• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-08-29 11:20:12 följande:

Tack alla gulliga. Ja jag är verkligen glad att vi fanns hos honom. Tänk om hundarna varit ensama hemma när han blev dålig och började krampa. Hade kunnat sluta hur som helst.var tur att vi inte åkte till svärföräldrarna igår. Hundarna hade varit med i såfall men vi hade haft ca 3,5 mil längre att köra till vetrinär. Resan var madrömslång ändå och då var det typ 1 mil.Här sprutar tårarna mest hela tiden. Tror hela tiden att jag lugnat mig men så kommer tankarna på hunden och kranen öppnas på nytt.Ledsen för egoinlägg men orkar inte kommentera på något annat just nu.Ingis, känn dig inte dum är lätt att missa inlägg.*kramar alla tillbaka*
    *kramar om* Egoinlägg är HELT ok! Därför vi finns här ju!
    Jaaaa vovven o mormors katt har nog lattjolajbans i himmelen nu...inte ont någonstans!
    Förstår att du älter o det är nog eg bra....så bearbetar du det som hände.
    Bra du tänker på de positiva sakerna som god mat...är väl alltid alla vovvars dröm eller hur!
    Blöt en handuk o några bomullsrondeller o lägg rondellerna på ögonen o handduken över ansiktet så ska du se att det röda går ner...lite iallafall.

Ankis: VILKEN TUR att du inte åkte fast i blåstestet!
    Ja tänk...det är nog bra många fler än man tror som kör med både det ena o det andra i kroppen....skrämmande faktiskt!
  • ingenjörsbruden

Ninnis: Nejnejnejnej....det heter "mörkt som i ett kolar-arsle" (Kolare....de som bodde ute i skogen o passade kolbränningen)

Man blir helt fruktansvärt fäst vid sina djur.....kvittar hur bråkiga o håriga de är....det skär verkligen i en när de blir sjuka eller när de inte finns hos en längre.

Daa: Hahhaha Tack för tipset! Hoppas promenaden var skön ändå!

Jag har röjt o putsat o städat i köket o i badrummet....o nu sitter jag o väntar på att brorsdottern ska vakna så att i kan åka till husbygget o fika... för jag är HUNGRIG!!!!
    O så har jag gjort en äppelpaj som vi ska ha.....jäkla unge....vakna nu...(kör lite telepati)

Ninnis: Klart maken får bärga sig någon dag till...hehehehe har han överlevt så här långt så.... Men det är lite synd nu när ni firar bröllopsdag...men det är ju för en "god sak" ju....

• ingenjörsbruden

Nu pyser jag o magen iväg på fika i byggboden o husbyggarinspektion!!
    Har bakat äppelpaj som muta till de hårt arbetande karlarna!

• Jenny står brud 090801

Tårarna rinner på mina kinder också, åhh vad tråkigt
    lanovia 08 skrev 2009-08-28 23:51:15 följande:

Den gamla trötta hunden, finns nu inte mera. Vi satte oss i TV-soffan strax innan nio för att mysa och ta det lugnt. Helt plötsligt började hunden rycka konstigt med huvudet vilket slutade i ett rejält epilepsianfall, vi åkte iväg till Blåstjärnan. Efter ytterligare ett anfall och snabb undersökning av honom blev slutsattsen att antingen måste de göra en stor ordentlig undersökning (Dv.s röntgen massa prover etc etc) eller så var det dags att låta honom sova för gott.Då han var 11 år och varit trött de sista så visste jag redan vad mina föräldrar skulle säga men ringde ändå och pratade med dem.Nu sover han som sagt gott. *gråter i mängder*
  • Jenny står brud 090801

Var tvungen att springa iväg och gosa med min vovve en stund efter att jag läst inläggen här.

Känner mig lite deppig idag, gjorde gravtest i morse och det var ju som väntat negativt. Men inga indianer här ännu, men har nog lite känningar så de kanske kommer snart. Nu önskar jag nästan det så man kan börja om med ältest igen...

