• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Hvidbrud

Oj oj oj, vad det händer grejer i tråden!
    *kram* till Lanovia och till Villemoa.
    Ingis! Är du inne och föder nu eller vilar du lite? Guuud vad spännnade! Om du föder i morgon får du mitt BF datum!
    Själv blev jag faster igår till världens finaste lilla Mira. STOOR var hon brevid vår lilla gumma.
    Fortfarande namnlös... Vi kan inte bli överrens om namn, men vi har ju 2½månader på oss...
    Har ju glömt gratta Ninnis till den lilla vovven! Låter underbart!
    Blommis: Guuud vad spännande!

• Jenny står brud 090801

Grattis Ninnis på bröllopsdagen!

Villemoa: *ger dig en stor kram* Vi har också lite sådana personer i vår släkt, riktigt trist.

Hvidis: Förstår att det måste vara svårt att välja namn, finns ju så många fina att välja på. Ta ni tid på er, som du själv skriver har ni ju ett tag till på er innan det behöver vara bestämt. Men lova oss att vi får veta när ni bestämt!

Idag har vi varit på kalas, firat min svåger som fyller 23 år idag! Var mysigt med söndagsmiddag.

• Hvidbrud

Hej! Hela familjen har det bra. Liten ligger och sover här brevid mig. Hon gnyr och låter som om hon pratar med fönstret som står och gnäller Ligger och ler då och då, så jag tror hon håller på att vakna och vill ha mat.
    Lite öm i magen igag, det tar längre tid än jag tror. Alltså, jag tror att det är läkt och råkar röra mig lite för mycket, så gör det ont igen. Galet. Men snart är det väl helt...
    Har köpt åkpåse idag så vi är välförberrädda inför vinter... Och letar dagisplats, försöker ta reda på hur allt hänger ihop!
    Oj, Nu är någon vaken!

• passionsblomman

Villemoa: *Kramar om i den här tråden också*

Hvidis: Ja vad hade du trott då gumman? Att du skulle ut och jogga veckan efter eller?

Du har OPERERATS och blivit helt uppskuren vännen! Det borde väl rimligen ta någon månad innan det läkt och musklerna börjar vara med igen? Nu tar du det LUGNT!!!

Vet ni vad?

Jag har just haft ett äkta psykfall i mitt hem!

Jag stod vid diskbänken och plötsligt var där ett ansikte på andra sidan fönstret. Det fönstret vetter mot skogen och berget, så genom det brukar man på sin höjd se rådjuren, räven eller katterna.

Den här människan pratade HELT utan uppehåll i ett tempo jag aldrig hört förut. Hon var HELT osammanhängande och mer eller mindre bara klev in här. Jag fick säga till henne att lugna ner sig.

Något sa mig att snabbaste och mest friktionsfria sättet att få henne härifrn var att låta människan titta inne också och sedan hoppas att hon skulle åka härifrån. Men det tog ändå mer tid än vad jag ville att hon skulle få i mitt liv.
    Shir vilken galning! Har inte sprungit på någon sådan sedan min tid på 7-11. Då sprang det runt en hel del sådant folk på nätterna...

Nä, hon var galen och det var ta mig fasen obehagligt att hon plötsligt stod här i mitt hem. Jag är glad att om några veckor så finns inte längre min hemadress utlagd på nätet...

• lanovia 08

*kramar Vilemoa* det finns folk för allt, tyvärr.

Blommis, jag blir mer o mer förvånad över dina inlägg. Trodde inte man åkte hem till folk hur som helst bara för att man hade sitt hus till salu. Finns ju något som kallas för visning också, särklilt avsatt tid för att få klampa in i folks hus.

Hvidis, *vinkar* Grattis till att du blivit faster!

Ninnis, Grattis på bröllopsdagen!!!
    Ja maken är hemma nu, vi har hunnit äta, åka till en sjö o promenera med våra lilla älskling som vi är så glada för denna helg. Nu är det snart TV-soffa.

