyckte samtidigt det var ganska naturligt eftersom han inte kände oss eller visste varför vi var där. Vi tog ut honom på promenad och tyckte båda att han var en mysig hund, han lugnade också ner sig direkt när vi kom ut från deras gräsplan.

Vi hade från början sagt att vi skulle sova på saken och ta beslutet på lördagen, för att verkligen känna efter och vara säkra och inte förhasta oss. När vi til sist skulle gå därifrån gick killen och schäfern in genom dörren, men Plutten stannade upp och stod och tittade på oss. Sen sprang han de ca 20 metrarna bort till oss för att gosa, bli klappad och kliad. Han ville inte gå därifrån, så killen var tvungen att ropa på honom för att han skulle lämna oss. Det var precis som att han insåg att det var läge att visa sin bästa sida i sista sekunden. Jag, som är otålig och impulsiv, smälte dom smör och kunde lätt ha bestämt mig där och då, men min mer rationella och realistiske make vill gärna ha lite mer betänketid. Men plötsligt hör jag maken säga, "såja lille gubben, vi ska åka nu... Men vi ses ju på söndag..." Då förstod jag att han också hade bestämt sig

• Ninnnis

Ooohh, vad spännande Blommis! Jag håller tummarna för både det ena och det andra

Förresten, Andbeyond med make var så fina! Och buketten också!

• Daa

Ninnis, vad roligt! Vilken gullis (hunden alltså). *smälter*
    Inboxa gärna mig.

Blomman: sjuukt spännande med budgivning!
    Förresten är det ganska sjukt spännande med inseminariet (böjs det så ) också.

Bruttan: tack igen för läkarcitatet. *vinkar adjö till de mörka tankarna (iaf för den här gången)*

• Pralinen Jessica

Go'kväll i stugvärmen!!! Hoppas alla haft en bra dag!
    Jag håller på att bli tokig, såg en brudklänning på nätet igår men minns inte vart jag hittade den...Det finns rätt många sidor med brudklänningar ska ni veta! ;D

• Daa

Hej.
    Hur mår du idag? Känns läget mer under kontroll?

Pralinen Jessica skrev 2009-08-26 21:01:02 följande:

Go'kväll i stugvärmen!!! Hoppas alla haft en bra dag!Jag håller på att bli tokig, såg en brudklänning på nätet igår men minns inte vart jag hittade den...Det finns rätt många sidor med brudklänningar ska ni veta! ;D
    Jo, det verkar finnas hur många som helst (fast det upptäckte jag inte förrän jag var gift och det var nog tur ).
    De som hänger i klänningstrådarna är väl ganska duktiga på att hjälpa till med sånt?
  • Pralinen Jessica

Jo, det känns lite bättre idag... Är väl lite upp och ned nu när man käkar "Pergotime"... Jag önskar att jag kunde förklara hur klänningen ser ut, men icke - totalt bortblåst!!! Jag har ju dessutom redan 2 klänningar så gubben hade nog gått i taket om det blev en 3-dje...

• Villemoa

Spännande med budgivning i morgon Blommis!

Såå söt vovve Ninnnis!

Ikväll har jag varit och tränat för första gången på typ 10 år och det var så skönt att gympa i vattnet!! Känner redan att jag börjar bli stel i kroppen men så får det va för jag kommer fortsätta vattengympa!

• Daa

Dessa hormoner... ett aber utan dess like. Skönt att det känns bättre idag iaf.
    Förstår inte gubben din att man behöver 3 klänningar för att byta mellan under bröllopsdagen

Pralinen Jessica skrev 2009-08-26 21:10:17 följande:

Jo, det känns lite bättre idag... Är väl lite upp och ned nu när man käkar "Pergotime"... Jag önskar att jag kunde förklara hur klänningen ser ut, men icke - totalt bortblåst!!! Jag har ju dessutom redan 2 klänningar så gubben hade nog gått i taket om det blev en 3-dje...
    Villemoa: kul att träningen kändes bra. Hoppas träningsvärken inte blir för svår.
Svar på tråden I vått och torrt och väntan