Ingis: Mysigt med att fixa det sista inför bebisens ankomst, bädda sängen låter riktigt härligt kul att få lite hjälp oxå

bruttan: Hoppas du har en härlig helg i husvagnen, och att ni hittar mycket svamp. Och såklart att det bor en liten filur inne i din mage...

• lanovia 08

Jo det känns verkligen att göra sig av med någon efter så lång tid. De fyrbenta hinner verkligen bli kära vänner.
    Mamma o pappa tar det nog rätt bra. De är ju båda stenhårda med att en hund inte skall behöva lida, särskilt inte i hans ålder. Och det hade han ju gjort om vi låtit honom fortsätta.
    Sedan är det ju långt bort nu och skulle ändå inte träffat honom under en vecka framåt så än gör det nog inte SÅÅ stor skillnad för dem. KÄnns nog värre när de kommer hem och känner tomheten. Mamma grät igår när jag pratade med henne men pappa har låtit väldigt samlad och nöjd för att hunden slipper lida.

Hoppas alla har en bra lördag. Nu skall jag försöka bita ihop, torka tårarna och ha roligt på Liseberg. Skall spöa skiten ur de andra i femkamp. Kommer krävas mkt smink för att jag skall kunna visa mig ute.

Ninnnis skrev 2009-08-29 12:12:54 följande:
    NEJ, Lanovia! Fy fasen vad trist... Så fästa som vi redan har blivit i lille plutten i mitt knä, som vi inte ens har haft en en vecka, så kan jag inte ens föreställa mig hur det känns efter 11 år... Jag förstår att det måste varit fruktansvärt att se anfallen, men bra ändå att ni var där. Hur tar dina föräldrar det?*kramar om och vet inte riktigt vad jag ska säga*Tycker det din brorson sa var bra, vi bestämmer att det är så
  • lanovia 08

Ja du jag var nöjd över att ha våran hund att komma hem till igår. Skönt att i alla bedrövesle kunna krama någon som inte förstår utan bara viftar pås vansen.

Tråkigt med neg test. Så segt att vänta.

Jenny står brud 090801 skrev 2009-08-29 14:27:39 följande:

Var tvungen att springa iväg och gosa med min vovve en stund efter att jag läst inläggen här.Känner mig lite deppig idag, gjorde gravtest i morse och det var ju som väntat negativt. Men inga indianer här ännu, men har nog lite känningar så de kanske kommer snart. Nu önskar jag nästan det så man kan börja om med ältest igen... Ingis: Mysigt med att fixa det sista inför bebisens ankomst, bädda sängen låter riktigt härligt kul att få lite hjälp oxå bruttan: Hoppas du har en härlig helg i husvagnen, och att ni hittar mycket svamp. Och såklart att det bor en liten filur inne i din mage...
  • Ninnnis

Det är kanske svintotanten som är lite extra sadistisk Det är helt klart så som Daa sa, att "man" vill extra mycket för att "man" inte får...

passionsblomman skrev 2009-08-29 17:11:09 följande:
    Ninnis: i våra papper inför spermaprovet, står det att man ska ha hållt sig i fyra dagar, inte en hel vecka!
  • Ninnnis

Ingis, hoppas telepatin funkade så du fick din fika

Lanovia, hoppas du sopade mattan med de andra på 5-kampen! Gosa lite extra med din vovve ikväll. Skönt att dina föräldrar verkar ta det ok...

Jenny, tråkigt med varken plus eller indianer. Jag vet PRECIS hur det känns, min längsta cykel var 53 dagar... Pergotime fick dock ordning på det, när och om du känner dig redo

Vi har haft en supermysig eftermiddag i skogen, sen duschade vi plutten när vi kom hem. Han var lite skeptisk först, men med lite godis gick det jättebra Nu myser vi i soffan alla tre

Svar på tråden I vått och torrt och väntan