ja njut av den sista tiden utan barn du...
..it´ll be a change soon....
Uj vad spännnade det är! Det kan vara alltfrån alldeles snart till flera dagar innan bebis är ute ju.
För mig var det så att jag hade massor av förvärkar, men när det väl blev riktiga, så hade jag spridda värkar, och kanske max någon i timmen eller så mellan 3-tiden på morgonen till tretiden på eftermiddagen. När jag väckte sambon och släpade med honom på promenad så hade det blivit ngn i halvtimmen och under vår timmes promenad ökade det till att bli typ varje kvart-var tionde minut.
Vi skrevs in vid 22 samma dygn och halv 8 morgonen därpå är han född. Det var lagom takt, för man hann med i alla faser och så.
ingenjörsbruden skrev 2009-08-30 16:28:42 följande:
Blommis: Måste var lite stressande med folk som trillar in lite då o då.....förstår att det blir svårt att slappna av helt.Lanovia: Bara ut med det....det är bara bra! Mkt känslor som ska bearbetas o så är du ju gravid vilket säkert gör dig lite extra känsligt. Liiiite avis på simmandet! Ja värkar kommer någon då o då...men inget jättedramatiskt....lär nog ta ett par dagar....ska ju på ul i morgon o e det gratis så måååååste man ju passa på! Nu ska jag slänga mig i soffan med maken o försöka njuta av vår sista tid utan barn.