Pratade med mamma o pappa förut. Var skönt att få prata med dem om helgens tragedi. Tänkte inte berätta något alls om vad som egentligen hände förrän de var hemma igen men de frågade så då fick jag ju svara. Pappa är lugn och tar det med ro, men mamma grät (och jag med). Ändå skönt att höra deras röster och prata med dem om det.
    de verkar vara så oroliga för mig och hur jag skall ta det. Vet inte om de tror att det skall bli för mkt för mig o spillevinken...? Också har de så dåligt samvete för att vi fick ta smällen. Men vad skulle de göra? Man avlivar ju inte gärna sin hund innan man skall på en resa bara för att han börjar närma sig slutet. Krävs ju att det händer något också... Han kunde ju lika gärna ha klarat sig tills de kom hem igen.

• lanovia 08

Fy fasiken! Stackars henne! En olycka händer så lätt men är svårare att komma över.

passionsblomman skrev 2009-08-30 17:27:54 följande:
    Måste apropå alla era hundar och alla känslor runt dessa berätta något alldeles förfärligt: M på kliniken hade sin lilla hund med sig idag, jag tror det är en JR faktiskt Ninnis. Jättefin liten lugn tjej.Så sa M "ja hon är blind på ena ögat...och det är mitt fel! Jag kastade en pinne till henne och hon fick den rakt i ögat!"Ojd¨å, en sådan sak är inte så lätt att förlåta sig själv sa min sambo.-"FÖRLÅTA! Jag kan ALDRIG förlåta mig för det i hela mitt liv! Men leva med det måste jag ju!"Sa hon och började nästan gråta! Stackars henne och lilla vovven!
  • lanovia 08

Snart ett år, hjälp vad tiden går.

Ankan80 skrev 2009-08-30 17:23:53 följande:
    Jag och Lanovia har bröllopsdag den 6 sep Dvs nästa söndag....
  • Jenny står brud 090801

För oss har det gått en månad sen vårt bröllop på tisdag! Det borde man väl fira lite iaf...
    lanovia 08 skrev 2009-08-30 20:21:33 följande:

Snart ett år, hjälp vad tiden går.
  • Fjällbruttan

Hej tjejer!

lanovia, kramar om i massor!!! Förstår hur du känner daet, har tagit bort 4 älsklingar själv och det är hemskt! Men försök också tänka på att du hjälpte honom, han slapp lida och har det jättebra nu. Tänk vilken tur att du fanns där och såg hans behov, nämligen att få somna och ha det bra.
    Har lite svårt för folk som plågar sina djur bara för att de inte kan släppa taget...

Villemoa, som jag skrev i andra tården, vad de säger och vad en höna skiter kan du lägga i samma påse!

Blomman, spännande med bud

Vi hade en underbar helg, kräftor och mys på fredagen, emn efter myset ( som var stillsamt) blödde jag som f-n... men inte något ont, och hade slutat på lördag morgon, kan vara ett blodkärl på livmodertappen... hände förra gången med men läskigt är det!

Lördagen: 14,4 kg kantareller
    Stället är utmärkt på vår gps nu
    Kantarellmacka till förrätt och sen go´middag

Söndag, nytt test, och strecket är starkare och jag är yr och mår illa ibland... ooohhh.. ulkade bakom ett träd på fredag kväll också, bodsockerfall medges ej!
    Annars har jag rensat kantareller....
    Och så gjorde jag älgstek med kantareller till middag, och höll inte på att klara av att äta köttet! Skyllde på ont i magen och gick och la mig på soffan.. vi villl ju inte att stora tjejerna ska veta än...
    Nu blir det kantarellmacka igen, fast med stuvade kantareller denna gång

Blomman, aundsjuk på dina kräftor men inte dårarna... hoppas det gör att buden ökar enormt och at inseminariet givit ett positivt resultat!
    Ingis... sist men inte minst.. Vad var det jag sa  
    Giss aom jag skickade säng ungarna för sent för att jag var TVUNGEN att läsa alla inlägg när ditt första 4.40 kommit...
    hmmmm.. detta blir spännande!!
    Håller tummarna för ett fint ultraljud och sen en lätt förlossning imorgon kväll

Kram på er alla och förlåt om jag glömt nån!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan