• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Blommis, då finns det ju hopp. Vad skönt med lite mer positiva nyheter.
    Vad bra med många intressanter. Om många lägger bud finns det chans till mkt pengar.

Bruttan, nej. Hoppas det går bra. Men låter ju oroväckande, håller tummarna. Annars så får ni väl utveckla det hela från boden till liften, kan bli intressant det här...

Jenny vad kul med massa tyg! Ha det så roligt ikväll.

• Fjällbruttan

">

En till
    Vill ha ett par prickiga brallor som Lejonel, då blir man modig

Dunderklumpen har vi sett c:1 miljon ggr.. kan de flesta repliker, favorit all time hos mina tjejer!
    För att inte tala om hur hysterikt rolig den kan bli på en efterfest när jag och killkompisen sitter och säger varenda replik i förskott ...tyckte vi i alla fall  

• lanovia 08

Absolut, det måste vi göra!

Ja det är väldigt lätt annars att fokusera så mkt på om man t.ex. är yr eller inte att man till slut blir yr av att tänka på det.

Daa skrev 2009-08-25 12:15:33 följande:
    Kul! Då måste vi nästan styra upp nåt lanovia 08 skrev 2009-08-25 11:55:19 följande:
    "det gäller att inte tänka det in till sanning", Lanoiva. Vilket bra uttryck. *fokuserar: inte tänka in till sanning, inte tänka in till sanning...*090909 är ett bra BF tänkte jag, för då delar Ingis batting födelsedaa med Daa
  • lanovia 08

Har precis bakat en äpplekaka, någon som vill ha? *bjuder runt*

Nej nu måste jag ut och måla lite.
    Har bestämt att jag bara skall måla det lilla jag kan göra idag, ca 15-30 min jobb, sedan röja snabbt i köket och därefter TV-soffa med bröllopsbilder.
    Känner för lite lugnt ikväll.

• Fjällbruttan

Dyker snabbt efter en bit äppelkaka
    Mums!!!

Nu ska jag försöka skramla ihop middag till familjen, kocken slår till idag och meckar potatisbullar

Recept:

Ta upp påshelvetet ur frysjäveln
    däng en stekpanna på spisen och klatta i smör,
    slå på den förbannade spisen!
    Stek skiten (potatisbullarna) när smöret smält, vrider du ner värmen slipper du äta svart potatisbullar men gör hur fan du vill.
    Kan med fördel serveras i stekpannan för att tänka på miljön, blir ju mindre disk  

• Leksi

Tittar in lite snabbt och säger hej!

Vad skönt Blommis att det inte var helt nattsvart. Och blir det IVF så småningom har det ju ingen som helst betydelse, bara det finns ägg och det gör det ju!

Åh Lanovia, fy vad sugen jag blev på äppelkaka! Mmmmmm gud vad gott! Annars är jag mest osugen på saker just nu, t.o.m. avocado som jag vanligtvis älskar får det att vända sig i magen på mig bara jag tänker på det. Jag har också varit väldigt yr de senaste veckorna, men har kommit på att det faktiskt blir bättre om jag försöker ignorera det. Så du har så rätt om det där att tänka saker till sanning! Till viss del tror jag att man kan påverka hur man mår genom vilken inställning man har (givetvis inte om man är sjuk eller så, men ni förstår vad jag menar?). Förresten Lanovia, vi ska se Takida i Stockholm.

Bruttan - håller tummarna stenhårt för att det är en nidis och att plusset stannar kvar!!!

Jenny, åh kan inte du sy bebiskläder åt mig också? *bersnällt* Jag är totalt värdelös på att sy och äger inte ens en symaskin. Faktum är att jag imorgon ska upp till mamma med en hög kläder som behöver lagas... Vi ska göra det tillsammans är det sagt, men jag vet hur det brukar bli med den saken!

Hvidis, hur går det? Är allt bra med dig och lilla familjen? Har ni haft några besök än? *kramar*

Ninnis, hoppas du har en skön semester med nya vovsingen!

• passionsblomman

HURRA!!!

Gissa vad jag just gjorde?
    Jag anmälde mig till högskoleprovet!

Jag hade ju tänkt plugga ett starta-eget-paket via KomVux här i Sthlm nu, men dels flyttar vi ju, och dels fick jag inga studiemedel för att läsa på gymnasienivå, för jag har redan läst både på fhsk och KomVux så de terminerna är slut.

Jag vill absolut starta något eget och tänker INTE göra som "alla andra" och bara skaffa en butik som sedan ens make ska sköta all ekonomi runtikring. Jag tänker kunna SJÄLV så nu vill jag försöka hitta ngt jag kan läsa i vår som hjälper mig på vägen mot mitt eget företagande.

Det skulle passa väldigt bra ihop med att vara gravid under våren, tycker ni inte?

• Jenny står brud 090801

Det låter ju väldigt bra Blommis! Kul att jobba mot ett mål så också på riktigt

• Villemoa

Blommis; skönt att höra lite positiva nyheter!

Bruttan; hoppas verkligen det är en nidis och att plusset kvarstår!!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan